Mεθοδικά και αθόρυβα κατακτά τις υψηλότερες θέσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, η Αμερικανική Tesla. Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω στους δείκτες εξηλεκτρισμού στις μεταφορές, εντούτοις τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή του, το «newmoney» αποδεικνύουν ότι το δημιούργημα του εκκεντρικού κροίσου Έλον Μασκ αποκτά το δικό του φανατικό κοινό και στην Ελλάδα.

Η νέα χρονιά μπήκε με το «δεξί» αφού παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας για την TESLA αποτέλεσε ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα. Ήδη, τον Ιανουάριο, η εταιρεία πούλησε 18 Μodel 3, ελάχιστα λιγότερα από όσα πουλήθηκαν όλη την προηγούμενη χρονιά (συνολικά 22).

Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα στον Μάρτιο που οι πωλήσεις έφτασαν τα 80 μοντέλα ενώ έχουν παραγγελθεί άλλα 100, τα οποία προβλέπεται να παραδοθούν τους επόμενους μήνες. Τα νούμερα της δημοφιλούς σειράς Μodel 3, αποδεικνύουν ότι το μερίδιο της αμερικανικής εταιρείας διευρύνεται μεταξύ των αντίστοιχων ηλεκτρικών μοντέλων άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών και η high tech αρχιτεκτονική τους προσελκύει όλο και περισσότερους Έλληνες υψηλών εισοδηματικών κατηγοριών.

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι απαλλαγμένα από το φόρο ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας ενώ από αρχές του έτους, εξαιρούνται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

Επιπλέον, τα εταιρικά οχήματα μπορούν να αποσβένονται με επιπλέον 50% της τιμής του αυτοκινήτου για αξία ΙΧ έως και 40.000 ευρώ.

Αγορά TESLA με μείωση κόστους 6.000 ευρώ

Δεν παύει  όμως η αγορά τους να αποτελεί μια σημαντική δαπάνη. Αν και το κόστος του Model 3 είναι επιλέξιμο για επιδότηση 15%, εξοικονομώντας 6.000 ευρώ  για προσωπική χρήση και 5.500 ευρώ για εταιρική χρήση μέσα από το πρόγραμμα «Κινούμε Ηλεκτρικά», ωστόσο η τιμή είναι ελάχιστα χαμηλότερη (π.χ για το Μοdel 3 Long Range) από τα 50.000 ευρώ.

Μειονέκτημα που σταδιακά αντιμετωπίζεται είναι το δίκτυο φόρτισης. Αν και τα μοντέλα της TESLA έχουν αυξήσει την αυτονομία τους σημαντικά, σε ένα ταχυφορτιστή  50 kWh η τροφοδοσία με ρεύμα μπορεί να διαρκέσει περίπου 1,5 ώρα.

Στους Tesla Superchargers των 150 kWh που εδώ και λίγο καιρό έχουν εγκατασταθεί στο εμπορικό κέντρο «Golden Hall» στο Μαρούσι, μια πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει κάτω από 1 ώρα.

Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει 6 ταχυφορτιστές (superchargers) ενώ μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να εγκαινιάσει άλλον ένα σταθμό φόρτισης στην Πάτρα και θα ακολουθήσουν με βάση το σχεδιασμό η Καρδίτσα και η Θεσσαλονίκη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, για το 2020 υπολογίζονταν να πουληθούν 1.350 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, τα οχήματα που ταξινομήθηκαν
διαμορφώθηκαν σε 2.131 από τα οποία αμιγώς ηλεκτρικά ήταν λίγο κάτω από τα 700. Να σημειωθεί όταν την περίοδο 2015-2019, είχαν ταξινομηθεί μόλις 1.141 οχήματα.

Στις επιδόσεις της νέας αγοράς έχει συμβάλλει η παροχή κινήτρων από την κυβέρνηση καθώς μέσω του προγράμματος επιδοτήσεων (Κινούμε Ηλεκτρικά), έχουν γίνει μέχρι σήμερα  11.000 αιτήσεις για επιδότηση ηλεκτρικών ποδηλάτων, δικύκλων, επιβατηγών και επαγγελματικών οχημάτων.

Στόχος για το 2030 είναι ένα στα τρία νέα οχήματα στην Ελλάδα να είναι ηλεκτρικό.

Να σημειωθεί ότι την  προηγούμενη εβδομάδα, αναρτήθηκε στη Διαύγεια, η πρώτη απόφαση έγκρισης για την πίστωση του ποσού των 173.966 ευρώ για 210 ενδιαφερόμενους  του Προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, πόροι μέσω των οποίων θα επιδοτηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.