Ναυτιλία

Σταμάτης Τσαντάνης στο newmoney: Σιδηρομετάλλευμμα και κάρβουνο οδηγούν τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου σε ιστορικά υψηλά

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Seanergy αποτυπώνει τις τάσεις της αγοράς και τον ρόλο της Κίνας και της Αυστραλίας

Ιστορικές εποχές ζουν οι πλοιοκτήτες φορτηγών πλοίων αφού η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κάνει ιστορικά υψηλά. Και μπορεί οι δείκτες να διόρθωσαν την περασμένη εβδομάδα πέφτοντας κάτω από τις 5.000 μονάδες, όμως παραμένουν τόσο ψηλά ώστε να μην ανησυχεί κανείς.

Στις 7 Οκτωβρίου ο δείκτης είχε κάνει ιστορικό υψηλό των τελευταίων 13 ετών κλείνοντας στις 5.650 μονάδες.

Πάντως για το 2022 οι προβλέψεις είναι καλές αν και η χωρητικότητα θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2021 αλλά όχι σε ανησυχητικά επίπεδα.

Για την επόμενη ημέρα στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου μίλησε στο NM ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά, Seanergy,  Σταμάτης Τσαντάνης.

“Είμαστε βέβαιοι ότι οι θεμελιώδεις δυνάμεις της ναυλαγοράς στο ξηρό φορτίο-Dry bulk και ειδικά στα Capes είναι σε ιστορικό υψηλό. Η ζήτηση θα συνεχίσει να είναι πάρα πολύ δυνατή για σιδηρομετάλλευμμα και κάρβουνο και η προσφορά των φορτηγών πλοίων λόγω των νέων κανονισμών θα μειώνεται συνεχώς. Έχουμε το χαμηλότερο βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων και θεωρούμε ότι οι συνισταμένες της ζήτησης και της προσφοράς είναι ιστορικά στο καλύτερο της σημείο” επεσήμανε στην αρχή της συζήτησης και συνέχισε αναφερόμενος στις κινήσεις της Κίνας:

Η ζήτηση για ατσάλι συνεχίζει να αυξάνει. Οι Κινέζοι έχουν μειώσει την παραγωγή του. Έχουν κάνει εκτροπή της καύσιμης ύλης του κάρβουνου στις ενεργειακές παραγωγές και όχι στην παραγωγή ατσαλιού. Εξακολουθούν βέβαια να παράγουν περισσότερο ατσάλι από όσο χρειάζονται αλλά έχει μειωθεί η παραγωγή”.

Το κάρβουνο λέξη απαγορευμένη τα πρόσφατα χρόνια λόγω της ρότας προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και όχι μόνο έχει επανέλθει πολύ δυνατά στην καθημερινότητά μας λόγω της ενεργειακής κρίσης. Τα κράτη εισάγουν παρά πολύ κάρβουνο για να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες.

Η Αυστραλία έχει στο μεταξύ λιγότερες εξαγωγές κάρβουνου προς την Κίνα. Και αυτό είναι καλό για τη ναυλαγορά” και εξηγεί:

“ Γιατί η Αυστραλία εξάγει πλέον σε μακρινότερες από την Κίνα χώρες άρα σε πιο μακρινές αποστάσεις, όπως είναι κυρίως η Ινδία και η Ευρώπη. Οπότε το μίλι το μεταφορικό είναι μεγαλύτερο σε σχέση με την Κίνα” και καταλήγει επισημαίνοντας:

“Όλες οι κατηγορίες ξηρού φορτίου ανεβαίνουν αλλά πιστεύω ότι τα Capesize έχουν τα καλύτερα fundamentals- τις καλύτερες θεμελιώδεις δυνάμεις από όλα τα άλλα μεγέθη πλοίων”.

Ο στόλος της Seanergy αυξήθηκε κατά 70% τον τελευταίο χρόνο, με επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 205 εκατομμύρια δολάριαΤο σύνολο των νέων επενδύσεων έχει πραγματοποιηθεί με πολύ χαμηλό τραπεζικό δανεισμό, μικρότερο του 30%, είτε αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια.

Η Seanergy είναι η μόνη εταιρεία εισηγμένη στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές με στόλο που αποτελείται αμιγώς από Capesize πλοία.

Διαβάστε ακόμη

Αραβική εισβολή στην Premier League – «Πόλεμος του Κόλπου 2» για τα 9,1 δισ. ευρώ των αγγλικών γηπέδων (pics)

Technohull: Ταχύπλοα made in Greece – Πώς μπήκε σε ρότα ανάπτυξης μέσω… Γρηγόρη

Η ημέρα της Τράπεζας Αττικής, το ομόλογο της Τράπεζας Πειραιώς, ο Λάκων μπίζνεσμαν και τα 23 μικρά αεροδρόμια