Ένα από τα σημαντικότερα έργα της τελευταίας 20ετίας, μετά και την Αττική Οδό χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, την γραμμή 4 του μετρό στο πλαίσιο ενημέρωσης της αρμόδιας επιτροπής της βουλής για την υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ΑVAX-Alstom-Chella.

Όπως είπε μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες και μίλησε για ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομών που θα αποσυμφορήσουν κεντρικούς σταθμούς της πόλης όπως το Σύνταγμα, διευκολύνοντας παράλληλα την πρόσβαση σε δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.α.

Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι σταδιακά κλείνει ο κύκλος των οδικών έργων στην ΕΕ και ότι από το 2027 και μετά, πολύ λίγα έργα θα εγκρίνονται προς χρηματοδότηση. Για αυτό τόνισε και η χώρα μας θα κινηθεί στις υποδομές της επόμενης 15ετίας που είναι σιδηροδρομικά έργα, αντιπλημμυρικά κ.α.

Αναφερόμενος στην γραμμή 4, ο κ. Καραμανλής μίλησε για το σχεδιασμό και την ωρίμανση του έργου που χρειάστηκε 15 ολόκληρα χρόνια για να προχωρήσει αλλά και στις δικαστικές προστριβές που φρέναραν την εξέλιξή του για περίπου τρία χρόνια.

Όπως είπε το έργο άρχισε να σχεδιάζεται, τη δεκαετία του ’90. Το θέμα επανήλθε σε άλλη βάση και με διαφορετικό σχεδιασμό το 2004 ενώ οι μελέτες ξεκίνησαν το 2007. Ωστόσο οι παλινωδίες δεν έλειψαν και τα μνημόνια πήγαν πίσω και πάλι το έργο που προκηρύχθηκε το 2017. Έκτοτε υπήρξε ένας σφοδρός δικαστικός πόλεμος μεταξύ των υποψηφίων, ο οποίος είχε τελικά αίσιο τέλος τον περασμένο Οκτώβριο με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου.

Ώριμα έργα επεκτάσεων

Κατά την διάρκεια της συζήτησης στη βουλή, ο υπουργός ρωτήθηκε και για το σχεδιασμό των επόμενων επεκτάσεων. Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι στα άμεσα σχέδια είναι η επέκταση της γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Περισσό, που χαρακτήρισε ώριμο έργο, το οποίο θα κοστίσει 300 εκ. ευρώ και αναζητείται η χρηματοδότηση.

Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων προβλέπει επίσης ότι το μετρό θα φτάσει σε Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Για την κριτική που δέχτηκε το υπουργείο σχετικά με το σχέδιο κατασκευής σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το έργο κατασκευάζεται χωρίς αλλαγές και όπως δημοπρατήθηκε.

Σχετικά δε με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τους χώρους που θα καταληφθούν σε πάρκα, πλατείες και άλση όπως ανέφερε ο βουλευτής του ΜΕΡΑ 24 κ. Κρείτωνας Αρσένης, η διοίκηση της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι οι σταθμοί γίνονται υπόγειοι, δεν κόβονται δέντρα και όπου χρειαστεί να γίνει όρυγμα θα αποδοθεί ο χώρος όπως παραλήφθηκε.

Τέλος αναφέρθηκε ότι οι μελέτες του έργου δεν προβλέπουν χώρους στάθμευσης και ότι μελετώνται χώροι μετεπιβίβασης και σύντομης στάθμευσης.

Ερωτηθείς ο κ. Καραμανλής για την πορεία του μετρό Θεσσαλονίκης είπε ότι η Αττικό Μετρό περιμένει την απόφαση του ΣτΕ, εξαιτίας της οποίας παρατηρούνται καθυστερήσεις.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση έγινε στην Ακρόπολη και υιοθετήθηκε και από το ΣΥΡΙΖΑ στο σταθμό της Αγίας Σοφίας.

Σε σχέση με τις επεκτάσεις προς Πειραιά αναφέρθηκε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί το α΄εξάμηνο του 2022 με κάποια καθυστέρηση.

Διαβάστε ακόμα:

Νέα έξοδος στις αγορές με επανέκδοση 10ετούς ομολόγου

Αντώνης Λελάκης: Πώς το όραμα ενός πρωτοπόρου εφοπλιστή βούλιαξε στην… άμμο και στα χρέη

Mισέλ Βουνάτσος – Στέλιος Παπαδόπουλος: Tα ελληνικά μυαλά της Biogen πίσω από το νέο φάρμακο για το Αλτσχάιμερ