Έγκριση επί της αρχής (AIP) έδωσε ο γαλλικός νηογμώμονας Bureau Veritas στην Gas and Heat (GH), μια εταιρεία που ειδικεύεται στο σχεδιασμό, την κατασκευή και ενσωμάτωση Συστημάτων Διαχείρισης Υγροποιημένου Αερίου τόσο για θαλάσσιες όσο και χερσαίες εγκαταστάσεις, για την ευέλικτη λύση τους για τη μεταφορά LNG και αμμωνίας.

Μέσα από μια ενδελεχή μελέτη, η GH με την υποστήριξη της ομάδας BV έδειξε ότι οι δεξαμενές φορτίου/καυσίμου IMO τύπου C από χάλυβα ειδικής ποιότητας μπορούν να μεταφέρουν LNG και αμμωνία.

Ενώ το LNG αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ευρέως αυτή τη δεκαετία, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται υπό έλεγχο για να διασφαλιστεί η ασφαλής και βιώσιμη χρήση τους στο μέλλον. Ταυτόχρονα, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε συστήματα τροφοδοσίας πολλαπλών καυσίμων ικανά να χειρίζονται δύο ή περισσότερα διαφορετικά καύσιμα. Ως μέρος των φιλοδοξιών της να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις για να βοηθήσουν τη βιομηχανία να προβλέψει το επόμενο κύμα εναλλακτικών καυσίμων, η GH ξεκίνησε μια μελέτη για τον εντοπισμό πιθανών επιλογών και την ανάπτυξη λύσεων.

Η GH έχει χρησιμοποιήσει ωστενιτικό χάλυβα με ειδική ποιότητα για περιορισμό LNG από τον Σεπτέμβριο του 2022, ως «εναλλακτικό υλικό» σε σχέση με τον Κώδικα IGC/IGF.

Η συμβατότητα αυτού του υλικού με την αμμωνία έχει αποδειχθεί από μια ειδική δοκιμή διάβρωσης κατά της πίεσης που εκδόθηκε από την GH τον Αύγουστο του 2022 και στη συνέχεια επικυρώθηκε από την Bureau Veritas

Για αυτό το καινοτόμο υλικό στον κόσμο της ναυτιλίας, 12 δείγματα προετοιμάστηκαν για τις δοκιμές σύμφωνα με το ISO 16540. Το ISO 16540 παρέχει οδηγίες για την αξιολόγηση της διάβρωσης μετάλλων και κραμάτων προσδιορίζοντας την αντοχή τους στη διάβρωση λόγω καταπόνησης χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Four-Point Bend. Αυτή η μεθοδολογία περιλαμβάνει διαδικασίες για μέταλλα που δεν έχουν διακριτό σημείο διαρροής στη συμπεριφορά τάσης-παραμόρφωσης καθώς και για μέταλλα με διακριτό σημείο διαρροής.

Πραγματοποιήθηκαν δοκιμές σε τρεις διαφορετικές συνθήκες: σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, -20C και -33C, σε περιβάλλον καθαρής αμμωνίας. Μετά την ολοκλήρωση όλων των δοκιμών, κάθε δείγμα εξετάστηκε οπτικά σε μεγέθυνση x10 με στερεοσκοπικό μικροσκόπιο και υποβλήθηκε σε εξέταση φθορίζοντος διεισδυτικού υγρού για να ανιχνευθεί οποιαδήποτε ορατή επιφανειακή ρωγμή.

Πραγματοποιήθηκε επιπρόσθετη τομογραφία για να διαπιστωθεί ότι δεν ανιχνεύθηκε εσωτερική ρωγμή.
Τα αποτελέσματα έδειξαν επιτυχώς ότι οι δεξαμενές φορτίου/καυσίμου από ωστενιτικό χάλυβα μπορούν να μεταφέρουν LNG και αμμωνία, για χρήση από την ποντοπόρο ναυτιλία και τη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων.

Ο BV συμμετείχε από τα πρώτα στάδια, επικυρώνοντας τη μεθοδολογία του stress test και αναθεωρώντας κάθε φάση της δοκιμής. Επιβεβαιώσαμε ότι η εφαρμοσμένη μεθοδολογία για τη σχεδίαση δεξαμενής τύπου C συμμορφώνεται με τον Κώδικα Διεθνούς Μεταφορέα Αερίου (IGC) και τον Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας για Πλοία που χρησιμοποιούν Αέρια ή Άλλα Καύσιμα Χαμηλού Σημείου Ανάφλεξης (IGF) που ισχύει για πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο αέριο χύμα, καθώς και τους ισχύοντες κανόνες ταξινόμησης της BV για τη ναυσιπλοΐα.

Η Παγιέτ Παλαιολόγου , Αντιπρόεδρος Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μαύρης Θάλασσας & Αδριατικής Ζώνης στο Bureau Veritas Marine & Offshore, δήλωσε:

«Ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει πολλές αβεβαιότητες, ο ρόλος του BV είναι να υποστηρίξει τη βιομηχανία σε αυτήν την περίοδο αλλαγής. Είμαι περήφανη για τη δουλειά που επιτελέστηκε και από τις δύο ομάδες και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά θετικά για τον κλάδο. Η παροχή διαφορετικών επιλογών θα είναι καίριας σημασίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου καθώς λαμβάνουν αποφάσεις. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την GH σε νέα έργα».

Ο Mauro Evangelisti, Πρόεδρος της Gas and Heat SpA, δήλωσε: “Η καινοτομία ήταν πάντα και θα παραμείνει ο κύριος στόχος μας. Αυτή η μελέτη είναι μέρος του ταξιδιού καινοτομίας που χρειάζεται η βιομηχανία για μια έξυπνη και βιώσιμη μετάβαση σε ένα πιο πράσινο μέλλον. Ελπίζουμε η χρήση αυτού του υλικού θα παρέχει πιο οικονομικά και ασφαλέστερα εξαρτήματα στη βιομηχανία.”

Διαβάστε ακόμη:

Οι… κεφάτοι του Βελόπουλου, η Εθνική ο Τσίπρας και οι κελεμπίες, τα λιμάνια, ο Μουζάκης και ο Ικτίνος 

Πώς προχωρά το πλάνο αξιοποίησης των δημοσίων ακινήτων

Bloomberg: Έκτακτη εισφορά στα υπερκέρδη και υποχρεωτική μείωση κατανάλωσης θα προτείνει η Κομισιόν