«Θα το λύσουμε το θέμα». Την απάντηση για τις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην 5th EU-Arab World Summit που διεξάγεται 9-10 Νοεμβρίου διαδικτυακά λόγω της πανδημίας.

«Έχουν μείνει πίσω κάποιες επενδύσεις αλλά θα το λύσουμε το θέμα» τόνισε και συνέχισε: «Θέλουμε ο Πειραιάς να καταστεί logistcs hub. Είναι εννέα ημέρες λιγότερος χρόνος για να ένα πλοίο να φθάσει στην Ευρώπη από την Ασία. Δεν θα χάσουμε αυτή την ευκαιρία. Είναι ένα σχέδιο win-win».

Την περασμένη εβδομάδα στη διάρκεια συνάντησης στα γραφεία της ΟΛΠ ΑΕ στο πλαίσιο διαδικτυακής σύνδεσης με τη Σαγκάη όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η 3η Διεθνής Έκθεση Εισαγωγών, το Newmoney είχε ρωτήσει τους αναπληρωτές διευθύνοντες συμβούλους για το θέμα της καθυστέρησης κατασκευής της προβλήτας IV που απασχολεί σοβαρά την Cosco.

«Δεν έχουμε κανένα νεότερο για την προβλήτα. Απλώς περιμένουμε από την κυβέρνηση να κάνει το επόμενο βήμα, να εγκρίνει το αναθεωρημένο master plan όπου περιλαμβάνεται και το θέμα αυτό. Ενδιαφερόμαστε» απάντησε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος captain Weng Lin.

Από την πλευρά του ο επίσης αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε Άγγελος Καρακώστας επεσήμανε: «Αν εγκριθεί έως τον Μάρτιο του 2021 η κατασκευή της προβλήτας IV θα χρειαστεί τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της. Το 2024 το λιμάνι του Πειραιά με τις τέσσερις προβλήτες θα έχει ικανότητα εξυπηρέτησης 11 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων».

Εξέλιξη που θα τον φέρει στην κορυφή των ευρωπαϊκών λιμένων. Σήμερα ο Πειραιάς είναι στην 26η θέση παγκοσμίως, στην 1η θέση στη Μεσόγειο και στην 4η στην Ευρώπη πίσω από το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και την Αμβέρσα.

Μετά από 10 χρόνια συνεχούς μεγέθυνσης που έφερε το λιμάνι του Πειραιά από τη 93η στην 26η θέση σε ολόκληρο τον κόσμο, η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζει τα όριά της.

Κατά το 2019 εξυπηρετήθηκαν πάνω από 5,65 TEU (containers). Για το λόγο αυτό η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς πρότεινε εγκαίρως την κατασκευή μίας τέταρτης προβλήτας που θα αυξήσει τη συνολική ετήσια δυναμικότητα στα 11 εκατ. ΤΕU και θα επιτρέψει στο λιμάνι να διατηρήσει την αναπτυξιακή του δυναμική.

Είναι μία νέα επένδυση, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας τόσο κατά το διάστημα της υλοποίησης και πολύ περισσότερες κατά τη διάρκεια της λειτουργίας και θα ενισχύσει την ελκυστικότητα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του λιμένος».