search icon

Οικονομία

Ανατιμήσεις σε προϊόντα: Έρχονται αυξήσεις στα ράφια (vid)

Το 42,22% των επιχειρήσεων έχει προαναγγείλει αυξήσεις στα προϊόντα έως 15%, ενώ το 14,08% των επιχειρήσεων προετοιμάζεται για αυξήσεις που είναι μεγαλύτερες ακόμη και του 50%

Κατακόρυφες ανατιμήσεις σε προϊόντα, που σε κάποιες περιπτώσεις θα φτάνουν ακόμη και το 50%, αναμένονται μετά τις αυξήσεις στο ρεύμα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 135 μέλη του Επιμελητηρίου και δείχνει ξεκάθαρα ότι η ενεργειακή κρίση αναγκάζει πολλές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις από 10 – 30% για πολλά από τα προϊόντα τους.

Οι ανατιμήσεις θα είναι ανάλογες με τον βαθμό εξάρτησης κάθε επιχείρησης από το ρεύμα, το οποίο αποτελεί το βασικό καύσιμο παραγωγής για το 90% των επιχειρήσεων.

Η χονδρική τιμή του ρεύματος έχει φτάσει στα 212 ευρώ ανά Mwh, έναντι 134 ευρώ πέρυσι, ενώ το φυσικό αέριο έχει αυξηθεί κατά 480% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών, το 42,22% των επιχειρήσεων έχει προαναγγείλει αυξήσεις στα προϊόντα έως 15%, το 18,52% των επιχειρήσεων εκτιμά ότι οι αυξήσεις θα φτάσουν έως το 30%, ενώ το 14,08% των επιχειρήσεων προετοιμάζεται για αυξήσεις που είναι μεγαλύτερες ακόμη και του 50%.

Το πρώτο κύμα αυξήσεων έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητό στην ελληνική αγορά, καθώς οι τιμές έχουν αυξηθεί στη ζάχαρη κατά 5%, στο αρνί και το κατσίκι κατά 6,2% και στο κοτόπουλο κατά 6 – 8%.

Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι ανατιμήσεις στα νωπά φρούτα, τα οποία είναι πιο ακριβά κατά 13,3%, στα ζυμαρικά, με αυξήσεις κατά 15 – 20% και στα κατεψυγμένα λαχανικά, οι τιμές των οποίων έχουν ανέβει κατά 16%.

Αυξήσεις υπάρχουν ήδη και στα άλευρα, κατά 5,5%, ενώ οι ανατιμήσεις στο ψωμί έχουν φτάσει στο 30 – 50%.

Διαβάστε ακόμη

Μέσα στο 2022 θα επαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Τι «ψάχνουν» οι Ούγγροι της HOLD στη Fourlis

Ρωσία: Η απόφαση – έκπληξη της Κεντρικής Τράπεζας εκτοξεύει το ρούβλι

 

Exit mobile version