Εδώ και μερικές ημέρες, η Microsoft είναι σε «αποκλειστικές συζητήσεις» για την πιθανή εξαγορά του Discord, της ιδιαίτερα δημοφιλούς πλατφόρμας επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων. Η συμφωνία μπορεί να κλείσει μέσα στον επόμενο μήνα και το μόνο σίγουρο είναι πως ο τεχνολογικός γίγαντας θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Το Discord λογικά θα κοστίσει πάνω από δέκα δισεκατομμύρια, τα οποία η Microsoft φαίνεται διατιθέμενη να δώσει, έχοντας πολύ πρόσφατα αποτύχει να εξαγοράσει το Tik Tok και το Pinterest.

Γιατί, όμως, η Microsoft είχε βάλει στο μάτι αυτές τις τρεις, εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους εταιρείες; Επειδή κάθε μία από αυτές έρχεται με μία κοινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων. Μέσα στην τελευταία δεκαπενταετία, η Microsoft έχει δει τους ανταγωνιστές της να κάνουν μεγάλα βήματα ποντάροντας στις διαδικτυακές κοινότητες. Η Google πήρε το Youtube και το μετέτρεψε στην κορυφαία πλατφόρμα για βίντεο στον κόσμο, η Amazon αγόρασε το Twitch, που κυριαρχεί στο livestreaming και το Facebook έχει το Instagram και το WhatsApp, τα κύρια μέσα επικοινωνίας των νέων ανθρώπων.

Από την άλλη, η Microsoft, πέρα από το Xbox, δεν έχει στις τάξεις της κάποιο αντίστοιχο μέσο και ο CEO Satya Nadella φαίνεται να γνωρίζει πως η εταιρεία του υστερεί σε αυτόν τον τομέα. Όπως, επίσης, σίγουρα ξέρει ότι το Discrod προσφέρει πρόσβαση σε μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη βάση πάνω από 140 εκατομμυρίων χρηστών, αρκετοί εκ των οποίων είναι διαδικτυακοί δημιουργοί με ίσως και εκατομμύρια θαυμαστές.

Ο 57χρονος Nadella εστίασε στους δημιουργούς και τις κοινότητες τους με την πρώτη ευκαιρία από τότε που έγινε Διευθύνων Σύμβουλος, το 2014, καθώς μία από τις πρώτες του σημαντικές εξαγορές ήταν αυτή της Mojang, του σουηδικού στούντιο πίσω από το Minecraft, ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια της Gen Z ακόμη και σήμερα, μία δεκαετία μετά την κυκλοφορία του. Όμως δεν ήταν όλες οι αγορές του το ίδιο επιτυχημένες. Δύο χρόνια αφότου ο Nadella αντικατέστησε τον Steve Ballmer στα ηνία της εταιρείας, η Microsoft πήρε στην κατοχή της την εφαρμογή streaming Beam, που έπειτα μετονομάστηκε σε Mixer. Αν όλα πήγαιναν καλά, το σχέδιο ήταν το Mixer να ανταγωνιστεί το Twitch. Αλλά παρά τα πολλά χρήματα που δόθηκαν ώστε αναγνωρισμένοι δημιουργοί να αλλάξουν πλατφόρμα, το Mixer δεν κατάφερε πολλά και εδώ και έναν χρόνο, αποτελεί παρελθόν.

Πάντως, το Discord είναι πολύ πιο ασφαλές εγχείρημα από την αμφισβήτηση της πρωτοκαθεδρίας του Twitch, ειδικότερα από μία νεοσύστατη υπηρεσία. Περίπου επτά εκατομμύρια άτομα χρησιμοποιούν το Discord καθημερινά, για να συνομιλούν με τους φίλους τους, συχνά παίζοντας παράλληλα, βιντεοπαιχνίδια. Πρόκειται για άλλη μία εφαρμογή που επωφελήθηκε από την πανδημία, μίας και εδώ και ένα χρόνο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι μία από τις ελάχιστες ασφαλείς ομαδικές δραστηριότητες που είναι διαθέσιμες στους νέους. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο, πλέον, για μία παρέα φίλων να μαζεύεται κάθε βράδυ και να τα λένε μέσω Discord, κάνοντας την ίδια στιγμή μία άλλη δραστηριότητα, όπως το gaming, ή η παρακολούθηση μίας ταινίας.

Υπάρχει, όμως και ένας ακόμη κίνητρο πίσω από  την πιθανή συμφωνία των δέκα δισεκατομμυρίων, όπως αναφέρει το The Verge. Η Microsoft έχει μείνει πολύ πίσω στον εξαιρετικά κερδοφόρο τομέα των υπηρεσιών cloud, όπου κυριαρχεί η Amazon Web Services(AWS). Έτσι, η «μεταγραφή» του Discord  από το Google Cloud, στην Azure, την υπηρεσία Cloud της Microsoft, θα ήταν μεγάλη νίκη για την εταιρεία που προσπαθεί να αναπτυχθεί στον χώρο. Το ίδιο ακριβώς έκανε η Microsoft και με το Minecraft, το οποίο στο παρελθόν χρησιμοποιούσε την AWS.

Τέλος, αν οι δύο μεριές καταφέρουν να φτάσουν σε συμφωνία, η Microsoft θα πρέπει να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που ταλανίζει πολλές άλλες εταιρείες. Ως δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το Discord ψάχνει εδώ και χρόνια, χωρίς μεγάλη επιτυχία, τρόπους για να καταπολεμήσει τους τοξικούς χρήστες, τις εκφράσεις μίσους και τα bots που υπάρχουν στο εσωτερικό του. Τουλάχιστον, η Microsoft, μέσω του Xbox Live network, έχει χρόνια εμπειρία με αυτά τα κλασσικά, πλέον, προβλήματα.

Διαβάστε ακόμη:

Αγώνας δρόμου για τις άδειες των online τυχερών παιχνιδιών

TESLA: To Model 3 αποκτά το δικό του φανατικό κοινό και στην Ελλάδα

Ταμείο Ανάκαμψης: Ομοβροντία μέτρων στήριξης – €32 δισ. για την ανάκαμψη