Αναρτήθηκε στη Διαύγεια η εγκύκλιος για τον νέο τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης τόσο για τα επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά.

Οι αλλαγές θα ισχύουν από 1η Ιουνίου, ενώ, όπως προκύπτει, τα νέα τέλη θα υπολογίζονται όχι μόνο με βάση την προ φόρων τιμή λιανικής, αλλά και με βάση τους ρύπους.

Επίσης, αυξάνονται έως και 10% οι λιανικές τιμές για τα οχήματα σημερινής λιανικής αξίας άνω των 17.000 ευρώ ενώ για τα φθηνότερα οχήματα επέρχονται μικρές αυξομειώσεις τιμών.

Αναλυτικά για τα επιβατικά αυτοκίνητα, με βάση την εγκύκλιο:

«Με τη διάταξη της παραγράφου 2, αντικαθίσταται η παράγραφος 2 του άρθρου 121 του ν.2960/2001 και ορίζονται νέοι συντελεστές για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Σ.Ο., οι οποίοι κυμαίνονται από 4% ως 32%, ανάλογα με την φορολογητέα αξία τους και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. 

Επισημαίνεται επίσης ότι, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου η), για την επιλογή του συντελεστή των περιπτώσεων α) έως ε), για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία της παραγράφου 1 του άρθρου 126, πριν από τις μειώσεις που ορίζονται σε αυτό.

Με τη διάταξη της παραγράφου 3, αντικαθίσταται η παράγραφος 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001 και για επιβατικά αυτοκίνητα οι συντελεστές των περ. α) έως & ε) του άρθρου 121, διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Επίσης, με τη διάταξη της παραγράφου 7, αντικαθίσταται το πρώτο και το δεύτερο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 121 του ν.2960/2001 και με τη ρύθμιση αυτή, για την υπαγωγή στους αντίστοιχους συντελεστές τέλους ταξινόμησης των παραγράφων 2, 3 και 4 του άρθρου 121, η διαπίστωση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2), όπως και του Προτύπου Εκπομπών Ρύπων (Euro), τις προδιαγραφές του οποίου πληροί εκ κατασκευής το όχημα, θα πραγματοποιείται με την προσκόμιση στην αρμόδια τελωνειακή αρχή της έγκρισης τύπου ή του δελτίου κοινοποίησης έγκρισης τύπου και του αντίστοιχου πιστοποιητικού συμμόρφωσης του οχήματος.

Ειδικότερα, οι εκπομπές CO2, για οχήματα που έχουν καταχωρηθεί στο Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων του Τπουργείου Τποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σύμφωνα με το (α) σχετικό, μπορούν να ανευρεθούν στο σημείο της έγκρισης τύπου που αναφέρεται ως «CO2 συνδυασμένος». 

Νέοι συντελεστές τέλους ταξινόμησης για τα φορτηγά:

α) Φορτηγά αυτοκίνητα, μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους, ποσοστό 5%

β) Ανοικτά φορτηγά μέχρι και 3,5 τόνους, ποσοστό 8%

γ) Κλειστά φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνους, ποσοστό 10%

δ) Βάσεις των φορτηγών αυτοκινήτων των προηγούμενων περιπτώσεων, ποσοστό 5%

ε) Αυτοκίνητα οχήματα με μικτό βάρος μέχρι 3,5 τόνους που διαθέτουν εκ κατασκευής χωριστό θάλαμο με δύο σειρές καθισμάτων για τον οδηγό, συνοδηγό και τους επιβάτες και χωριστό ανοικτό χώρο φόρτωσης εμπορευμάτων της Δ.Κ. 87.03, ποσοστό 8%

Ολόκληρη η εγκύκλιος: