Ναυτιλία

Ο εμπορικός πόλεμος Κίνας – Αυστραλίας ανεβάζει την ναυλαγορά στα φορτηγά πλοία

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Φορτία συνολικής αξίας άνω του μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων βρίσκονται εγκλωβισμένα σε συνολικά 66 πλοία τα οποία είναι στο αγκυροβόλιο έξω από κινεζικά λιμάνια

China rules the world θα μπορούσε να είναι το μότο για την τρέχουσα κατάσταση των ναυλαγορών τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και στα δεξαμενόπλοια.  Βέβαια το νόμισμα έχει δύο όψεις, αλλά στο κέντρο βρίσκεται η Κίνα είτε ενεργεί είτε δέχεται πλήγματα.

Ο Κόκκινος Δράκος έχει αποκλείσει εισαγωγές κάρβουνου από την Αυστραλία με αποτέλεσμα να κάνει προμήθειες από πιο απομακρυσμένα μέρη αυξάνοντας την τιμή των ναύλων στα φορτηγά Capesize-Panamax λόγω απόστασης.

Φορτία συνολικής αξίας άνω του μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων βρίσκονται εγκλωβισμένα σε συνολικά 66 πλοία τα οποία είναι στο αγκυροβόλιο έξω από κινεζικά λιμάνια και στα οποία δεν δίνεται η άδεια να καταπλεύσουν για να εκφορτώσουν το κάρβουνο που μεταφέρουν.  Πρόκειται για 5,7 εκατομμύρια τόνους ενώ στα πλοία είναι εγκλωβισμένοι 1.000 ναυτικοί. Τα περισσότερα πλοία είναι έξω από τα λιμάνια Jingtang και Caofeidian νοτιοανατολικά της χώρας.

Η Κίνα έχει βάλει στη μαύρη λίστα προϊόντα από την Αυστραλία και η αιτία είναι ότι δεν τα βρήκαν οι δύο χώρες στο project για την κατασκευή δικτύου 5G Huawei Technologies Co στη χώρα των καγκουρό. Τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας και τα χαλυβουργεία έχουν πάρει εντολή από την κινεζική κυβέρνηση να μην κάνουν εισαγωγές από την Αυστραλία.

Η κινεζική πλευρά δηλώνει ότι πήρε την απόφαση αυτή για να ενισχύσει  την εγχώρια παραγωγή κάρβουνου. Ωστόσο, οι αρχές μπορούν να δώσουν άδεια για εισαγωγή πρόσθετων ποσοτήτων κάρβουνου από άλλες χωρες προκειμένου να μην εκτιναχθούν οι τιμές , λόγω του χειμώνα που η ζήτηση ανεβαίνει κατακόρυφα.

Η ναυλαγορά για τα Capesize φορτηγά πλοία ανέβηκε  την περασμένη εβδομάδα κατά 6,8% από τις 1.435 μονάδες στις 1.533,  με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται από 10.368 δολάρια ημερησίως έως τα  26.020 στη γραμμή Ευρώπη-Άπω Ανατολή.

Στα Panamax η ναυλαγορά αυξήθηκε κατά 5,6% από  τις  1.353 μονάδες στις 1.429. Οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν από τα  4.278 δολάρια έως τα 21.182 που σημειώθηκε στα δρομολόγια για την Άπω Ανατολή.

Διαβάστε ακόμη:

ΔΕΗ: Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα με τριπλό χτύπημα σε ΑΠΕ, τηλεπικοινωνίες και δίκτυα

Υπογραφή συμφωνίας MIG – CVC για την πώληση της Vivartia
Gazprom: Ανακοίνωσε ζημιές $2,85 δισ.