Ιδιαίτερη ανάπτυξη στον θαλάσσιο τουρισμό του yachting σημειώνεται το 2022. Ειδικότερα, η  Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση από τις χώρες της Μεσογείου για το 2021, αλλά υπάρχει η πρόβλεψη για περαιτέρω αύξηση μέσα στο 2022.

Ο κ. Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), μιλώντας στο newmoney επισημαίνει:

«Για την κατηγορία σκαφών έως 24 μέτρα, χωρίς υποχρεωτικό μόνιμο πλήρωμα, η φετινή χρονιά άρχισε με πολύ μεγάλες προσδοκίες. Λόγω όμως του πολέμου στην Ουκρανία το κύμα τουριστών προς την Ελλάδα πάγωσε προσωρινά, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η εκκίνηση της σεζόν για το σύνολο της αγοράς. Μέχρι τις 10 Ιουνίου κατέβαινες στις μαρίνες και έβλεπες τα μισά σκάφη δεμένα. Μέχρι το τέλος του Αυγούστου η σεζόν εξελίσσεται πολύ ενθαρρυντικά, με μεγάλη πληρότητα. Για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, που είναι δύο μήνες πολύ σημαντικοί για τη δραστηριότητά μας, περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθούν, γιατί σήμερα που μιλάμε διαπιστώνονται κενά στις ημερομηνίες. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι αυτοί οι δύο μήνες θα λειτουργήσουν με ναυλώσεις τις τελευταίας στιγμής – last time booking».

Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ διατηρεί την αισιοδοξία του για το 2022: «Η δραστηριότητα το 2020 ήταν στο 25% του 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ. Το 2021 στο 55% και το 2022 αν εξελισσόταν όπως αναμενόταν, πριν ξεσπάσει ο πόλεμος, θα έφτανε στα επίπεδα του 2019. Τώρα, με τα νέα δεδομένα, υπολογίζουμε ότι θα φτάσουμε στο 75% της δραστηριότητας του 2019. Αν ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος είναι παραγωγικοί, θα φτάσουμε περίπου στο 85% του 2019», ενώ θέτει και θέμα ανταγωνιστικότητας:

«Εχουμε θέμα ανταγωνιστικότητας με τις άλλες αγορές που μας προβληματίζει και το οποίο επικεντρώνεται στον ΦΠΑ της ναύλωσης. Διότι με τον πόλεμο στην Ουκρανία, την αύξηση των καυσίμων και των αεροπορικών εισιτηρίων και το γενικότερο κόστος διαβίωσης, με το να έχουμε ΦΠΑ 24% στα ναύλα, γινόμαστε μη ανταγωνιστικοί σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και με την Τουρκία που έχει μηδενικό ΦΠΑ. Το yachting θα μπορούσε να γίνει πιο ανταγωνιστικό με τη δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού, μαρινών, καταφυγίων, αγκυροβολίων. Σήμερα πελάτες μας δυσκολεύονται όταν προσεγγίζουν έναν λιμένα παράκτιο ή νησιωτικό λόγω της έλλειψης θέσεων».

Στη συνέχεια αναφέρεται και στις τιμές ναύλωσης σε σκάφη έως 24 μέτρα: «Μπορεί κάποιος να ναυλώσει ένα τουριστικό σκάφος ιστιοφόρο ή καταμαράν της κατηγορίας αυτής ξεκινώντας από 35-40 ευρώ την ημέρα το άτομο. Το ποσό αυξάνεται ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους και την κατηγορία του και δεν έχει όριο. Μπορεί να φτάσει και 500 ευρώ το άτομο, εφόσον η επιλογή αφορά σκάφος με 4μελές πλήρωμα».

Διαβάστε ακόμα:

ΔΕΣΦΑ: Μετρά πληγές μετά την κυβερνοεπίθεση – Σταδιακά η επιστροφή στην κανονικότητα

Ένα νέο 5άστερο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας από τον όμιλο Νικολαΐδη της Atlantica

Oxford Economics: «Έρχεται ένας μακρύς, κρύος χειμώνας» (πίνακες)