Ο Ιούνιος δεν είναι από τους καλούς μήνες για τα tanker. Ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 6,9% από τις 592 μονάδες στις 551.

Ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» μειώθηκε κατά 12% από τις 475 μονάδες στις 418

Στα δεξαμενόπλοια, ο μέσος όρος του δείκτη ναυλαγοράς είναι ακόμη υψηλότερος από του 2019 αλλά αν δεν σταθεροποιηθεί, τουλάχιστον, τότε στα λογιστήρια θα βάλουν πλερέζες.

Στο BDTI το 2020 είναι στις 1.042 μονάδες έναντι 867 το 2019 και στον BCTI στις 836 μονάδες έναντι 613 το 2019.

Η ζήτηση από τις ΗΠΑ για προϊόντα αυτή την περίοδο είναι μηδενική λόγω κορωνοιού και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαπλέουν τον Ατλαντικό, με τη ζημιά να μεγαλώνει.

Επίσης, οι θαλάσσιες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου έχουν σταματήσει ή λειτουργούν στο ελάχιστον απλώς για να δικαιολογούν την παρουσία τους. Μειωμένη κατά πολύ είναι η ζήτηση και για φορτία LNG και LPG.

Στην ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee) ο πρόεδρος Χαράλαμπος Φαφαλιός είπε για τις ναυλαγορές: Ήταν ενεργές έως ότου χτυπήθηκαν από την πανδημία COVID-19. Στη συνέχεια εμφανίστηκε μια γενική πτώση, εκτός από τον τομέα των δεξαμενόπλοιων που αντιμετώπισε μια προσωρινή έκρηξη που προκλήθηκε από τις ανωμαλίες των διακυμάνσεων των τιμών του πετρελαίου και της μείωσης της ζήτησης. Ας ελπίσουμε ότι σύντομα το εμπόριο θα ανακάμψει και όλοι οι τομείς.”