Σημαντική είναι η συμβολή στην ελληνική οικονομία απ’ τη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά, φτάνοντας το 1,5% του ΑΕΠ. Αυτό επισημάνθηκε στη διάρκεια των εγκαινίων έργου επέκτασης του car terminal από την ΟΛΠ ΑΕ που πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα σήμερα, Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024,το μεσημέρι.

Το κόστος ανήλθε στα 20 εκατομμύρια ευρώ, χρειάστηκε σχεδόν 3 χρόνια να ολοκληρωθεί και δίνει τη δυνατότητα στάθμευσης επιπλέον 5.100 αυτοκινήτων και συνολικά 11.800. Ο μεγαλύτερος πελάτης του car terminal του Πειραιά είναι Neptune Lines συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού.

Η κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τρεις υπουργούς.

Τον λόγο πήρε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επεσήμανε:

«Πρόκειται για ένα επίτευγμα που ανοίγει νέες προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά και είναι ένα κρίσιμο βήμα για την εξέλιξη του σε παγκόσμιο επίπεδο. Γίνεται κόμβος μεταμόρφωσης οχημάτων για τη Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και την Αφρική και συμβάλλει στην ανάπτυξη ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας. Πιστοποιεί την στρατηγική προσήλωση της Κυβέρνησης προς την ανάπτυξη και ενίσχυσης της Ελλάδας στην πρωτοκαθεδρία της Ναυτιλίας. Το car terminal εντάσσεται στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με σύγχρονες τεχνολογίες».

Ο  Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης

Ο Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών από την πλευρά του ανέφερε:

«Το έργο επέκτασης του car terminal είναι σημείο αναφοράς στην πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά προκειμένου να βοηθήσει να γίνει η Ελλάδα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή μας αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ξεκίνησε πριν από σχεδόν 20 χρόνια – επί Κυβέρνηση Καραμανλή- η παραχώρηση του λιμανιού και τότε υπήρχαν αντιδράσεις και καταγγελίες για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Σήμερα η πραγματικότητα για μια ακόμα φορά εκδικήθηκε τους αρνητές της προόδου. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Ο Πειραιάς είναι το 4ο λιμάνι στην Ευρώπη σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, 3ο στην κρουαζιέρα και 1ο στην διακίνηση επιβατών.

Η ΟΛΠ ΑΕ δίνει το 3,5% από τα έσοδά της στους γειτονικούς δήμους. Θα ακολουθήσουν κι άλλα έργα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας, όπως γίνεται ήδη στην Θεσσαλονίκη, θα συμβεί στην Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο, την Καβάλα αλλά και στον Βόλο, η παραχώρηση του οποίου ακολουθεί σύντομα. Χαίρομαι που η επένδυσή της COSCO έχει αποδειχθεί επωφελής για την ίδια αλλά και για την Ελλάδα, τον Πειραιά και τους εργαζόμενους. Η Κυβέρνηση είναι φιλοεπενδυτική και θα σταθεί δίπλα σε όλους, όσοι επενδύουν στην πατρίδα μας».

Ο Υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης

Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

«Το έργο ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουλίου του 2023 και συμπεριλαμβάνεται στις επενδυτικές  υποχρεώσεις του ΟΛΠ, όπως συμφωνήθηκε με το ελληνικό δημόσιο. Θα ακολουθήσουν περισσότερες επενδύσεις της COSCO».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας

Ακολούθησε ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα, Xiao Junzheng, ο οποίος αφού αναφέρθηκε στην επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα και στις διμερείς συμφωνίες που υπεγράφησαν για περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας σε πολλούς τομείς όπως μεταφορές, ναυτιλία, τεχνολογία, κα. στο  πλαίσιο «Μια ζώνη, Ένας Δρόμος», προσέθεσε: Η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων φτάνοντας το 1,86 εκατ. οχήματα εκ των οποίων το 38% έγινε μέσω του Πειραιά, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο. Ηλεκτρικά οχήματα εισέρχονται πλέον στην ελληνική αγορά και φέτος το 2024 ηλεκτρικά λεωφορεία κινεζικής καταγωγής θα λειτουργήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το έργο στον Πειραιά αναμφίβολα θα αναβαθμίσει περαιτέρω την εξυπηρέτηση των αυτοκινητοβιομηχανιών και αποτελεί εγγύηση για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού».

Ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Xiao Junzheng

Τέλος, τον λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ, YU ZengGang: Το έργο αυτό είναι ορόσημο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα. Έγινε με σεβασμό προς το περιβάλλον και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας αλλά και η βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία του Πειραιά. Από το λιμάνι του Πειραιά το 2023 διακινήθηκαν 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, στην κρουαζιέρα καταγράφηκαν 760 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων με 1,5 εκατ. επιβάτες από τους οποίους το 62,7 % ήταν home porting (αποβιβάσεις – επιβιβάσεις) με τεράστιο όφελος για την ελληνική οικονομία και τουρισμό. Πέρυσι από τον Πειραιά διακινήθηκαν 400.000 οχήματα, και 16 εκατ. επιβάτες. Τα έσοδα του λιμανιού διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2016 φτάνοντας τα 220 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον λιμένα Ηρακλέους εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ και στόχο έχει να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου και ένα από τα 5 μεγαλύτερα της Ευρώπης.

Ο σταθμός επεκτάθηκε κατά 40.000 τετραγωνικά μέτρα προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού και η συνολική του έκταση αυξήθηκε κατά 110.00 τ.μ. Στόχος της διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά είναι να καταστεί το λιμάνι ελκυστικός κόμβος μεταφόρτωσης οχημάτων στη Μεσόγειο. Επίσης θα αποσυμφωρηθεί ο χώρος και θα μπορεί να εξυπηρετείται πιο γρήγορα η αγορά.

Σήμερα ο ΟΛΠ είναι ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαμετακόμισης αυτοκινήτων για την Ανατολική Μεσόγειο, τη Βόρεια Αφρική και τη Μαύρη Θάλασσα.

Στο πελατολόγιο του έχει από τις μεγαλύτερες διεθνώς αυτοκινητοβιομηχανίες και δια μέσου αυτού διακινούνται περισσότερα από 260.000 οχήματα ετησίως. Εκτός από τα ΙΧ διακινούνται όλα τα είδη τροχοφόρων όπως φορτηγά, trailers, μηχανήματα καθώς και γενικό φορτίο.

Ο δημοσιογράφος του newmoney Μηνάς Τσαμόπουλος με τον πρόεδρο της ΟΛΠ ΑΕ, YU ZengGang και τον Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Xiao Junzheng

Κατά το α΄εξάμηνο του 2023, ο όγκος διακίνησης αυτοκινήτων παρουσίασε πτώση σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, κατά 7,3% (174.555 έναντι 188.292 το 2022), καθώς το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκε σε 92.286 μονάδες, από 128.928 (-28,4%).

Αντιθέτως το εγχώριο φορτίο συγκριτικά με το 2022, αυξήθηκε σε 82.269 μονάδες από 59.364 (38,6%).

Σε οικονομικό επίπεδο, το car terminal απέφερε έσοδα 10,3 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 5,5 εκατ. ευρώ.

Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε:

«Επενδύσεις όπως είναι η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων– Λιμένας Ηρακλέους στο Κερατσίνι, αποτελούν προστιθέμενη αξία και για το λιμάνι και για τους δήμους του παραλιμένιου μετώπου και για τη χώρα. Οι επενδύσεις που υλοποιούνται στο λιμάνι είναι σημαντικές και γι΄ αυτόν τον λόγο το έχουν αναβαθμίσει κατά πολλές βαθμίδες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ειδικά στους τομείς της διακίνησης εμπορευμάτων, επιβατών, αυτοκινήτων, αλλά και σε επίπεδο κρουαζιέρας. Σημασία έχει – και αυτός είναι ο στόχος των Δημάρχων του παραλιμένιου μετώπου – όλη αυτή η ανάπτυξη του λιμανιού και όλος αυτός ο πλούτος να διανέμεται και στις περιοχές του Πειραιά, έτσι ώστε να αναβαθμίσει τις ζωές των πολιτών και όσον αφορά εμένα, των κατοίκων του Δήμου Πειραιά.

Είμαι υπέρ των επενδύσεων στο λιμάνι, με την προϋπόθεση να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στα περιβαλλοντικά ζητήματα και στον ανθρώπινο παράγοντα, καθώς κυρίαρχή μας στόχευση είναι να ζουν οι δημότες μας υπό καλύτερες συνθήκες γύρω από το λιμάνι του Πειραιά.

Σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή τη λογική κινείται άλλωστε και η δική μου συμμετοχή και παρουσία στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ: αφενός να προωθούμε τις επενδύσεις που είναι χρήσιμες και επωφελείς, καθώς δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου – και αυτό είναι το πιο σημαντικό-να προασπιζόμαστε τα περιβαλλοντικά και άλλα ζητήματα για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των Πειραιωτών και την εύρυθμη λειτουργία της πόλης του Πειραιά».

Διαβάστε ακόμη

Οι Ελληνες που έκλεψαν την παράσταση στην γιορτή του ανδρικού στυλ

Υπερκάλυψη ρεκόρ για τα ομόλογα των τραπεζών – Τι σηματοδοτούν οι επιτυχείς εκδόσεις

Ακίνητα: «Φέσια» ενοικιαστών στην ΕΥΔΑΠ βαραίνουν τους ιδιοκτήτες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ