search icon

Τεχνολογία

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι γίνονται οι μπαταρίες τους όταν «γεράσουν»

Μια έκθεση της McKinsey προβλέπει ότι η ζήτηση για μεταχειρισμένες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να ξεπεράσει τις 200 GWh ετησίως έως το 2030

Όταν έρθει η ώρα για την απόσυρση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι μπαταρίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποθηκευτικοί χώροι ενέργειας σε σταθερές εγκαταστάσεις.

Η σταδιακή μείωση της χωρητικότητας μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου, θα μπορούσε κατά μέσο όσο να ξεκινήσει μετά από οκτώ χρόνια και περίπου 160.000 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με την έκθεση της McKinsey, η αγορά των μεταχειρισμένων μπαταριών από ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030 θα φτάσει σε αξία σχεδόν τα 27,5 δισ. ευρώ και ως εκ τούτου, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αξίζει να επισημάνουμε πως η χρήση των μπαταριών από ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σταθερές εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας, είναι κάτι που ήδη γίνεται από εταιρείες όπως η Jaguar Land Rover.

Η JLR συνεργάζεται με την Pramac που ειδικεύεται στην επαναχρησιμοποίηση μπαταριών και έχει προωθήσει όλες τις συστοιχίες που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εξέλιξη της i-Pace.

Η Pramac εκμεταλλεύεται περίπου το 85% του hardware, συμπεριλαμβανομένων των κεντρικών μονάδων διαχείρισης και της καλωδίωσης, με τα οποία κατασκευάζονται τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας εκτός δικτύου ηλεκτροδότησης.

Το πρώτο σύστημα του είδους, έχει χωρητικότητα 125 kWh που όπως εκτιμάται από την εταιρεία, επαρκεί για να τροφοδοτήσει το σπίτι μιας οικογένειας για μια εβδομάδα.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto

Exit mobile version