search icon

Ναυτιλία

Πώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τη ναυτιλία

Ο ΟΗΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου - Το κόστος των έργων για την προετοιμασία των λιμανιών για προσαρμογή στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας θα μπορούσε να ανέλθει σε 223-768 δισ. δολάρια πριν το 2050 παγκοσμίως

Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και η επιδείνωση του καιρού θα έχει τρομερές συνέπειες για την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά ο κλάδος έχει αποτύχει είναι να προετοιμαστεί, σύμφωνα με την Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος του ΟΗΕ-Intergovernmental Panel on Climate Change -IPCC.

Το κόστος των έργων για την προετοιμασία των λιμανιών για ανάπτυξη και προσαρμογή στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας θα μπορούσε να ανέλθει σε 223-768 δισεκατομμύρια δολάρια πριν το 2050 παγκοσμίως.

«Οι προβλεπόμενες επιπτώσεις φτάνουν πολύ πέρα από τις παράκτιες πόλεις και οικισμούς. Οι πιθανές ζημιές σε λιμάνια θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα και ανισορροπίες στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στο θαλάσσιο εμπόριο, με τοπικές έως παγκόσμιες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις», ανέφερε η έκθεση της IPCC, η οποία βασίστηκε σε 34.000 επιστημονικές εργασίες και γραμμένες από 270 επιστήμονες από 67 χώρες.

Η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει και όλο και οι καταιγίδες επηρεάζουν ήδη τη λιμενική δραστηριότητα, τις υποδομές και τις αλυσίδες εφοδιασμού, και μερικές φορές διατάραξαν το εμπόριο και τις μεταφορές. Αλλά αυτοί οι κίνδυνοι δεν έχουν ενσωματωθεί συστηματικά σε σχέδια προσαρμογής.

Η κλιματική αλλαγή θα μπορούσε επίσης να αλλάξει τα εμπορικά πρότυπα. Για παράδειγμα, εάν η χαμηλότερη στάθμη του νερού σε ποτάμια και λίμνες οδηγήσει τα φορτία που μετακινούνται από φορτηγίδες να μεταφέρονται μέσω οδικών ή σιδηροδρομικών διαδρομών με μεγαλύτερη ένταση άνθρακα.

Η έκθεση σημείωσε την αυξανόμενη απειλή για την Αρκτική από τον αυξημένο ναυτιλιακό και κρουαζιερότουρισμό.

Αυτό θα μπορούσε να ωφελήσει το εμπόριο και τον τουρισμό αλλά να βλάψει θαλάσσια οικοσυστήματα και μέσα διαβίωσης της Αρκτικής.

Ενώ το άνοιγμα του θαλάσσιου πάγου αύξησε τη ζήτηση για γιοτ και κρουαζιερόπλοια, δεν ήταν απαραίτητα το ίδιο να ισχύει για πλοία φορτίου, εξόρυξης ή ανεφοδιασμού.

Υπήρχε κίνδυνος για περισσότερα ατυχήματα από περισσότερα ταξίδια στις περιοχές αυτές.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση οι  επιπτώσεις του κλίματος επιδεινώνουν την πείνα, την απώλεια εισοδήματος και η φτώχεια θα μπορούσε να επιδεινώσει το «θαλάσσιο έγκλημα» όπως την παράνομη αλιεία, την διακίνηση ναρκωτικών ή την πειρατεία.

Η προσαρμογή στην απειλή θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίτευξη στόχων βιώσιμης ανάπτυξης, όπως η μείωση της φτώχεια και της πείνας.

Διαβάστε ακόμη:

«Οικογένεια Bitcoin»: Μετανάστευσαν στην Πορτογαλία που έχει φόρο… 0% για κρυπτονομίσματα

Τα τουριστικά γραφεία προκρίνουν μακρινές αγορές για το «κενό» των Ρώσων – Οι αεροπορικές «επενδύουν» στη Μεσόγειο

Fitch και Moody’s υποβαθμίζουν τη Ρωσία σε junk

Exit mobile version