Την ενεργή συμμετοχή τους σε μια σειρά από εμβληματικά έργα που συμβάλλουν αφενός στη βελτίωση της επενδυτικής θέσης της χώρας και αφετέρου στη στήριξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας εξασφαλίζουν οι τράπεζες προσφέροντας κεφάλαια, αλλά και συμβουλευτική υποστήριξη στον επιχειρηματικό κόσμο για την επιτυχή υλοποίηση των business plans.

Και μπορεί το τελευταίο διάστημα τα τραπεζικά επιτελεία να εστιάζουν στην ολοκλήρωση της συμφωνίας με τη First Sentier για τη χρηματοδότηση του deal της ΤΕΝΕΡΓ, στην οποία θα μετάσχουν και οι τέσσερις συστημικοί όμιλοι, αλλά λίγο νωρίτερα έπεσαν οι υπογραφές για σημαντικά projects σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας, όπως οι υποδομές, ο τουρισμός και η βιομηχανία, με τον αντίκτυπο να αποδεικνύεται σημαντικός σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Τρία οδικά ΣΔΙΤ

Χρηματοδότηση ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ συμφώνησαν να παράσχουν οι τράπεζες για την ολοκλήρωση τριών οδικών ΣΔΙΤ, ήτοι τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το Flyover της Θεσσαλονίκης και τον άξονα Καλαμάτα – Μεθώνη. Πιο αναλυτικά:

■ Ο ΒΟΑΚ, συνολικού μήκους άνω των 300 χιλιομέτρων, που υλοποιείται κατά τμήματα, με στόχο να ενώσει τη δυτικότερη πόλη της Κρήτης (Καστέλι Κισάμου) με την ανατολικότερη (Σητεία), αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στη μεγαλόνησο, διευκολύνοντας, παράλληλα, την τουριστική κίνηση και μειώνοντας το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, ενώ θα συμβάλει και στην αύξηση της απασχόλησης. Ρόλο του συντονιστή κύριου αναδόχου για τη χρηματοδότηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Αυτοκινητόδρομου 90 (Α90) έχει αναλάβει η Alpha Bank, σε ποσοστό 50%, από κοινού με τη Eurobank (50%).

■ Το Flyover εκτιμάται ότι θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται ότι θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Τη χρηματοδότηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει αναλάβει η Τράπεζα Πειραιώς.

■ Η αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, μέσω χρηματοδότησης από Alpha Bank (40%), Εθνική Τράπεζα (35%) και Eurobank (25%), θα συμβάλει στην ενίσχυση των επιπέδων οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους και οδηγώντας στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κόμβου της παλαιάς εθνικής οδού Καλαμάτας – Μεσσήνης.

Sunlight

Δύο ομολογιακά δάνεια έχει συνάψει η Sunlight του ομίλου Olympia, συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού. Το πρώτο ύψους 140 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 87,5 εκατ. καλύπτονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και τα υπόλοιπα από την Τράπεζα Πειραιώς και τη Eurobank, αφορά την κατασκευή νέων, ενεργειακά αποδοτικών κτιριακών εγκαταστάσεων, την προσθήκη υπερσύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού και την περαιτέρω αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας στις εγκαταστάσεις της Sunlight στην Κομοτηνή. Το δεύτερο είναι ύψους 11,38 εκατ. ευρώ (7,11 εκατ. από το ΤΑΑ και 4,27 εκατ. από τις τράπεζες) προβλέπει την αύξηση δυναμικότητας μονάδας παραγωγής ανακυκλωμένου μολύβδου, επίσης στην Κομοτηνή, προϋπολογισμού 14,2 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, η θυγατρική της Sunlight, ΤΕΧΝΟΦΟΡΜ, πήρε χρηματοδότηση ύψους 22,7 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank προκειμένου αξιοποιώντας και τους πόρους του ΤΑΑ να προχωρήσει στη δημιουργία σύγχρονης και αυτοματοποιημένης μονάδας παραγωγής μεταλλικών και πλαστικών μερών για βιομηχανικές μπαταρίες, καθώς και για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας με έδρα στο Κιλκίς. Εκτός από το προφανές, τη δημιουργία δηλαδή θέσεων εργασίας και τη στήριξη της τοπικής και όχι μόνο οικονομίας, το επενδυτικό πλάνο του ομίλου συνδέεται με την προσπάθεια της χώρας για ένα πιο πράσινο μέλλον.

Fraport

Με περίπου 200 εκατ. ευρώ εκάστη συνέδραμαν οι Eurobank, Alpha Bank και Εθνική Τράπεζα τη Fraport, προκειμένου να προχωρήσει στην αποπληρωμή του κοινοπρακτικού δανείου ύψους 1 δισ. ευρώ, το οποίο είχε χορηγηθεί το 2017 με την ανάληψη της σύμβασης παραχώρησης. Η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) έτρεξε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ, που περιελάμβανε από την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις και τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών έως και την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων απο/προσγείωσης. Τα οφέλη για τον τουρισμό είναι σημαντικά, αφού μέσω των αεροδρομίων διακινήθηκαν τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους περισσότεροι από 3,5 εκατομμύρια επιβάτες, με την αύξηση μόνο τον περασμένο Απρίλιο να αγγίζει το 13,3%, φτάνοντας συνολικά στους 1,63 εκατομμύρια επιβάτες.

Sani/Ikos Group

Eπτά κοινοπρακτικά ομολογιακά δάνεια, ύψους 951,7 εκατ. ευρώ, σύνηψε και με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες ο όμιλος Sani/Ikos. Η χρηματοδότηση αφορούσε τόσο την εξαγορά του από το κρατικό fund GIC Σιγκαπούρης όσο και την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού και την υλοποίηση του πενταετούς επενδυτικού πλάνου που θα συμβάλει στη στήριξη των τοπικών οικονομιών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Συντονίστρια τράπεζα, ανάδοχος και ΜLA ήταν η Eurobank με δέσμευση κεφαλαίων 435 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα ποσά καλύφθηκαν ως ακολούθως: 238 εκατ. ευρώ από την Τράπεζα Πειραιώς, 181 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank και 95,1 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα.

Διαβάστε ακόμη

Ανάλυση: Η Ελλάδα ξανά στις κάλπες – Σενάριο «καταστροφής» οι τρίτες εκλογές – Τι προσδοκούν οι αγορές (γράφημα)

Lloyd’s List: Οι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις το 2023  

Τι δουλειά έκαναν πριν ασχοληθούν με τα κοινά 10+1 διάσημοι αρχηγοί κρατών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ