Την έγκριση των θεσμών απέσπασε η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο το οποίο ετοίμασε για να εξασφαλίσει έσοδα από τυχερά παιχνίδια. Με βάση το σχέδιο αυτό, αυξάνονται τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου, λόγω αλλαγής της διαδικασίας αδειοδοτήσεων, αλλά του υπολογισμού της φορολογητέας βάσης της αγοράς τυχερών παιγνίων.

Περιορίζονται όμως έτσι και οι πιέσεις για την λήψη πρόσθετων μέτρων το 2020, λόγω της διαφοράς στην εκτίμηση του δημοσιονομικού κενού με τους θεσμούς.

Συγκεκριμένα, με την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, διακρίνονται πλέον δύο είδη αδειών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων, μία για «διαδικτυακό στοίχημα» και μία για «λοιπά διαδικτυακά παίγνια» (τύπου καζίνο, πόκερ και παραλλαγές του).

Τι προβλέπουν αναλυτικά οι διατάξεις που συμπεριλήφθησαν στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο

Χωρίς διαγωνισμό αλλά με αίτηση του επενδυτή και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα παραχωρούνται οι άδειες διαδικτυακού στοιχήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις για τη ρύθμιση της αγοράς διαδικτυακών παιγνίων που συμπεριλήφθησαν στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε τα ξημερώματα στη Βουλή.

Οι διατάξεις προβλέπουν τη  δυνατότητα χορήγησης δύο τύπων αδειών, με 7ετή ισχύ, άδεια Διαδικτυακού Στοιχήματος με αντίτιμο 3 εκατ. ευρώ και άδεια Λοιπών Διαδικτυακών Παιγνίων (τύπου καζίνο, πόκερ κοκ) με αντίτιμο 2 εκατ. ευρώ, ενώ επιτρέπονται και τα παίγνια με χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών (random number generator – RNG).

Η άδεια έχει διάρκεια 7 έτη με δυνατότητα ανανέωσης με εκ νέου καταβολή ιδίου τιμήματος.

Κάθε υποψήφιος δύναται να αδειοδοτηθεί και για τους δύο τύπους αδειών, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις και καταβάλλει το σχετικό τίμημα, ενώ δεν προβλέπεται τυχόν ανώτατο όριο έκδοσης αδειών. Προϋπόθεση είναι να έχουν καταστατική έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Οι άδειες χορηγούνται από την Επιτροπή Παιγνίων και οι ιστότοποι των κατόχων των αδειών πρέπει να φέρουν domain name με την κατάληξη “.gr“.

Κάθε ιστότοπος μπορεί να φιλοξενεί κατ’ αποκλειστικότητα μία άδεια από κάθε τύπο. Οι εκτός Ελλάδας κάτοχοι άδειας υποχρεούνται στη φυσική εγκατάσταση ενός διακομιστή ασφαλείας εντός Ελλάδας με διασύνδεση με την ΕΕΕΠ.

Επίσης, ότι για τη χορήγηση της εν λόγω άδειας απαιτείται κατάθεση εγγυητικής επιστολής 500.000 ευρώ αντί 100.000 ευρώ που ισχύει σήμερα, από πιστωτικό ίδρυμα που είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου κ.λπ.

Σύμφωνα με τις διατάξεις που συμπεριλήφθησαν, δημιουργείται Μητρώο Συνεργατών Προωθητικών Ενεργειών Τυχερών Παιγνίων των κατόχων άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, το οποίο τηρείται στην Επιτροπή Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π). Οι κάτοχοι άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου υποχρεούνται να επιλέγουν συνεργάτες από το ανωτέρω μητρώο.

Για τη συμμετοχή στη διαδικασία εγγραφής και ένταξης στο εν λόγω μητρώο καταβάλλεται παράβολο χιλίων (1.000) ευρώ. Προβλέπεται εφεξής, η σύνταξη και τήρηση εκ μέρους της ΕΕΕΠ επικαιροποιημένου καταλόγου μη αδειοδοτού μενών παρόχων τυχερών παιγνίων (black list), αντί καταλόγου αδειοδοτούμενων παρόχων (white list), που ισχύει σήμερα. (άρθρο 200).

Οι υφιστάμενοι πάροχοι

Σε ο,τι αφορά τους παρόχους που λειτουργούν έχοντας ενταχθεί προ ετών στο καθεστώς της προσωρινής αδειοδότησης ορίζεται πως αφού καταβάλλουν τη συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στο μικτό τους κέρδος, μπορούν μέχρι τις 31/3/2020 να συνεχίσουν να διεξάγουν τυχερά παιχνίδια μέσω του διαδικτύου, «εφόσον μέσα σε ένα μήνα από την έναρξη ισχύος του νόμου υποβάλλουν προς την ΕΕΕΠ αίτηση για ένταξη στο προσωρινό καθεστώς αδειοδότησης της παρούσας παραγράφου».

Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης, πρέπει να παύσουν οριστικά την παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσα σε ένα μήνα από την έναρξη ισχύος του Κανονισμού Παιγνίων.

Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ

Για τις ρυθμίσεις στην αγορά τυχερών παιγνίων το Υπουργείο Οικονομικών αναφέρει σχετικά:

«Σήμερα, μία ακόμη προγραμματική δέσμευση της Κυβέρνησης, υλοποιείται. Η Κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενός συνεκτικού και αποτελεσματικού νομοθετικού πλαισίου για την αγορά τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου.

Πλαίσιο με το οποίο ρυθμίζεται η συγκεκριμένη αγορά.
Αγορά που παρέμενε ουσιαστικά αρρύθμιστη από το 2011.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα προχωρούσε σε νομοθετική παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα μέχρι το τέλος του 2018 αλλά ουδέποτε το έπραξε.

Με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση:

– Εξασφαλίζονται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των δραστηριοποιούμενων στην αγορά παρόχων.

– Διασφαλίζεται η ασφαλής συμμετοχή των παικτών.

– Προσελκύονται επενδύσεις.

– Αυξάνονται τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου μέσω της διαδικασίας των αδειοδοτήσεων καθώς επίσης και μέσω του εξορθολογισμού της λειτουργίας και της φορολογητέας βάσης της εν λόγω αγοράς.

– Ενισχύεται η προστασία των παικτών, με τη μετακίνηση σημαντικού μέρους αυτών από τα παράνομα δίκτυα διεξαγωγής διαδικτυακών τυχερών παιγνίων, στα νόμιμα και πλήρως ελεγχόμενα δίκτυα.

Πιο συγκεκριμένα, με τις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο:
– Θεσμοθετείται η ανοικτού τύπου αδειοδοτική διαδικασία, στο πρότυπο του ευρύτατα αποδεκτού στην ευρωπαϊκή έννομη τάξη μοντέλου.
– Προβλέπονται – αποκλειστικά – δύο είδη αδειών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Μία για «διαδικτυακό στοίχημα» και μία για «λοιπά διαδικτυακά παίγνια» (τύπου καζίνο, πόκερ και παραλλαγές του). Τα παιχνίδια και των δύο κατηγοριών δύνανται να διενεργούνται και με τη χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών.
– Ορίζεται το αντίτιμο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής διαδικτυακού στοιχήματος στα 3.000.000 ευρώ και για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων στα 2.000.000 ευρώ. Η άδεια έχει διάρκεια 7 έτη με δυνατότητα ανανέωσης με εκ νέου καταβολή ιδίου τιμήματος.
– Καθορίζονται αυστηρές νομικές και οικονομικές προϋποθέσεις τις οποίες πρέπει να τηρούν οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, καθώς και κωλύματα συμμετοχής στη διαδικασία αδειοδότησης, με κριτήριο την προστασία των συμφερόντων των παικτών και την εν γένει ασφαλή διεξαγωγή της όλης δραστηριότητας.
– Ενισχύεται ο εποπτικός ρόλος της αρμόδιας Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Προβλέπεται ότι η διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω συστημάτων συνδεδεμένων με το Πληροφοριακό Σύστημα Εποπτείας και Ελέγχου στο οποίο έχει πρόσβαση η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.
– Αποσαφηνίζονται και εξορθολογίζονται οι κανόνες φορολόγησης τόσο των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια, όσο και των παικτών.
Συμπερασματικά, με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση προωθείται, με διαφάνεια και ορθολογισμό, ένα σύγχρονο και δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο της αγοράς διαδικτυακών τυχερών παιγνίων», καταλήγει το ΥΠΟΙΚ».