Στη διάρκεια του καλοκαιριού, τουλάχιστον πέντε τάνκερ που ανήκουν στη λεγόμενη «σκιώδη αρμάδα» εντοπιστηκαν να χρησιμοποιούν τη βόρεια θαλάσσια διαδρομή της Αρκτικής, μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο προς την Κίνα, παρά τις ενισχυμένες δυτικές κυρώσεις.
Πρόκειται για πλοία που κατασκευάστηκαν την περίοδο 2003–2010 και έχουν αποκλειστεί από το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) των ΗΠΑ στο πλαίσιο της αυστηρής καταστολής της 10ης Ιανουαρίου κατά του εμπορίου ρωσικού αργού. Τα περισσότερα βρίσκονται επίσης στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η επανεμφάνιση της διαδρομής μέσω Αρκτικής εγείρει σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, καθώς τα πλοία είναι γερασμένα και ανασφάλιστα από τους διεθνείς P&I Clubs, ενώ ταυτόχρονα ο ευαίσθητος οικολογικά Αρκτικός Ωκεανός διαθέτει ελάχιστες υποδομές για την αντιμετώπιση πιθανών ατυχημάτων.
Η χρήση «σκοτεινών» αφίξεων —δηλαδή λιμενικών προσεγγίσεων με απενεργοποιημένο AIS σήμα— καταγράφεται ολοένα και συχνότερα στο κινεζικό Ντονγκγίνγκ, ενισχύοντας τον ρόλο του λιμανιού ως κόμβου παράκαμψης των κυρώσεων.
Σύμφωνα με αναλυτές, η αύξηση των κινεζικών εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου τον Αύγουστο συνδέεται με την εκμετάλλευση του θερινού «παραθύρου» της Αρκτικής, αλλά και με τη μειωμένη ζήτηση από την Ινδία λόγω αμερικανικών δασμών. Με τη ναυτιλιακή περίοδο στην Αρκτική να εκτείνεται έως τον Οκτώβριο, αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλα δεξαμενόπλοια της σκιώδους αρμάδας.
Διαβάστε ακόμη
Στο «συρτάρι» οι μειώσεις αντικειμενικών σε 12 δήμους
Πρώην σύζυγοι και συνεταίροι «καρφώνουν» χιλιάδες πλούσιους στην εφορία – Σαφάρι ελέγχων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.