Το πώς ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η χορήγηση του νέου, αυξημένου «Fuel Pass 2» ανέλυσε το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, λίγες ώρες αφότου έγινε γνωστό ότι η επιδότηση για αγορά καυσίμων από την αντλία θα ανέρχεται πλέον στα 80 ευρώ (από 45 ευρώ προηγουμένως).

Η παρουσίαση έγινε από τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά.

Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας:

«Παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα κα τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις 

1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο.

  • Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, ως 45.000 ευρώ.
  • Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια.
  • Στην ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης στην αντλία.
  • Στη νησιωτική Ελλάδα στα νησιά η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ.

Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, ενώ το κόστος ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

  • Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
  • Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 375 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται από καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θοδωρής Σκυλακάκης, είπε από την πλευρά του:

«Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με υφιστάμενη πλατφόρμα για το Fuel Pass. Δίνουμε αυτή τη βοήθεια γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς είχαμε ρεκόρ εξαγωγών. Ταυτόχρονα, είχαμε μείωση της ανεργίας. Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλασξη και στα δημόσια έσοδα, είχαμε υπέρβαση στην εκτέλεση προϋπολοιγισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ. Ο τρίτος λόγος είναι τα έσοδα από τον τουρισμό. Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις αυξήσεις των διεθνών τιμών σε εμπορεύματα και καύσιμα».

Αναλυτικά η νέα επιδότηση στα καύσιμα

Με το «Fuel Pass 2» η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης:

  • Για τα ΙΧ ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, για πληρωμή στην αντλία.
  • Για τις μοτοσικλέτες ανεβαίνει από τα 35 στα 60 ευρώ.
  • Στα νησιά στα 100 ευρώ τώρα, αντί 55 ευρώ μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα στα νησιά 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 ευρώ που ήταν πριν.
  • Για το diesel η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. «Στόχος είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο», είπε ο πρωθυπουργός.

Διαβάστε επίσης:

Το γαλλικό σοκ, οι μνηστήρες για τα 75 ξενοδοχεία, το βιβλίο του Λεμπιδάκη και ο Δρ. Πρόδρομος με την… ήττα στον Σαγγάριο

Ελευθέριος Μουζάκης: Ο «Πεταλούδας» διοικούσε την εταιρεία του 15 χρόνια μετά τον θάνατό του (pics)

Μέχρι και… υπόστεγο στο αεροδρόμιο της Πάχης βγαίνει στο σφυρί (pic)