Παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 έδωσε ο όμιλος Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη. Τα πλοία θα είναι χωρητικότητας 22.000 κυβικών μέτρων και θα ναυπηγηθούν στις γιάρδες της Hyundai Mipo Dockyard.

Είναι τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία αυτού του τύπου που έχουν παραγγελθεί. Οι Κορεάτες σχολιάζουν ότι οι παραγγελίες αυτές είναι το έναυσμα για να ηγηθούν στη ναυπήγηση τέτοιου τύπου πλοίων.

Το συνολικό κόστος ανέρχεται σύμφωνα με εκτιμήσεις στα 142 εκατομμύρια δολάρια. Θα έχουν μήκος 159,9 μέτρα και πλάτος 27,4 μέτρα. Θα έχουν δυνατότητα να υγροποιούν και να μεταφέρουν το CO2 ενώ θα μπορούν να μεταφέρουν αμμωνία και LPG.

Έχουν δοθεί έως τώρα άλλες δύο παραγγελίες για μικρότερης όμως χωρητικότητας πλοία CO2 ήτοι 7.000 κυβικών μέτρων για λογαριασμό της Northern Lights. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Global CCS Institute ο τομέας δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 θα αυξάνει τις δραστηριότητές του κατά 30% κάθε χρόνο.

Οι παραγγελίες του Ομίλου της Capital σηματοδοτούν το άνοιγμα σε έναν νέο και πολλά υποσχόμενο τομέα στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας που είναι η μεγάλη πρόκληση.

H ανακοίνωση της εταιρείας:

«Η Capital Gas Ship Management Corp. ανακοινώνει την παραγγελία των 2 πρώτων στο κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard στη Ν.Κορέα, που αναμένεται να παραδοθούν το 2025-2026.

Η παραγγελία των μεγαλύτερων και πιο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων μεταφοράς CO2 που έχει γίνει ποτέ αποτελεί όχι μόνο ένα ιστορικό ορόσημο για τον Όμιλο Capital (‘Capital’), αλλά και για την ναυτιλία διεθνώς. Επίσης, τονίζει τη δέσμευσή της εταιρείας να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες απανθρακοποίησης, καθώς οι πράξεις μιλούν πάντα πιο δυνατά από τα λόγια. Η εταιρεία αναμένει ότι η θαλάσσια μεταφορά του CO2, θα αποτελέσει μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύουμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση.

Τα πρωτοποριακά αυτά πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία. Επιπλέον, εφαρμόζουν πολυάριθμες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και είναι εξοπλισμένα μεταξύ άλλων για χρήση φυσικού αερίου (LNG) και άλλων εναλλακτικών καύσιμων κίνησης, ενώ είναι έτοιμα για την εγκατάσταση μηχανισμού συλλογής και αποθήκευσης CO2 και εγκατάσταση ηλεκτροδότησης από την ξηρά (AMP/cold ironing).

Οι προδιαγραφές αυτών των πλοίων αποτελούν το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού και εφαρμογής καινοτόμων ιδεών από την έμπειρη και εξιδεικευμένη τεχνική ομάδα της εταιρείας, σύμφωνα με την δέσμευσή μας στην ανάπτυξη εμπεριστατωμένης και πρωτοποριακής σκέψης. Επιλέγοντας το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard για αυτό το φιλόδοξο έργο, επιβεβαιώνουμε τη σημασία που αποδίδει η Capital στη συμμαχία με εταίρους πρώτης κατηγορίας, που αντανακλούν τη δέσμευσή της στην άριστη ποιότητα.

Αυτή η επένδυση στην προηγμένη τεχνολογία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στη στρατηγική δέσμευση της Capital για την κατασκευή ενός στόλου μελλοντικά βιώσιμου κατά την “ενεργειακή μετάβαση”, καθώς η εταιρία ήδη ελέγχει έναν στόλο 18 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξοπλισμένων με τελευταίας γενιάς δίχρονες (two-stroke) μηχανές διπλού καυσίμου (DF) και ένα στόλο έξι τάνκερ τύπου Suezmax διπλού καυσίμου (DF/LNG) καθώς και έξι τάνκερ τύπου Aframax/LR2 διπλού καυσίμου (DF/LNG).»

 

Διαβάστε ακόμα

Παγκόσμιο ράλι στις αγορές ομολόγων πυροδοτεί η «προσγείωση» του πληθωρισμού (γραφήματα)

«Πατάνε γκάζι» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη για 11ο συνεχή μήνα – Άνοδος 19%

Πέφτουν οι τιμές στο φυσικό αέριο παρά τη μεγάλη ζήτηση λόγω καύσωνα (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ