Με τα καταστήματα να παραμένουν κλειστά για αρκετό διάστημα τους τελευταίους μήνες, οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση ρεκόρ. Έμποροι και λιανοπωλητές επιτάχυναν την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεών τους προκειμένου να καταφέρουν να επιβιώσουν εν μέσω πανδημίας.

Εικονικά ραντεβού… για συμβουλές στυλ

Τον περασμένο χρόνο, η Neiman Marcus Group, Inc., η αμερικανική αλυσίδα πολυκαταστημάτων έκανε ένα παραπάνω βήμα για την ψηφιακή μετάβαση. Εισήγαγε στο παιχνίδι διαδικτυακές εφαρμογές που υπόσχονταν να φέρουν κοντά πελάτες και συμβούλους στυλ. Πλέον, προτάσεις στυλ πωλούνται διαδικτυακά με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Η στροφή των καταναλωτών στο διαδίκτυο επιτάσσει την ανάγκη βελτίωσης της εξατομίκευσης. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey & Company, η εξατομίκευση μπορεί να αυξήσει τα έσοδα μιας επιχείρησης 5-15%. Την τελευταία δεκαετία, έχουν δημιουργηθεί αρκετές εφαρμογές για κινητά όπως το Style Counsel, προσφέροντας στους χρήστες συμβουλές για αγορές. «Η κάποτε χρονοβόρα διαδικασία προσέλκυσης ενός δυνητικού πελάτη εντός των φυσικών καταστημάτων πλέον γίνεται παιχνιδάκι με την αποστολή ενός απλού μηνύματος» αναφέρει χαρακτηριστικά η Βικτόρια Ρίβκιν συνεργάτιδα πωλήσεων της Saks Fifth Avenue.  

Πλέον το δημοφιλές αμερικανικό πολυκατάστημα έχει μετατοπίσει τις δραστηριότητές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προσπαθεί να επωφεληθεί από τα προνόμια που προσφέρουν πλατφόρμες όπως το Instagram και το Facebook. Πολυτελείς μάρκες, όπως η Gucci και η Louis Vuitton χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τα κοινωνικά μέσα για να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές.

Stitch Fix

Η Stitch Fix είναι μια πλατφόρμα που προσφέρει εξατομικευμένες αγορές ρούχων με τη βοήθεια 50 αλγορίθμων μηχανικής μάθησης.  Η επιλογή γίνεται με βάση τις προτιμήσεις και το στυλ των χρηστών. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν ήδη γνωστοποιήσει τα παραπάνω, μέσω ενός μεγάλου κουίζ στο οποίο αναφέρουν τις προτιμήσεις τους για το στυλ των ρούχων, τα χρώματα καθώς και, τα χρήματα που σκοπεύουν να διαθέσουν για τις αγορές τους.

Στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο, οι ενεργοί χρήστες έφτασαν τους 3,8 εκατομμύρια, αύξηση δηλαδή 10,2% από το προηγούμενο έτος. Αλλά και οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν φθάνοντας τα 100 δολάρια πρόσφατα. Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως κυκλοφόρησε το 2017 με αξία μετοχής μόλις 20 δολάρια.

Η εταιρεία πρόσφατα εγκαινίασε τη νέα διαδραστική της εφαρμογή – τη Style Shuffle. Η συγκεκριμένη εταιρεία μέσω ενός «παιχνιδιού»,  θέλει να κατανοήσει τις προτιμήσεις και το στυλ των πελατών της. Περισσότερο από το 50% των χρηστών εντός της εφαρμογής χρησιμοποιούσαν καθημερινά τη νέα αυτή προσφερόμενη υπηρεσία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Η Stitch Fix κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από έξι δισεκατομμύρια βαθμολογίες από το εργαλείο που κυκλοφόρησε το 2018.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, πολλές γνωστές αλυσίδες καταστημάτων κήρυξαν πτώχευση. Γνωστά πολυκαταστήματα στις ΗΠΑ όπως το Neiman Marcus και το JC Penney, κλονίστηκαν από την πτώση των πωλήσεων εξαιτίας της πανδημίας. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του CNBC, το 25% των περίπου 1.000 εμπορικών κέντρων εκτιμάται πως θα κλείσουν στις ΗΠΑ τα επόμενα 3-5 χρόνια.

«Μπορεί οι περισσότεροι καταστηματάρχες να μην διαθέτουν μία υπηρεσία όπως αυτή της Stitch Fix, ωστόσο το σίγουρο είναι ότι όλοι στρέφουν την προσοχή τους στο διαδίκτυο. Αναζητούν έξυπνους τρόπους προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατό περισσότερους καταναλωτές», υπογραμμίζει ο Άρον Τσέρις της Bain & Co.

Διαβάστε ακόμη: 

Lockdown: Σε ποιες περιοχές ισχύει η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 18:00 – Τα μέτρα στην Αττική (vid)

Οικογένεια Παπαγιάννη: Από την «περιπέτεια» της ΒΙΚΗ, στο success story με το ελληνικό χαβιάρι

«Τέλος χρόνου» για Σωκράτη Κόκκαλη και Intralot: Τι θα αποφασίσουν οι ομολογιούχοι