Των Μαριάννας Τζάννε, Στέλιου Μορφίδη 

Για τις 3 Οκτωβρίου μετατίθεται ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού που είχε παγώσει τον περασμένο Ιούλιο από το ανύπαρκτο επενδυτικό ενδιαφέρον της προηγούμενης διαγωνιστικής διαδικασίας. Πηγές στο ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι η παράταση δίνεται μετά από απαίτηση των ενδιαφερομένων καθώς η προγραμματισμένη ημερομηνία ήταν η 12η Σεπτεμβρίου.

Τότε, θα φανεί εάν εκτός από τους Ιταλικούς σιδηροδρόμους που θα εξαγοράσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προβάλλουν ως το μεγάλο φαβορί και για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) θα υπάρξουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι.

Το κλίμα για την εταιρεία θεωρείται ότι έχει αντιστραφεί από την στιγμή που έκλεισε το θέμα με τις κρατικές ενισχύσεις και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μεταβιβαστεί στην «Ferrovie Dello Stato Italiane SpA» έναντι τιμήματος 45 εκ. ευρώ. Στην αγορά το τίμημα θεωρείται εξαιρετικά μικρό. Μάλιστα τις τελευταίες μέρες κάνει το γύρο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η σύγκριση μεταξύ τιμήματος τηλεοπτικών αδειών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα τίμημα για την τελευταία να φαντάζει αστείο μπροστά στο χορό δισεκατομμυρίων για τον τηλεοπτικό αέρα.

Στελέχη της αγοράς σιδηροδρόμου υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βγάζει από την «καραντίνα» την ΕΕΣΣΤΥ καθώς παρά τα προβλήματα που έχει ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποκτά νέες προοπτικές με τους Ιταλούς στο τιμόνι. Υπό αυτό το πρίσμα, το μέλλον της εταιρείας προδιαγράφεται ενισχυμένο και αυτό λένε μπορεί να φέρει και άλλους πελάτες πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η εταιρεία παραμένει η μοναδική στα Βαλκάνια που μπορεί να παρέχει ευρωπαϊκή πιστοποίηση σε τροχαίο υλικό.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκκρεμεί η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε να ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών. Στο μεταξύ, ανάμεσα σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ εξακολουθούν να υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες που απορρέουν από το συμβόλαιο συντήρησης μεταξύ των δύο εταιρειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί οφείλει στην ΕΕΣΣΤΥ ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ καθώς η νέα σύμβαση που υπογράφτηκε το καλοκαίρι θα ενεργοποιηθεί με την μεταβίβαση των μετοχών της σε ιδιώτη.

Αποκρατικοποιήσεις

Σε κάθε περίπτωση ο στόχος εσόδων του ΤΑΙΠΕΔ για είσπραξη 2 δισ ευρώ φέτος από τις αποκρατικοποιήσεις κινδυνεύει να πέσει έξω αφού είναι πολλές οι εκκρεμότητες και οι καθυστερήσεις ακόμα και σε μέτωπα που θεωρητικά έχουν κλείσει.

Εάν εξαιρεθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, η μοναδική που έχει ολοκληρωθεί, λίγα πράγματα έχουν προχωρήσει από το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, που η κυβέρνηση είχε εγκρίνει τον περασμένο Μάιο δια του ΚΥΣΟΙΠ.

Και οι εκκρεμότητες πιθανόν να οδηγήσουν τους δανειστές να αυξήσουν την πίεση προς την ελληνική πλευρά στο να προκηρυχθούν άμεσα διαγωνισμοί που κυβερνητικά στελέχη απεύχονται, όπως η πώληση του 17% της ΔΕΗ.

Την ίδια ώρα πρέπει παράλληλα να δρομολογηθεί η προκήρυξη νέων διαγωνισμών, όπως η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και η πώληση του 67% του ΟΛΘ.

Το ημερολόγιο

ΣΕΠΤΕΜΡΙΟΣ

-Επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για ΕΕΣΣΤΥ
-Κατάθεση στη Βουλή σύμβασης ΤΑΙΠΕΔ – Ελληνικού
-Μνημόνιο συνεννόησης επενδυτή – υπουργείου Πολιτισμού για την Αφάντου Ρόδου
-Προκήρυξη παραχώρησης Εγνατίας Οδού
-Ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης επέκτασης σύναψης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος»
-Λήξη εγγυητικής επιστολής SOCAR για ΔΕΣΦΑ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

-Υποβολή προσφορών ως τα τέλη του μήνα στον διαγωνισμό πώλησης του 24% του ΑΔΜΗΕ

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

-Υπογραφή σύμβασης πώλησης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ιταλικών Σιδηροδρόμων
-Υποβολή προσφορών για παραχώρηση μαρίνας Πύλου
-Επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για μαρίνα Αλίμου
-Κατάθεση προσφορών για το 67% του ΟΛΘ
-Παράδοση στους Γερμανούς της Fraport των 14 περιφερειακών αεροδρομίων