Tην άμεση ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-charter permission στο πλαίσιο του νόμου 4926/22 ζητάει με υπόμνημά της από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, η Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματιών Θαλάσσιου Τουρισμού.

Η διαδικασία καθυστερεί με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι εταιρείες ναύλωσης σκαφών να κάνουν προγραμματισμό για τη φετινή τουριστική περίοδο όσον αφορά στην είσοδο ξένων επαγγελματικών σκαφών.

Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση στο υπόμνημά της προς τον υπουργό αναφέρει:

“Κατόπιν των αλλεπάλληλων συζητήσεων με την Ένωση Επαγγελματιών Θαλάσσιου τουρισμού μετά την ψήφιση του Ν.4926 τον Απρίλιο του 2022 για την ενεργοποίηση των εφαρμογών προκειμένου να καταστεί δυνατή η είσοδος των ξένων επαγγελματικών σκαφών με το καθεστώς e-charter permission την καλοκαιρινή περίοδο του 2022, αλλά και αργότερα στην διάρκεια του χειμώνα βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση, τον Φεβρουάριο του 2023, να μην μπορούμε να προγραμματίσουμε την επαγγελματική μας δραστηριότητα. Τα γραφεία του εξωτερικού που επικοινωνήσαμε το μαγνητοσκοπημένο μήνυμα σας τον Σεπτέμβριο του 2022 στην μεγαλύτερη έκθεση σκαφών, στο Μονακό, μας ασκούν αφόρητη πίεση ζητώντας εάν η Κυβέρνηση θα εφαρμόσει τα υπεσχεμένα”.

Στην συνέχεια παραθέτουν τα αίτηματά τους:

Την άμεση ενεργοπoιηση των ηλεκτρονικών εφαρμογών του E-CHARTER PERMISSION προκείμενου να επικοινωνηθεί έγκαιρα από την Ένωση μας, για την φετινή περίοδο στα γραφεία ναυλώσεων του εξωτερικού και εσωτερικού.

Την έγκαιρη εκπαίδευση στελεχών του Λιμενικού προσωπικού όπου αυτό θα εφαρμοσθεί για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην λειτουργία και εφαρμογή του πλαισίου.

Την έγκαιρη παρουσίαση και εκπαίδευση των σχετικών επαγγελματιών και φορέων.”

Όπως υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς «το εμπάργκο που υπήρχε μέχρι την ψήφιση του Ν 4926/22 είχε αρνητικό πρόσημο για το κράτος και τους επαγγελματίες του χώρου. Και αυτό γιατί όταν απαγορεύεις σε ένα σκάφος να επιβιβάσει αλλά και να αποβιβάσει στην Ελλάδα αλλά του επιτρέπεις να περνάει από την χώρα, απλά «εκμεταλλεύεται» τα Ελληνικά νησιά χωρίς να σου αποφέρει οικονομικό όφελος.

Η άρση του καμποτάζ, με το e-charter permission τα υποχρεώνει όμως να πληρώσουν ΦΠΑ στην είσοδο τους καθώς και το νέο τέλος που η κυβέρνηση θέσπισε.

Οι επαγγελματίες του χώρου δημιουργούν ένα επιπλέον έσοδο στο κράτος από τις υπηρεσίες, αλλά και αναπτύσσοντας τον κύκλο εργασιών τους».

 

Διαβάστε ακόμη

Η λαχτάρα του Αλέξη, τα κυβερνητικά κοστούμια, οι φυλακές, το γκολφ, οι επενδυτές και τα νέα κόλπα του κυρ Παντελή

Τα μεγάλα deals του 2023 που στρώνουν το χαλί για νέο ρεκόρ σε εξαγορές και συγχωνεύσεις

Megabit: Στο σφυρί το κτήριο-«φάντασμα» στον Πειραιά, μετά από 16 χρόνια στα…αζήτητα (pics)