Ενισχύει συνεχώς τον στόλο της με φορτηγά πλοία η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης, Safe Bulkers, Inc. συμφερόντων του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου. Πιο συγκεκριμένα αγόρασε το second hand capesize φορτηγό  ναυπηγήσεως  2014, γιαπωνέζικων συμφερόντων έναντι 33,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Το συγκεκριμένο πλοίο τον περασμένο Οκτώβριο έκανε 41,8 εκατ. δολ.  Είναι μεταφορικής ικανότητας 181.000 τόνων και θα μετονομαστεί σε MV Maria. Η αγορά έγινε με ίδια κεφάλαια και αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία μέσα στον Φεβρουάριο.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Dr. Λουκάς Μπαρμπαρής δήλωσε: «Αυτό θα είναι το 6ο  Cape και 40o συνολικά πλοία του στόλου μας. Το MV Maria είναι αδελφό πλοίο του προσφάτως αποκτηθέντος  MV Stelios Υ και αγοράστηκε όπως πιστεύουμε σε ανταγωνιστική τιμή, αφού εκμεταλλευτήκαμε  την αδύναμη αυτή την περίοδο ναυλαγορά των Cape”.

Η εταιρεία με τις κινήσεις που κάνει βρίσκεται σε δυνατή θέση μέσα στον ανταγωνισμό.

Ειδικότερα:

1. Μείωσε τον δανεισμό της κατά περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια μέσα σε έναν χρόνο, από τα περίπου 600 εκατ. που ήταν στις αρχές του 2021.

2. Διατηρεί ισχυρή ρευστότητα πάνω από 230 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων πάνω 100 εκατ. βρίσκονται στα ταμεία της και πάνω από 130 εκατ. σε πιστοληπτικές γραμμές (credit lines).

3. Ο λόγος δανεισμού της προς τα περιουσιακά της στοιχεία (assets) είναι περίπου στο 30%, ήτοι τα δάνεια αντιστοιχούν περίπου στο 30% των περιουσιακών της στοιχείων.

4 Έχει προχωρήσει εγκαίρως στη διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, που αποτελείται από φορτηγά πλοία. Πιο συγκεκριμένα:
α) Έχει πουλήσει επτά μεγάλης ηλικίας πλοία και στη θέση τους αγόρασε  συνολικά πέντε  νεότερα μεταχειρισμένα συμπεριλαμβανομένου του MV Maria.
β) Το ναυπηγικό πρόγραμμά της περιλαμβάνει συνολικά εννέα φορτηγά πλοία με συμβόλαια σε γιαπωνέζικες γιάρδες. Η παράδοσή τους θα αρχίσει από το β’ τρίμηνο του 2022.

Από αυτά τρία είναι Post-Panamax, μεταφορικής ικανότητας 87.000 τόνων το καθένα, και έξι Kamsarmax μεταφορικής ικανότητας 82.000 τόνων το καθένα.

Διαβάστε ακόμη

Θα καταφέρουν οι Ρώσοι της MERE να επιβιώσουν στην ελληνική αγορά σουπερμάρκετ;

Το παρασκήνιο της Αττικής Οδού, το χρυσό deal του Καρώνη και ο Μπρους Λι του CVC

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Τριπλή παράταση (και αναδρομικά) ζητά η αγορά