To υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπως είχε αποκαλύψει το newmoney, είχε προγραμματίσει Road Show στο Λονδίνο για την προσέλκυση επενδυτών και funds που θα ναυπηγήσουν πράσινα ακτοπλοϊκά πλοία τα οποία με 12ετους διάρκειας συμβάσεις θα δρομολογηθούν στις άγονες γραμμές. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε χθες.

Η κίνηση έγινε επί εποχής Χρήστου Στυλιανίδη ο οποίος αν και αποχώρησε από τον υπουργικό θώκο ταξίδεψε στο Λονδίνο σε συνεννόηση με τον νυν υπουργό Βασίλη Κικίλια. Η κυβέρνηση δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ακτοπλοΐα.

Η Ελλάδα πέτυχε μια σημαντική επιτυχία στην ευρωπαϊκή στρατηγική για την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, καταφέρνοντας για πρώτη φορά να πείσει την ΕΕ να χρηματοδοτήσει μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) την ενίσχυση των άγονων γραμμών και την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υποδομών. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η ανάγκη για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την κατασκευή πράσινων πλοίων και την ενίσχυση της ασφάλειας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Η Ελλάδα, αντίθετα με χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, που χρηματοδοτούν τα πλοία μέσω κρατικών πόρων, επέλεξε τη σύμπραξη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα λόγω της έλλειψης των απαραίτητων κονδυλίων για τις πολυνησιακές ανάγκες. Με ήδη διαθέσιμα 265 εκατομμύρια ευρώ για τη χρηματοδότηση του ΣΔΙΤ και συνολικό ποσό 545 εκατομμυρίων ευρώ, η συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών αναμένεται να οδηγήσει σε ένα έργο συνολικού ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, που θα χρηματοδοτήσει τη ναυπήγηση 25-30 νέων πράσινων πλοίων για τις άγονες γραμμές.

Τα πλοία θα είναι όχι μόνο πράσινα, αλλά και ασφαλή, ενώ η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών θα ενισχύσει την ασφάλεια. Ουσιαστικά, το ΣΔΙΤ θα καλύψει το 50-60% των χρημάτων μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, και το έργο αναμένεται να διαρκέσει τρία χρόνια. Στις 31 Μαρτίου, θα παρουσιαστεί το μοντέλο ΣΔΙΤ στο Λονδίνο σε ιδιωτικά κεφάλαια, προσφέροντας στους επενδυτές τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ένα έργο που συνδυάζει την πράσινη τεχνολογία και την ασφάλεια με την ευκαιρία για σημαντικές αποδόσεις.

Επιπλέον, η Ελλάδα προγραμματίζει την εκκίνηση του Maritime Cluster, το οποίο έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση 80 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένοντας να φτάσει τα 160 εκατομμύρια και με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων να φτάσει τα 800 εκατομμύρια. Η στρατηγική αυτή αναμένεται να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού κλάδου και να συνεισφέρει στην ανάπτυξη της ελληνικής ακτοπλοΐας, με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση να αναμένεται να φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια.

Διαβάστε ακόμη

Τα POS «εξαφάνισαν» μετρητά 5,3 δισ. και έφεραν 2,66 δισ. στα κρατικά ταμεία

Χρηματιστήριο: Οι σούπερ αποδόσεις στο τρίμηνο, οι ρευστοποιήσεις και η συνέχεια

Επέλαση της κακοκαιρίας πάνω από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου – 112 σε Χίο, Σάμο, Ικαρία – Καταστροφές στις Κυκλάδες 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα