Το ότι τα αυτοκίνητά μας έχουν γίνει πλέον εντελώς ψηφιακά και γεμάτα ηλεκτρονικά συστήματα, το γνωρίζουμε όλοι μας. Αυτό όμως που προκύπτει από τελευταία έρευνα είναι ότι όσο τα φορτώνουμε με μη εγκεκριμένες εφαρμογές, τόσο τα κάνουμε πιο ευάλωτα στους χάκερ.

Η σύγχρονη τάση θέλει τα αυτοκίνητα να είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους και με τον κεντρικό πάροχο, και έτσι υπάρχουν αρκετοί προγραμματιστές σε όλο τον κόσμο που δημιουργούν εφαρμογές για μεγαλύτερη ευελιξία και χρηστικότητα, από αυτές που προσφέρουν οι ίδιοι οι κατασκευαστές.

Οι εφαρμογές αυτές είναι ιδιαίτερα ελκυστικές καθώς αποδίδουν καλύτερα και έχουν περισσότερες δυνατότητες, όμως δεν είναι πάντα ασφαλείς για τον οδηγό και το αυτοκίνητο.

Η μεγάλη εταιρία antivirus, Kaspersky, προειδοποιεί όσους εγκαθιστούν τέτοιες εφαρμογές να είναι πολύ προσεκτικοί στην χρήση τους και στην πρόσβαση που δίνουν σε τρίτους.

Από τις 69 εφαρμογές που εξέτασε η Kaspersky, παραπάνω από τις μισές δεν προειδοποιούσαν καν τους πελάτες τους ότι κρατούνται τα προσωπικά τους στοιχεία.

Και αυτό είναι το λιγότερο ανησυχητικό, καθώς όλες από αυτές απαιτούν πρόσβαση στον λογαριασμό που έχει δημιουργήσει ο οδηγός με τον κατασκευαστή αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει ότι έχουν πλέον πρόσβαση σε όλες τις δυνατότητες που παρέχει ο κατασκευαστής στο αυτοκίνητο εξαρχής.

Επιπρόσθετα, 14 από τις εφαρμογές δεν είχαν ούτε καν στοιχεία για επαφή με τους developers, οπότε δεν υπήρχε τρόπος να επικοινωνήσει κανείς μαζί τους.

Το πρόβλημα που προκύπτει με όλες αυτές τις third party εφαρμογές είναι ότι αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό του κατασκευαστή.

Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που έχει ενδιαφέρον να “μπει” στο λογισμικό του αυτοκινήτου, έχουν πλέον μία εύκολη πρόσβαση στα ενδότερα του οχήματος, έτσι ώστε εξ αποστάσεως να μπορούν να ελέγξουν το αυτοκίνητο. Όχι μόνο τις λειτουργίες του αλλά και να καταφέρουν, αν το επιθυμούν, να το κλέψουν.

Η Kaspersky, σύμφωνα με το newsauto, συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί με τις εφαρμογές αυτού του τύπου, να τις κατεβάζουν από το επίσημο app store, και στην παραμικρή υποψία κακοπροαίρετης χρήσης να αλλάζουν τους κωδικούς το συντομότερο δυνατό και να ρυθμίζουν από την αρχή τον κεντρικό λογαριασμό τους με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.

Διαβάστε ακόμη

Ήρθε το τέλος του φθηνού χρήματος – Ποιοι θα πληρώσουν ακριβότερα τον «λογαριασμό»

Πώς οι εταιρείες crypto εκτόξευσαν στα 1,6 δισ. τα έσοδα του NBA

Το τέλος της γραφειοκρατίας; Ηλεκτρονικές και γρήγορες οι μεταβιβάσεις ακινήτων