Στο στάδιο των τεχνικών δοκιμών βρίσκονται οι εταιρείες παραχώρησης, προκειμένου να θέσουν σε ετοιμότητα το σχέδιο της  διαλειτουργικότητας στα διόδια που θα επιτρέψει την χρήση ενός πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Με τις ευλογίες και την παρότρυνση των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Πολιτικής, οι επτά αυτοκινητόδρομοι της χώρας μαζί με την Εγνατία Οδό κάθονται πλέον στο ίδιο τραπέζι με κοινό σκοπό την απαλλαγή των οδηγών από διαφορετικούς πομποδέκτες, χωρίς καμία επιβάρυνση των χρηστών αφού οι τελευταίοι θα καταβάλλουν το ίδιο τίμημα των διοδίων.

Ο γόρδιος δεσμός που ήταν η επίτευξη μιας οικονομικής συμφωνίας που θα διέπει τα συμβαλλόμενα μέρη και αφορά την προμήθεια που θα αποδίδουν οι παραχωρησιούχοι σε πομποδέκτες που δεν τους ανήκουν, επιλύθηκε προ μηνών και πλέον όλοι εργάζονται στην κατεύθυνση της υλοποίησης του έργου.

Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτό; Εάν για παράδειγμα κάποιος διαθέτει το e-pass της Αττικής Οδού και διέρχεται από τον οδικό άξονα Αντίρριο –Γιάννενα της Νέας Οδού που αποτελεί μία διαφορετική παραχώρηση, τότε ο χρήστης θα πληρώσει στην Νέα Οδό το αντίτιμο του διοδίου και εκείνη με την σειρά της το 2,1% των χρημάτων που πήρε από τον πομποδέκτη της Αττικής Οδού. Η αρχική συζήτηση ήταν το ποσοστό να ανέρχεται στο 2,5%. Το ποσό μάλιστα αυτό είναι αποφορολογημένο και έτσι η οικονομική συμφωνία υπολογίζεται περίπου στο 1,5%.

Η συμφωνία αφορά δύο μπλόκ παραχωρήσεων. Στο πρώτο ανήκουν η Αττική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, ο Μορέας, εταιρείες που είχαν αναπτύξει το ίδιο σύστημα που είναι βασισμένο στο λογισμικό της Καναδικής ΙΒΙ. Στο δεύτερο μπλόκ είναι η Γέφυρα, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός (σ.σ οι δύο τελευταίες ανήκουν στον όμιλο της ΤΕΡΝΑ), οι οποίες διαθέτουν το λογισμικό μιας άλλης καναδικής εταιρείας. Νέα και Κεντρική Οδός έχουν συμφωνήσει να συμμετέχουν στο δίκτυο «συνεργασίας» πομποδεκτών που έχουν αναπτύξει οι υπόλοιπες εταιρείες.

Αυτό το διάστημα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι δοκιμές στα συστήματα των παραχωρησιούχων με σκοπό το ένα να «διαβάζει» το άλλο ώστε εντός του έτους, να υπάρχει ένας και μοναδικός πομποδέκτης για όλους τους αυτοκινητόδρομους.

Ωστόσο μένουν ακόμη αρκετά ζητήματα ανοικτά όπως πώς θα εφαρμοστεί η εκπτωτική πολιτική που υιοθετούν οι οδικοί άξονες ανά πομποδέκτη, αν θα μπορούν να «γεμίζουν» οι πομποδέκτες σε παραχωρήσεις που δεν ανήκουν κ.α.