Η αύξηση στο 44% του ποσοστού του Ιβαν Σαββίδη στην ΟΛΘ ΑΕ μέσω εξαγοράς του ποσοστού που είχε στη Melbery η Helanor, στην οποία μέτοχοι είναι η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH» (DIEP) και «Transconnect AG», φέρνει εξελίξεις.

Το γερμανικό fund αποεπένδυσε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παίρνοντας τα κέρδη που αποκόμισε από την επένδυση αυτή και όπως είπαν τα στελέχη του θα εστιάσουν πλέον στις αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας.

Η πλευρά του Ιβάν Σαββίδη, η οποία έχει κάνει επενδύσεις στη Μακεδονία, είδε ότι ο ΟΛΘ είναι κερδοφόρος και αποφάσισε να κάνει τη μεγαλύτερη επένδυση στο λιμάνι, ώστε να το καταστήσει τη βασική εμπορική πύλη των Βαλκανίων.

Κομβικής σημασίας ήταν η αλλαγή διοίκησης του ΟΛΘ το περασμένο καλοκαίρι, όταν και ανέλαβε ο Αθανάσιος Λιάγκος, την 1η Ιουλίου, με τις ευλογίες του Ιβάν Σαββίδη, ως Εκτελεστικός Πρόεδρος. Στέλεχος με εμπειρία στα χρηματοοικονομομικά, αλλά και σε θέματα λιμενικής βιομηχανίας λόγω της θητείας του στον ΟΛΠ ως εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ, ο Αθανάσιος Λιάγκος από την πρώτη στιγμή κατέθεσε στον Ιβάν Σαββίδη αναπτυξιακό πλάνο για τον ΟΛΘ.

Καταρχήν «ξεκόλλησε» ο διαγωνισμός για την επέκταση της προβλήτας 6 και την ερχόμενη Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου κατατίθενται οι προσφορές. Με την ολοκλήρωση του έργου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα τριπλασιάσει την ικανότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, αφού θα φθάσει το 1,7 εκατ. «κουτιά» ετησίως. Με την κίνηση αυτή, εξελίσσεται σε διεθνές λιμάνι των Βαλκανίων.

Ο ΟΛΘ επεκτείνεται σε δημιουργία dry ports, δηλαδή κέντρα logistics σε χώρες των Βαλκανίων. Ήδη έκανε το πρώτο βήμα στη Σόφια της Βουλγαρίας και έπεται συνέχεια στη Σερβία και στη Βόρεια Μακεδονία.

Προχωράει στην αξιοποίηση των 22 αποθηκών που υπάρχουν στη λιμενική ζώνη και στη αναβάθμισή τους σε logistic center. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον από εταιρείες για logistic, αφού ο ΟΛΘ είναι σε προνομιακή θέση και ο χώρος φυλάσσεται, οπότε είναι ο πλέον κατάλληλος για αποθήκευση και διαμεταφορά εμπορευμάτων.

Ο ΟΛΘ κατεβαίνει στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Με δεδομένο το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αλεξανδρούπολη πρωτίστως και για την Καβάλα δευτερευόντως, ώστε να αποτρέψει την έλευση επενδυτή που δεν θα ήθελαν ως γείτονα, ο ΟΛΘ εστιάζει στην Ηγουμενίτσα.

Το λιμάνι διαθέτει μέσα στον χώρο του σιδηροδρομική γραμμή, την οποία θέλει να επεκτείνει. Επειδή η γραμμή περνάει μέσα από τον δρόμο, θα δημιουργηθεί ανισόπεδος κόμβος από το υπουργείο Μεταφορών, ενώ έχει ζητηθεί και η διαπλάτυνση του δρόμου που συνδέει το λιμάνι με την Εγνατία οδό.

Τέλος, η διοίκηση εξετάζει και θέλει την αναβάθμιση του Επιβατικού Σταθμού «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ».

Εν κατακλείδι, στόχος της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ είναι να εξελιχθεί στο λιμάνι της Βουλγαρίας, της Σερβίας και της Βόρειας Μακεδονίας, το βασικό λιμάνι των Βαλκανίων.

Διαβάστε ακόμη

«Πράσινο φως» από την ΕΕ για «κούρεμα» κατά 50% στα δάνεια της Επιστρεπτέας 1-3

Tζεφ Μπέζος: Γιατί αφήνει το τιμόνι της Amazon – Τι κρύβει η στροφή «έκπληξη» σε μια επική διαδρομή

Κρίσιμη ημέρα για το σχέδιο σωτηρίας της Folli Follie