Συνεχίζεται και φέτος, καθ΄ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, η καμπάνια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με τίτλο, «Apodixi Please».

Πρόκειται για καμπάνια, που απευθύνεται στους ξένους τουρίστες, οι οποίοι επισκέπτονται τη χώρα μας, με στόχο να τους ενημερώνει για τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές και να τους προτρέπει να ζητούν απόδειξη σε κάθε τους συναλλαγή, σε περίπτωση, που κάποια επιχείρηση αρνείται να το κάνει.

Η καμπάνια τρέχει στις διαφημιστικές θέσεις στις αίθουσες αφίξεων και δίπλα στους ιμάντες παραλαβής αποσκευών όλων των μεγάλων αερδρομίων της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Ρόδος, κλπ), αλλά και σε μεγάλα site του εξωτερικού, μέσω Google. Μάλιστα είναι προσαρμοσμένο και στα αγγλικά ώστε να γίνεται κατανοητό από τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Με μια φωτογραφία από χαρακτηριστικό ελληνικό τοπίο, και μια απόδειξη ταμειακής μηχανής δίπλα σε αυτό, αναφέρονται τα εξής στα αγγλικά:

«Μια φωτογραφία είναι απόδειξη μιας ανάμνησης. 
Ζητείστε απόδειξη για τις πληρωμές σας. 
Καλωσορίσατε στην Ελλάδα! Θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτές. Όλα τα ξενοδοχεία, εστιατόρια και καταστήματα είναι υποχρεωμένα να δέχονται χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες. Δεν είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε, αν δεν πάρετε απόδειξη. Συνεπώς, ζητείστε να πληρώσετε με κάρτα. Ζητείστε την απόδειξή σας.
Απλά πείτε #Apodixi_Please»

Μάλιστα, τα banner στο internet οδηγούν στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/apodixi), όπου εκεί παρέχονται αναλυτικές σχετικές οδηγίες προς τους τουρίστες.

Στο μεταξύ, η ΑΑΔΕ, στο πλαίσιο των οδηγιών της, υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι όταν ζητούν απόδειξη βοηθούν το έργο των ελεγκτικών αρχών συμβάλλοντας στην προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, έκανε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία αναφέρει: «Υποστηρίζουμε τη νέα καμπάνια της ΑΑΔΕ που στοχεύει στην ενημέρωση και την προτροπή των καταναλωτών να ζητούν απόδειξη σε κάθε τους συναλλαγή».

Σε ό,τι αφορά τους ελέγχους της ΑΑΔΕ από την αρχή του καλοκαιριού, τον Ιούνιο ελέγχθηκαν 7.735 επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα. Το μέσο ποσοστό παραβατικότητας έφτασε το 32%. Σημειώνεται πάντως ότι τα… σκήπτρα της παραβατικότητας κράτησε η Κέρκυρα καθώς 6 στους 10 που ελέγχθηκαν βρέθηκαν στο «κόκκινο».