search icon

Ναυτιλία

Τιτανομαχίες στις μεγάλες εταιρείες Containers και κρίση στη ναυλαγορά

Πτώση για Cosco, OOCL , Maersk, MSC και Hapag-Lloyd

Κλυδωνισμούς συνεχίζει να προκαλεί ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας

Το χειρότερο χτύπημα δέχθηκαν τον Οκτώβριο οι κυριότερες θαλάσσιες εμπορικές πύλες πύλες των δυτικών ακτών στις ΗΠΑ. Το Λος Άντζελες, το Λονγκ Μπιτς και το Όουκλαντ σημείωσαν συνολική υποχώρηση της απόδοσής τους κατά 12%, με τις εισαγωγές να μειώνονται κατά 13,2%.

Την ίδια ώρα οι συνολικοί όγκοι κατά τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους έφτασαν τα 13,15 εκατομμύρια Teu, αντιπροσωπεύοντας αύξηση μόλις 0,2% σε σύγκριση με τους πρώτους 10 μήνες του 2018 και με τις προοπτικές για τους τελευταίους δύο μήνες να είναι ανεμικές. Στο τέλος του 2019 το τελικό σύνολο εμπορικών όγκων πιθανόν να κλείσει χαμηλότερα από το 2018.

Ωστόσο, δεν έχουν πληγεί όλες οι εταιρείες-Liners. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, ενώ οι Cosco, MSC, Maersk και Hapag-Lloyd είχαν χαμηλότερους όγκους κατά τους πρώτους 10 μήνες του έτους, άλλοι μεταφορείς είδαν να αυξάνεται το μεριδίου τους στην αγορά.

Νικητής είναι η Evergreen, η οποία σημείωσε αύξηση 10,3% ενώ ο νοτιοκορεατικός μεταφορέας SM Lines κατάφερε να αυξήσει τα φορτία κατά 10,4%, σε περίπου 250.000 teus.

Ο ηγέτης της αγοράς Cosco σε συνδυασμό με την θυγατρική του στο Χονγκ Κονγκ, την OOCL σημείωσε πτώση 3,1%, ενώ οι Maersk και MSC μείωση κατά 4,5% και 3,9% αντίστοιχα. Η Hapag-Lloyd είδε μείωση των όγκων της κατά 3,6%. Η υπ’ αριθμόν 2 στον κόσμο CMA CGM και η υπ’ αριθμόν 3 ONE είδαν οριακές αυξήσεις κατά 1% και 1,8% αντίστοιχα.

Οι εξελίξεις αυτές είναι σημαντικές για την ΟΝΕ Αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική πορεία γεγονότων για την ιαπωνική ONE η οποία μετά τη συγχώνευσή της, τον Απρίλιο του 2018, έχασε σημαντικό μερίδιο αγοράς μετά από προβλήματα στην ενοποίηση των συστημάτων κρατήσεων.

Exit mobile version