Σημαντική καθίζηση φαίνεται ότι υπέστη η κινεζική οικονομία κατά τη διάρκεια του Απριλίου, καθώς το lockdown στη Σαγκάη και τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας ανάγκασε πολλά εργοστάσια να κλείσουν, τις εφοδιαστικές αλυσίδες να «παγώσουν» και τους ανθρώπους να σταματήσουν να… καταναλώνουν. 

Η πτώση, σύμφωνα με τα μακροοικονομικά μεγέθη, ήταν ευρύτατη, καθώς η εργοστασιακή παραγωγή συρρικνώθηκε περαιτέρω, ενώ η ζήτηση για υπηρεσίες μειώθηκε αισθητά. Πρόκειται για τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύονται για τον Απρίλιο και που αποτυπώνουν τη ζημιά από την ανάφλεξη της πανδημίας και την πολιτική της «μηδενικής ανοχής στην Covid». 

Πιο αναλυτικά, ο δείκτης μεταποίησης PMI υποχώρησε στις 47,4 μονάδες από 49,5 μονάδες τον Μάρτιο, παραμένοντας κάτω του ορίου των 50 μονάδων, το οποίο συνιστά το διαχωριστικό σημείο μεταξύ της ύφεσης (<50) και της ανάπτυξης (>50). 

Την ίδια στιγμή, ο μη μεταποιητικός δείκτης, ο οποίος αφορά τις κατασκευές και τις υπηρεσίες, διολίσθησε στις 41,9 μονάδες από 48,4 μονάδες τον προηγούμενο μήνα, σημειώνοντας το χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2020. 

China's manufacturing and non-manufacturing both fell to two-year lows

Η επιδείνωση των κινεζικών μάκρο αφορούσε τόσο την παραγωγή όσο και τη ζήτηση, καθώς το πρόσφατο ξέσπασμα της πανδημίας και η συνεπαγόμενη επιβολή των lockdowns ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να μειώσουν ή και να σταματήσουν την παραγωγή, αλλά και τους καταναλωτές να «αναβάλουν» τις αγορές τους.  

Η ύφεση στην επιχειρηματική δραστηριότητα δε, ήταν τόσο ευρεία, η οποία επεκτάθηκε σε 19 από τους συνολικά 21 υπό εξέταση οικονομικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των αερομεταφορών, της διαμονής και του κέτερινγκ.  

Ας σημειωθεί ότι ο επίσημος στόχος για το ΑΕΠ της Κίνας έχει καθοριστεί στο 5,5%. Ωστόσο, ολοένα και περισσότεροι αναλυτές θεωρούν ανέφικτη την επίτευξή του, κάτι που ενδεχομένως θα επηρεάσει και την παγκόσμια οικονομία. 

O πρόεδρος της χώρας, Σι Τσίνπινγκ, επανέλαβε ότι θα προσπαθήσει να αμβλύνει τον αντίκτυπο της ύφεσης, συνδράμοντας στην τόνωση των κατασκευαστικών δαπανών, οι οποίες αποτελούν βασικό γρανάζι της κινεζικής οικονομίας. 

Διαβάστε επίσης:

Ποια εταιρεία ξεπούλησε μέσα σε 90 λεπτά όλα τα μοντέλα που είχε διαθέσιμα για το 2022 (vid)

Πάνω από 10 «μνηστήρες» για την Αττική οδό – Συμμαχίες και «βαριά» ονόματα

Η θαλαμηγός Ωνάση, ο Ιρλανδός μεγιστάνας δικηγόρος και το ενάμισι εκατομμύριο ευρώ (pics + vid)