της Μαριάννας Τζάννε

Δεν καταθέτει τα όπλα ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης με αντάλλαγμα την επιμήκυνση των συμβάσεων και τη μείωση των διοδίων.

Μετά τις ανακοινώσεις για αναστολή της πληρωμής διοδίων στο δήμο Ωρωπού και την πρώην κοινότητα Βαρνάβα και τις διαπραγματεύσεις με τους μετόχους της Αττικής Οδού με στόχο τη διετή επέκταση του έργου με πιθανή μείωση διοδίων, ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους δήλωσε ότι οι συζητήσεις με τους εργολάβους συνεχίζονται. Όπως υποστήριξε, οι ιδιώτες που έχουν αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση των οδικών αξόνων έχουν καταθέσει προτάσεις με συγκεκριμένα έργα για την επέκταση του φυσικού αντικειμένου των συμβάσεων. Ωστόσο, όπως επισήμανε εκείνο που χρειάζεται είναι να συμφωνηθεί το πλαίσιο με το οποίο θα γίνουν τα νέα έργα ώστε στη συνέχεια οι παραχωρησιούχοι να συμφωνήσουν για την επαναχρηματόδοσή τους και την αναδιάρθρωση των δανείων τους από τις τράπεζες.

Ο κ. Σπίρτζης έδωσε επίσης μεγάλη σημασία στην κατανομή των έργων, η οποία όπως ανέφερε πρέπει να γίνει κατά τρόπο ισότιμο ώστε να μην υπάρχουν αποκλίσεις στο οικονομικό αντικείμενο που θα προκαλούσαν γκρίνιες.

Τις απόψεις του για τα έργα παραχώρησης ανέλυσε ο κ. Σπίρτζης χθες το μεσημέρι και στο ραδιόφωνο του Alpha. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού προκειμένου να ξεκινήσει το αίτημα της διαβούλευσης και της έγκρισης από τις διευθύνσεις της Κομισιόν.

Στα έργα που εμφανίζονται να αποτελούν τη βάση για την συζήτηση μεταξύ εργολάβων και υπουργείου είναι τα αντιπλημμυρικά που χαρακτηρίζονται επιτακτικής ανάγκης από τους παραχωρησιούχους αλλά και η κατασκευή οδικών έργων όπως είναι η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, κ.α. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στις προτάσεις που έχουν υποβληθεί είναι και εκείνη για το “Ελευσίνα Θήβα Υλίκη”, με αρμόδιες πηγές να προεξοφλούν ότι δεν θα ήταν δυνατό να προχωρήσει με αυτό το μοντέλο ένα έργο εκτιμώμενης αξίας 500 εκ. ευρώ.

Για την Αττική Οδό, για την οποία προχθές, είχε εκτενές ρεπορτάζ το newmoney, ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε ότι οι συζητήσεις επικεντρώνονται στην επέκταση της υφιστάμενης σύνδεσης, χωρίς να υπάρχει οριστική συμφωνία. Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι η Αττική Οδός είναι μια εντελώς διαφορετική σύμβαση από τις υπόλοιπες, η οποία ολοκληρώνεται το φθινόπωρο του 2024 και για αυτό δεν μπορεί να είναι πολυετείς όπως θα είναι οι άλλες. Όπως ανέφερε, η Αττική Οδός θα χρειαστεί να κάνει νέο διαγωνισμό με την ολοκλήρωση αυτής της παραχώρησης και ένα πολύ σημαντικό μέρος από τα έσοδα να χρησιμοποιηθεί, για επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Δυτικές Συνοικίες, την ολοκλήρωση σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κατεχάκη με την Βουλιαγμένης.

 

 

Σπίρτζης: Λίστα με έργα για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης έχει

το υπουργείο Υποδομών

 

της Μαριάννας Τζάννε

 

Δεν καταθέτει τα όπλα ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης με αντάλλαγμα την επιμήκυνση των συμβάσεων και την μείωση των διοδίων. Μετά τις ανακοινώσεις για αναστολή της πληρωμής διοδίων στο δήμο Ωρωπού και την πρώην κοινότητα Βαρνάβα και τις διαπραγματεύσεις με τους μετόχους της Αττικής Οδού με στόχο την διετή επέκταση του έργου με πιθανή μείωση διοδίων, ο κ. Σπίρτζης, μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους δήλωσε ότι οι συζητήσεις με τους εργολάβους συνεχίζονται. Όπως υποστήριξε, οι ιδιώτες που έχουν αναλάβει την λειτουργία και την συντήρηση των οδικών αξόνων έχουν καταθέσει προτάσεις με συγκεκριμένα έργα για την επέκταση του φυσικού αντικειμένου των συμβάσεων. Ωστόσο, όπως επισήμανε εκείνο που χρειάζεται είναι να συμφωνηθεί το πλαίσιο με το οποίο θα γίνουν τα νέα έργα ώστε στην συνέχεια οι παραχωρησιούχοι να συμφωνήσουν για την επαναχρηματόδοσή τους και την αναδιάρθρωση των δανείων τους από τις τράπεζες.

Ο κ. Σπίρτζης έδωσε  επίσης μεγάλη σημασία στην κατανομή των έργων, η οποία όπως ανέφερε πρέπει να γίνει κατά τρόπο ισότιμο ώστε να μην υπάρχουν αποκλίσεις στο οικονομικό αντικείμενο που θα προκαλούσαν γκρίνιες.

Τις απόψεις του για τα έργα παραχώρησης ανέλυσε ο κ. Σπίρτζης χθες το μεσημέρι και στο ραδιόφωνο του Alpha. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού προκειμένου να ξεκινήσει το αίτημα της διαβούλευσης και της έγκρισης από τις διευθύνσεις της Κομισιόν.

Στα έργα που εμφανίζονται να αποτελούν τη βάση για την συζήτηση μεταξύ εργολάβων και υπουργείου είναι τα αντιπλημμυρικά που χαρακτηρίζονται επιτακτικής ανάγκης από τους παραχωρησιούχους αλλά και η κατασκευή οδικών έργων όπως είναι η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, κ.α. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στις προτάσεις που έχουν υποβληθεί είναι και εκείνη για το “Ελευσίνα Θήβα Υλίκη”, με αρμόδιες πηγές να προεξοφλούν ότι δεν θα ήταν δυνατό να προχωρήσει με αυτό το μοντέλο ένα έργο εκτιμώμενης αξίας 500 εκ. ευρώ.

Για την Αττική Οδό, για την οποία προχθές, είχε εκτενές ρεπορτάζ το newmoney, ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε ότι οι συζητήσεις επικεντρώνονται στην επέκταση της υφιστάμενης σύνδεσης, χωρίς να υπάρχει οριστική συμφωνία. Ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι η Αττική Οδός είναι μια εντελώς διαφορετική σύμβαση από τις υπόλοιπες, η οποία ολοκληρώνεται το φθινόπωρο του 2024 και για αυτό δεν μπορεί να είναι πολυετείς όπως θα είναι οι άλλες. Όπως ανέφερε, η Αττική Οδός θα χρειαστεί να κάνει νέο διαγωνισμό με την ολοκλήρωση αυτής της παραχώρησης και ένα πολύ σημαντικό μέρος από τα έσοδα να χρησιμοποιηθεί, για επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Δυτικές Συνοικίες, την ολοκλήρωση σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κατεχάκη με την Βουλιαγμένης.