Η ναυπηγοεπισκευή στο Πέραμα έχει γίνει μήλο της έριδος μεταξύ της Cosco και των τοπικών επιχειρήσεων που έχουν τη στήριξη της κυβέρνησης και δεν θέλουν οι Κινέζοι να φτιάξουν ναυπηγείο στην περιοχή.

Η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ πέρασε σε επικοινωνιακή αντεπίθεση απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς . Σαφώς, κινούμενη έξυπνα, αποφεύγει την αντιπαράθεση, τονίζει ότι επιδιώκει συνεργασία με επαγγελματίες και σωματεία του κάδου της ναυπηγοεπισκευής, εστιάζει στις επενδύσεις που έχει κάνει τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην ναυπηγοεπισκευή, ανακοινώνει τα μελλοντικά της σχέδια και υπογραμμίζει ότι με την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων που έκανε προσέλκυσε πλοία που μέχρι τώρα πήγαιναν στα τουρκικά ναυπηγεία ελλείψει εναλλακτικής λύσης.

Η ΟΛΠ ΑΕ χαρακτηρίζει ως προτεραιότητα του επενδυτικού της σχεδίου την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και υπογραμμίζει ότι από το 2016, έχει υλοποιηθεί σειρά επενδύσεων και επιτευγμάτων.

Έχει επενδύσει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για να αποκαταστήσει τις λειτουργικές δυνατότητες δύο πλωτών δεξαμενών που είχαν αναστείλει μερικώς τις δραστηριότητές τους με αρνητικές συνέπειες όπως τη συνεχή μείωση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Παράλληλα, μέσω διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού έγινε επένδυση μιας ακόμη πλωτής δεξαμενής με το όνομα «Πειραιάς ΙΙΙ», χωρητικότητας 80.000 τόνων η οποία τέθηκε σε λειτουργία και έχει εξυπηρετήσει 80 πλοία έως τώρα.

“Η νέα πλωτή δεξαμενή εξασφάλισε τη δυνατότητα να επισκευάζονται μεγάλα εγχώρια πλοία της ακτοπλοΐας και πλοία τύπου Panamax που στο παρελθόν έπρεπε να εξυπηρετηθούν στην Τουρκία ή σε άλλες χώρες” επισημαίνεται στην τοποθέτηση της ΟΛΠ ΑΕ:

“Επιπλέον, η ΟΛΠ Α.Ε. κατάφερε να ανακτήσει ένα ασφαλές περιβάλλον στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος μέσω της αναβάθμισης των εγκαταστάσεων ασφαλείας και της απόρριψης επικίνδυνων υλικών που είχαν συσσωρευτεί εκεί για πολλά χρόνια” και προσθέτει:

“Η πραγματοποιηθείσα επένδυση, άνω των 32 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο στάδιο, έχει επιφέρει πολύτιμα και μετρήσιμα αποτελέσματα στην τοπική βιομηχανία επισκευής πλοίων. Τα επισκευαζόμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 108 το 2019, αύξηση κατά 56% και τα πλοία που παραβάλλουν στις επισκευαστικές θέσεις αυξήθηκαν σε 292 από 233, αύξηση κατά 25%. Το 2020, παρά την πρόκληση του COVID-19, οι εργασίες επισκευής πλοίων εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, τα επισκευαζόμενα πλοία θα αυξηθούν σε 130, σχεδόν διπλάσια από το 2016. Με βάση τα παραπάνω, επιβεβαιώνεται η ανάκαμψη της βιομηχανίας επισκευής πλοίων. Σημειώνεται ότι οι εργασίες ναυπηγοεπισκευής παρέχονται από τις τοπικές ιδιωτικές εταιρείες επισκευής πλοίων με συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας”.

Πρόσφατα, η ΟΛΠ Α.Ε. δημοσίευσε νέο διαγωνισμό έργου με προϋπολογισμό άνω των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση της υποδομής και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους και την πλήρη κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας και παροχής νερού και ρεύματος στη ζώνη επισκευής πλοίων.

“Η συνεχής αυτή ανάπτυξη που έχει επιτευχθεί από τον ΟΛΠ, έχει άμεση συμβολή στους τοπικούς φορείς, στην αύξηση των εργασιών τους και στην περαιτέρω δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες” τονίζει η διοίκηση:

“Η Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. επιδιώκει με συνέπεια τη συνεργασία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (επαγγελματικές ενώσεις, συνδικάτα εργαζομένων και όλους τους σχετικούς φορείς) για την αναβίωση της βιομηχανίας επισκευής πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά με απώτερο στόχο ο Πειραιάς να γίνει σταδιακά ένα από τα κύρια κέντρα της Μεσογείου στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει τη βούληση να διατηρήσει ανοιχτή επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την ανεύρεση των καλύτερων δυνατών επιχειρηματικών λύσεων με στενή συνεργασία και με σαφή στόχο η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία του Πειραιά να εξασφαλίσει σταδιακά περαιτέρω ευημερία με αμοιβαία οφέλη για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Η ΟΛΠ Α.Ε. ως εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών, θα λειτουργεί και θα προστατεύει διαρκώς τα συμφέροντα των Μετόχων στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης με το Κράτος, της Νομοθεσίας για τις εισηγμένες Εταιρείες και σύμφωνα με τους ισχύοντες Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς νόμους”.