Η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία, που μόνο μια   παγκόσμια ρυθμιστική αρχή, όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, μπορεί να παρέχει τους ισότιμους όρους ανταγωνισμού που απαιτούνται για αυτόν τον ποικιλόμορφο κλάδο και για όλα τα έθνη που εξυπηρετεί. Την επισήμανση αυτή έκαναν τα μέλη  INTERCARGO στη διάρκεια  του committee  το οποίο διεξήχθη στο Ντουμπάι.

Ωστόσο, ακόμη και ο ΙΜΟ, ένας οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να μην δημιουργήσει κανονισμούς που θέτουν τη ναυτιλία σε απομόνωση προειδοποιεί η Ένωση, η οποία εκπροσωπεί τον παγκόσμιο τομέα της ναυτιλίας ξηρού φορτίου.  Η Intercargo ενώνει τους πλοιοκτήτες ξηρού φορτίου. Eταίροι στη στρογγυλή τράπεζα των διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών είναι οι International Chamber of Shipping, BIMCO και Intertanko.

Τα μέλη της σήμερα αριθμούν τις 250 εταιρείες, εκ των οποίων πάνω από 155  είναι εφοπλιστικές και έχουν εγγράψει πάνω από 3.200 πλοία.

«Η λήψη περιφερειακών μέτρων  για τη ναυτιλία από μόνη της θα επιφέρει στρεβλώσεις και κινδύνους στο παγκόσμιο εμπόριο», συμβουλεύει ο πρόεδρος της INTERCARGO Δημήτρης Φαφαλιός:  «Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων, οι παραγωγοί καυσίμων, οι ναυλωτές, οι ιδιοκτήτες φορτίων, οι φορτωτές και οι παραλήπτες, τα λιμάνια και οι διαχειριστές τερματικών σταθμών, όλοι μοιράζονται ευθύνες στο καθημερινό ναυτιλιακό εγχείρημα που είναι η ναυτιλία ξηρού φορτίου», εξήγησε.

«Η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, η οποία είναι ήδη ένας από τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς χύδην φορτίων, επιθυμεί σθεναρά την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Ωστόσο, τονίζω ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό μόνοι μας», σχολίασε.

Η αποανθρακοποίηση βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη διάρκεια των εξαμηνιαίων συναντήσεων της INTERCARGO που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα στο Ντουμπάι (25-26 Μαΐου 2023). Τα μέλη συζήτησαν μια σειρά από βασικά ζητήματα του κλάδου, όπως αυτά σχετίζονται με τον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου, της ανάλυσης του κύκλου ζωής των καυσίμων, της εφαρμογής των νέων διεθνών και περιφερειακών κανονισμών, καθώς και της ανταλλαγής εμπειριών και πληροφοριών.

Η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τη φιλοδοξία του ΙΜΟ να επιτύχει καθαρή ναυτιλία μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050. Ωστόσο, τονίζει ότι η ευθύνη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν μπορεί να ανατεθεί αποκλειστικά στους ώμους του διαχειριστή πλοίου – πρόκειται για μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί ολιστικά από ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού.

Ο ΙΜΟ βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία αναθεώρησης της στρατηγικής του για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου (GHG). Η INTERCARGO συμμετέχει ενεργά στον ΙΜΟ και σκοπεύει να υποβάλει έγγραφο στη συνεδρίαση MEPC 81 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) το 2024 σχετικά με την επίδραση του χρόνου αδράνειας (π.χ. αναμονή στο λιμάνι), των σύντομων ταξιδιών και την επίδραση της αναλογίας ταξιδιών με φορτίο έναντι του έρματος στις αξιολογήσεις του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) των πλοίων.

Ο Γενικός Γραμματέας Κώστας Γκόνης σχολίασε: «Ήταν ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τόσα πολλά μέλη μας, τα οποία έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, συμμετείχαν στο Ντουμπάι τόσο φυσικά όσο και εξ αποστάσεως. Το επίπεδο τεχνογνωσίας και ενθουσιασμού μεταξύ των μελών μας μάς επιτρέπει να συνεισφέρουμε με γνώση στον ΙΜΟ και σε πολλά άλλα φόρουμ του κλάδου».

Διαβάστε ακόμη

Το μεγάλο παρασκήνιο πίσω από το deal για την ΕΨΑ και οι επόμενες κινήσεις

Αναζητώντας «ψηφιακά ταλέντα»: Τι ζητάνε από τους εργοδότες οι εργαζόμενοι των νέων τεχνολογιών (πίνακας)

Οι φόροι κοστίζουν προεκλογικά, ο Μητσοτάκης για τους… μυστήριους, τα ξενοδοχεία της Goldman Sachs, η προετοιμασία για την Εθνική Τράπεζα και τα μερίσματα του μήνα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ