Μετωπική επίθεση εξαπέλυσε ο κρατικός ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, Cosco Shipping, κατά των πρόσφατων εμπορικών μέτρων των ΗΠΑ, τα οποία στοχεύουν τον ναυτιλιακό, εφοδιαστικό και ναυπηγικό κλάδο της Κίνας. Η εταιρεία κάνει λόγο για «διακριτική μεταχείριση» και «λανθασμένες αιτιάσεις», που πλήττουν την εύρυθμη λειτουργία και τη σταθερότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η αντίδραση έρχεται στον απόηχο της νέας απόφασης του Γραφείου Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), στο πλαίσιο της έρευνας Section 301 για τη φερόμενη κυριαρχία της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλία. Η Cosco καταγγέλλει πως τα μέτρα στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και ενδέχεται να έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην αειφόρο ανάπτυξη του κλάδου.
Στο πλευρό της Cosco τάχθηκαν και οι μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί σύνδεσμοι της Κίνας. Η Ένωση Πλοιοκτητών Κίνας (CSA) εξέφρασε την «έντονη διαμαρτυρία» της, καλώντας τις ΗΠΑ να τερματίσουν τις μονομερείς ενέργειες και να επιδιώξουν διάλογο. Παράλληλα, η Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CANSI) έκανε λόγο για αστήρικτες κατηγορίες και εσφαλμένα πορίσματα, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος γίνεται στόχος πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Η κλιμάκωση της εμπορικής έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας οδηγεί ήδη σε σημαντικές επιχειρησιακές ανακατατάξεις. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η Ocean Alliance (Cosco, CMA CGM, Evergreen, OOCL) σχεδιάζει την ακύρωση τριών δρομολογίων προς Λος Άντζελες έως τα τέλη Απριλίου.
Αντιδράσεις εκδηλώνονται και από freight forwarders: ορισμένοι δηλώνουν πως δεν έχουν λάβει επίσημη ενημέρωση, ενώ άλλοι επιβεβαιώνουν την αυξανόμενη συχνότητα των «κενών δρομολογίων» (blank sailings).
Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες επιχειρούν να ανακατανείμουν πλοία προς την Ευρώπη, για να καλύψουν τα κενά του Μαΐου, κάτι που ήδη δημιουργεί στρεβλώσεις στις ισορροπίες προσφοράς-ζήτησης στις ενδοασιατικές γραμμές.
Παράλληλα, μια σειρά κρατών – μεταξύ αυτών οι ΗΠΑ, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία – εντείνουν τους ελέγχους προέλευσης προϊόντων, κίνηση που θεωρείται σοβαρό εμπόδιο στο re-export της Κίνας. Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι το μέτρο αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αισθητή μείωση των παγκόσμιων όγκων μεταφοράς, κυρίως στον Ειρηνικό.
Με το παγκόσμιο εμπόριο να κινείται πλέον υπό το βάρος γεωπολιτικών εντάσεων και αυξημένου προστατευτισμού, οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις για τα ναύλα έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, ειδικά στις διηπειρωτικές μεταφορές, διαγράφεται ολοένα και πιο αβέβαιο.
Διαβάστε ακόμη
Στην 4η θέση στην Ευρώπη η Ελλάδα για τα ταξίδια των Ευρωπαίων μέχρι τον Σεπτέμβριο (γραφήματα)
Εμιράτα: Κάλεσμα στις ελληνικές εταιρείες για το βραβείο του 1 εκατομμυρίου ευρώ (pics)
Πόσο αυξήθηκαν ενοίκια και τιμές πώλησης των σπιτιών κοντά στους σταθμούς του μετρό στη Θεσσαλονίκη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.