Η ελληνική ναυτιλία προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας αγοράς, εφαρμόζοντας συντηρητικές στρατηγικές πωλήσεων, συγκεντρώνοντας ρευστότητα και εξετάζοντας τη στροφή σε νεότερο, πιο περιβαλλοντικά αποδοτικό στόλο. Σε αυτό το πλαίσιο, κορυφαίες εταιρείες όπως οι Technomar του Γιώργου Γιουρούκου, εταιρείες των Μαρτίνων και η Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού έχουν προχωρήσει σε σημαντικές πωλήσεις πλοίων, με μεμονωμένες πράξεις να αγγίζουν τα 20 εκατομμύρια δολάρια.
Πρωτοστάτης αυτής της τάσης είναι η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά, Star Bulk Carriers με επικεφαλής τον Πέτρο Παππά, η οποία έχει ρευστοποιήσει μέρος του στόλου της, εστιάζοντας σε supramax πλοία παλαιότερης τεχνολογίας. Από τον Φεβρουάριο, η Star Bulk έχει πουλήσει τουλάχιστον έξι supramax, συμπεριλαμβανομένων των Oriole και Tucson (και τα δύο κατασκευής 2011), σε συμφέροντα του Χονγκ Κονγκ έναντι περίπου $12,8 εκατ. έκαστο.
Η στρατηγική αυτή αντανακλά μια ευρύτερη προσαρμογή στην αβεβαιότητα που επικρατεί λόγω εμπορικών εντάσεων, επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας και εντεινόμενων περιβαλλοντικών κανονισμών. Παράλληλα, η ζήτηση από την Ασία – ειδικά από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ – παραμένει ισχυρή για πλοία που θεωρούνται «παρωχημένα» στη Δύση αλλά παραμένουν επιχειρησιακά χρήσιμα σε ασιατικά περιφερειακά trades.
Ο Πέτρος Παππάς τόνισε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών πως οι Κινέζοι αγοραστές επιδεικνύουν μεγάλη διάθεση για αγορές συγκεκριμένων τύπων πλοίων, «αλλά δεν αγοράζουν τίποτα εάν δεν ξέρουν τι αγοράζουν». Παράλληλα, η ρευστότητα από αυτές τις συναλλαγές μπορεί να επανατοποθετηθεί σε νεότερα πλοία ή να συμβάλει στη μείωση του δανεισμού.
Διαβάστε ακόμη
Oxford Economics: Οι δασμοί δεν θα περιορίσουν τις καταναλωτικές δαπάνες στην Ευρώπη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.