Μέσα στους επόμενους 4 μήνες θα κατατεθεί το νομοθετικό πλαίσιο που θα προβλέπει το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και την χρήση στις πόλεις όλων των μικροοχημάτων, όπως ηλεκτρικά πατίνια ή skate rollers.

Τα παραπάνω δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής Βασίλη Κεγκέρογλου, στη Βουλή, αναφορικά με τα μέτρα ενσωμάτωσης κοινόχρηστων αυτοηλεκτροκινούμενων πατινιών στις ελληνικές πόλεις.

«Η Ελλάδα είναι δύο βήματα μπροστά από την ΕΕ. Κανένα έγγραφο καμία οδηγία δεν έχει εκδοθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για την ελεύθερη διακίνηση όχι μόνο των πατινιών αλλά και των άλλων μικρών μέσων μετακίνησης.

Από το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη συσταθεί Ειδική Επιτροπή -μετά και την επιστολή από την Ένωση Συγκοινωνιολόγων- με τη συμμετοχή και όλων των αρμόδιων φορέων, η οποία εξετάζει όλο το πλαίσιο και θα παραδώσει τις προτάσεις της μέσα σε στο δεσμευτικό χρονικό περιθώριο των τεσσάρων μηνών», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.

Παράλληλα,σύμφωνα με το metaforespress, έκανε γνωστό ότι μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος θα ανακοινωθεί η εφαρμογή προσωρινών μέτρων για την ελεύθερη διακίνησή τους μέσα στις πόλεις.

Ο κ. Κεφαλογιάννης διευκρίνισε ότι το νομοθετικό πλαίσιο θα καθορίζει τους κανόνες τόσο των τεχνικών προδιαγραφών τους, όσο και τους συγκεκριμένους χώρους και σταθμούς για την κυκλοφορία τους, ενώ θα προβλέπει και θέματα που αφορούν την ασφάλεια των ίδιων οδηγών μικροοoχημάτων.

«Είμαστε σε απόλυτη ετοιμότητα σε ό,τι αφορά την αγορά και την ασφάλεια των μικροοχημάτων. Πρέπει να θεσπιστούν κανόνες τόσο για την αγορά, όσο και την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων και είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις», κατέληξε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Η σύνταξη και η εισήγηση ενός κανονιστικού πλαισίου, μιας νομοθετικής παρέμβασης, θα αναφέρεται:

·         Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών

·         Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους

·         Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους

Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης.