Σε σταθερά επίπεδα εκτιμάται ότι θα κινηθεί η εγχώρια αγορά καλλυντικών προϊόντων το 2019, ύστερα από τη συρρίκνωση κατά περίπου 38% που είχε υποστεί ο κλάδος μεταξύ 2009-2016 λόγω οικονομικής κρίσης.

Τόσο σε χονδρική όσο και σε λιανική οι πωλήσεις θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με το 2018, με τις πωλήσεις των προϊόντων περιποίησης προσώπου να παρουσιάζουν μια αύξηση της τάξεως του 6,5% σε σχέση με πέρυσι.

Στις τάσεις του 2019, όπως αναφέρει η «Καθημερινή» καταγράφονται τα προϊόντα που έχουν ως βάση τα φυσικά συστατικά, αλλά και προϊόντα που μεταβάλλονται και προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτή (customization), σύμφωνα με εκτιμήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ).

Το 2018 η αγορά σημείωσε αύξηση κατά 2% σε σύγκριση με το 2017, όταν οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν κατά 3,4%, ανερχόμενες στα 881 εκατ. ευρώ από τα 851 εκατ. ευρώ το 2016.

Σχετικά με τη διάρθρωση της αξίας των πωλήσεων ανά κατηγορία, τη σημαντική αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης προσώπου διαδέχεται αυτή που αφορά τις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης σώματος κατά 3,8% σε σχέση με το 2018. Επιπλέον, αύξηση 2,7% θα παρουσιάσουν και φέτος οι πωλήσεις αρωμάτων, ενώ οι αντίστοιχες για προϊόντα μακιγιάζ θα υποχωρήσουν κατά 2,4%.

Επιπροσθέτως, η κατηγορία της αντηλιακής προστασίας αναμένεται να εμφανίσει άνοδο και το 2019 λόγω της ανόδου του τουρισμού, ενώ ενδιαφέρον φαίνεται να δείχνουν οι global shoppers για όσα προϊόντα περιποίησης προσώπου συγκεντρώνουν στοιχεία ελληνικότητας (δηλαδή συνθέσεις με βάση το ελαιόλαδο, συσκευασίες με ελληνικά στοιχεία).

Έτσι, οι πωλήσεις των καλλυντικών προϊόντων σε τιμές λιανικής ανέρχονται και φέτος στα 899 εκατ. ευρώ και οι αντίστοιχες πωλήσεις χονδρικής να φθάνουν τα 671 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπει το ΠΣΒΑΚ.

Σχετικά με τα σημεία πώλησης και διανομής, τα κανάλια επιλεκτικής διανομής αλλά και τα φαρμακεία εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη και το 2019, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών για πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, αναφέρει η ΠΣΒΑΚ.

Παράλληλα, τα προϊόντα ευρείας διανομής που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ αναμένεται να εμφανίσουν και φέτος αυξητικές τάσεις. Ενδεικτικά, πέρυσι η ευρεία διανομή αποτελούσε το κυρίαρχο κανάλι διανομής καλλυντικών προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας το 42,3% των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών στην Ελλάδα.

«Αν και πολλά brands περιήλθαν στα χέρια άλλων παικτών της αγοράς μέσα στο 2019, οι πωλήσεις καλλυντικών δεν θα διαταραχθούν φέτος», αναφέρει στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, Θεόδωρος Γιαρμενίτης.

Υπενθυμίζεται ότι, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της Folli Follie, πολλά brands καλλυντικών που κατείχε στο χαρτοφυλάκιό της μετακινήθηκαν σε άλλους παίκτες της αγοράς, όπως στον όμιλο Σαράντη αλλά και στη Notos Com.