Ναυτιλία

Στο 40% λειτουργεί το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά λόγω των κινητοποιήσεων

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Οι μεγαλύτερες Liners εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφαιρούν από τα δρομολόγιά τους τον Πειραιά - Τι υποστηρίζει η Διεθνής Ναυτική Ένωση

Οι κινητοποιήσεις μερίδας εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και πιο συγκεκριμένα στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ-Cosco προκάλεσε τις αντιδράσεις των χρηστών του λιμανιού ήτοι των ναυτικών πρακτόρων που εκπροσωπούν-πρακτορεύουν μεγάλες εταιρείες-Liners μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτές τις ώρες σύμφωνα με πληροφορίες το λιμάνι λειτουργεί κατά 40%.

Η Διεθνής Ναυτική Ένωση -Δ.Ν.Ε επισημαίνει ότι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν κατά περίπτωση εξαιρέσει το λιμάνι του Πειραιά από τα εμπορικά τους δρομολόγια λόγω των προηγούμενων κινητοποιήσεων ενώ άλλες εταιρείες μελετάνε να τον παρακάμψουν για μεγάλο χρονικό διάστημα ή και οριστικά.

Η Δ.Ν.Ε επισημαίνει: Λόγω των συνεχών κινητοποιήσεων, από τον Νοέμβριο του 2021 μέχρι τώρα, 85 πλοία με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι mother vessels, έχουν κάνει skip-παρέκαμψαν τον Πειραιά.

Τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση. Ακόμα και τώρα οι εταιρείες των μελών μας παραδίδουν φορτία εισαγωγής σε Έλληνες πελάτες που το εμπόρευμα αυτών σχετίζεται με την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων με τις όποιες συνέπειες οικονομικής φύσεως για αυτούς τους πελάτες.

Ναυτιλιακές εταιρείες που επέλεξαν τα πλοία τους να αναμένουν στην ράδα του Πειραιά, βίωσαν καθυστέρηση πλεύρισης που υπερέβαινε σε αρκετές περιπτώσεις τις 14 ημέρες. Όλα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με το κλίμα επιχειρησιακής αβεβαιότητας που δημιουργείται μέσω των αιφνιδιαστικών και κατά την κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης παράνομων αποκλεισμών των πυλών του λιμανιού, έχει οδηγήσει τις μεγαλύτερες συμμαχίες -Alliances ναυτιλιακών εταιρειών να έχουν κατά περίσταση αφαιρέσει τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους και να υπάρχουν παράλληλα εισηγήσεις των ναυτιλιακών για εξολοκλήρου αφαίρεση του Πειραιά από τα άμεσα δρομολόγια τους για το επόμενο τρίμηνο τουλάχιστον.

Είναι αντιληπτό ότι οι συνέπειες που βιώνει και θα βιώσει ο δικός μας κλάδος αλλά και όλοι οι κλάδοι της Ελληνικής Οικονομίας σαν συνέπεια της αφαίρεσης του Πειραιά από τα δρομολόγια των ναυτιλιακών, ιδιαίτερα σε αυτή την δύσκολη καμπή των συνεχών ανατιμήσεων, θα είναι ανυπολόγιστα καταστρεπτικές και με αρνητική επίδραση στο σύνολο του φάσματος του οικονομικού και εργασιακού γίγνεσθαι της χώρας μας.

Η πολυπόθητη ανάπτυξη περνάει και μέσα από τις νέες επενδύσεις που περιμένει η χώρα μας, αλλά και από την εξασφάλιση ενός βιώσιμου και εργασιακά δίκαιου περιβάλλοντος τόσο για τις υφιστάμενες επενδύσεις αλλά και για τους κλάδους που σχετίζονται με αυτές.

Καθώς τόσο το δικαίωμα της απεργίας όσο και της εργασίας είναι ιερό και ζούμε σε μία δημοκρατική χώρα με πληθώρα νόμων που προβλέπουν και περιγράφουν τις σχέσεις που πρέπει να διέπουν εργαζόμενους και εργοδότες, οι όποιες διαφορές και αιτήματα θα πρέπει να διευθετούνται μέσω διαλόγου, στις αρμόδιες αρχές, την Δικαιοσύνη και, προφανώς όχι, με ενέργειες που παρεμποδίζουν και διακινδυνεύουν την εύρυθμη λειτουργία της εγχώριας οικονομίας.

Η αρχή της δημοκρατίας είναι ο σεβασμός στον συμπολίτη, στον συνάδελφο και στους νόμους είτε σε προσωπικό επίπεδο συμφωνούμε ή διαφωνούμε. Δημοκρατία και ευνομούμενη πολιτεία αλά καρτ δεν μπορεί να υπάρξει.

Κάνουμε έκκληση, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, την ύστατη έστω ώρα να πρυτανεύσει η λογική, να απομακρυνθούμε από τα μικροπολιτικά παιχνίδια και, το σύνολο των εμπλεκομένων να κατανοήσει ότι αυτή η κατάσταση των τελευταίων μηνών έχει προκαλέσει και συνεχίζει να προκαλεί σημαντικότατες αναταράξεις που θα επηρεάσουν δυσμενώς και χωρίς εξαίρεση όλους μας ως καταναλωτές αλλά και το σύνολο της εγχώριας οικονομίας μας”.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν την υπογραφή ΣΣΕ, που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους, εφαρμογή του νόμου για τα ΒΑΕ, επαναπρόσληψη όλων των συμβασιούχων που δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

«Θα πρέπει να γίνει γνωστό ότι με τις μεθοδεύσεις αυτές εμποδίζεται η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού με καταστροφικά αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία, για την εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και για τους περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους και συναλλασσόμενους με το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου», αναφέρει η DPort Services.

«Προσχηματική και αδικαιολόγητη» χαρακτηρίζει την απεργία στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένα Πειραιώς που προκήρυξε το σωματείο εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ για τις 7 Φεβρουαρίου, το Συνδικάτο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά («Συνδικάτο»).

Το Συνδικάτο αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι εκπροσωπεί την ισχυρή πλειοψηφία των εργαζομένων, όπως αυτή εκφράστηκε στις πρόσφατες αρχαιρεσίες του Συνδικάτου τον περασμένο Δεκέμβριο (συμμετοχή περισσοτέρων των 1070 εργαζομένων έναντι 475 της ΕΝΕΔΕΠ).

«Με τη νέα απεργιακή κινητοποίηση η ΕΝΕΔΕΠ προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα αναταραχής για λόγους που δεν έχουν σχέση με τα πραγματικά προβλήματα των εργαζομένων αλλά με πολιτικά παιχνίδια των κομματικών εντολέων της» τονίζει το Συνδικάτο.

«Η απεργία είναι σε εξέλιξη, αποφασιστικά απαντάμε στους εκβιασμούς, την τρομοκρατία της εργοδοσίας και συμμετέχουμε» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το σωματείο των εργαζομένων της ΕΝΕΔΕΠ.

Για «επιχείρηση τρομοκράτησης των απεργών της COSCO» κάνουν λόγο σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και της Πανελλήνιας Ενωσης Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών ΠΕΠΡΝ.

Διαβάστε ακόμη

Η σύσκεψη των 12 και ο «νόμος Μαντωνανάκη», τα μυστήρια της Prodea, ο χαμός με τις ταυτότητες και οι επισκέψεις Χαρδαλιά στο Μαξίμου 

Κώστας Καραμανλής: «Υπέρ των πολιτών η νέα σύμβαση για την Αττική οδό»

Με κατασχέσεις κινδυνεύουν 2 εκατομμύρια οφειλέτες του Δημοσίου