Η Airbnb σε μια προσπάθεια να βάλει φρένο στα πάρτι σε διαμερίσματα που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση, «ρίχνει στον πόλεμο» την τεχνητή νοημοσύνη.

Όπως μεταδίδει το BBC, όποτε ένας χρήστης επιχειρεί να κάνει κράτηση στην πλατφόρμα, ένας ειδικός αλγόριθμος εξετάζει αυτόματα παραμέτρους όπως το πόσο πρόσφατα δημιουργήθηκε ο λογαριασμός του ενδιαφερόμενου καθώς και – το πιο σημαντικό – εάν προσπαθεί να νοικιάσει ακίνητο στην ίδια πόλη με αυτήν στην οποία έχει δηλώσει μόνιμη κατοικία.

Το λογισμικό εξετάζει ακόμα ποια είναι η διάρκεια της διαμονής που δηλώνει ο κάθε χρήστης, καθώς όταν πρόκειται για μία και μόνο διανυκτέρευση θεωρείται πιο πιθανό αυτή να αφορά τη διεξαγωγή κάποιου πάρτι, ενώ τέλος λαμβάνεται υπόψη αν η κράτηση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια κάποιας εορταστικής περιόδου.

«Αν κάποιος κάνει κράτηση δωματίου την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για μία μόνο νύχτα και είναι από την ίδια πόλη με τον οικοδεσπότη, τότε πιθανότατα σκοπεύει να διοργανώσει κάποιο πάρτι» λέει η Naba Banerjee, επικεφαλής ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην Airbnb.

Η ίδια προσθέτει ότι εάν η τεχνητή νοημοσύνη κρίνει ότι ο κίνδυνος μια κράτηση να αφορά διοργάνωση πάρτι είναι πολύ υψηλός, θα αποτρέψει την κράτηση ή θα καθοδηγήσει το άτομο στον ιστότοπο μιας από τις συνεργαζόμενες ξενοδοχειακές εταιρείες του. Λέει ότι είναι θέμα εμπιστοσύνης ότι οι άνθρωποι που νοικιάζουν τα σπίτια τους μέσω Airbnb είναι όσο το δυνατόν πιο ήσυχοι.

Και στη φαρέτρα της Turo η τεχνητή νοημοσύνη

Δεν είναι βεβαίως μόνο η Airbnb που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προστατεύσει τους συνεργάτες της. Μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινής χρήσης αυτοκινήτων, η Turo, χρησιμοποιεί επίσης ένα σύστημα AI για να βοηθήσει στην προστασία των ανθρώπων που αφήνουν άλλους να νοικιάζουν τα αυτοκίνητά τους.

Το λογισμικό, μια πλατφόρμα που ονομάζεται DataRobot AI, μπορεί να εντοπίσει γρήγορα τον κίνδυνο κλοπής. Καθορίζει επίσης τις τιμές για τα αυτοκίνητα με βάση το μέγεθος, την ισχύ και την ταχύτητά τους, καθώς και την ώρα της ημέρας ή της εβδομάδας που ένα άτομο επιθυμεί να ξεκινήσει την περίοδο μίσθωσης.

Παράλληλα η Turo χρησιμοποιεί επίσης τεχνητή νοημοσύνη για να επιτρέψει σε ορισμένους χρήστες να μιλήσουν στην εφαρμογή για να περιγράψουν τι αυτοκίνητο θέλουν και πότε. Στη συνέχεια, το AI θα απαντήσει, με κείμενο στην οθόνη, προσφέροντας μια εξατομικευμένη λίστα προτεινόμενων οχημάτων που ταιριάζουν με τα κριτήρια. Αυτή η υπηρεσία είναι προς το παρόν διαθέσιμη σε συνδρομητές της πλατφόρμας AI ChatGPT4, που έχει ενσωματωθεί στο σύστημα της Turo.

Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για το φιλτράρισμα πιθανών προβληματικών πελατών είναι μια καλή ιδέα, λέει στο BBC ο Edward McFowland III, επίκουρος καθηγητής τεχνολογίας και διαχείρισης λειτουργίας στο Harvard Business School. Επισημαίνει ωστόσο ότι ακόμη και ένα τέλεια βαθμονομημένο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να πάρει λανθασμένες αποφάσεις: Για παράδειγμα, να αποκλείσει έναν νεαρό που θέλει πράγματι να νοικιάσει ένα διαμέρισμα για την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, χωρίς να έχει σκοπό να κάνει πάρτι.

Διαβάστε ακόμη

Τα υψηλά επιτόκια «βαρίδι» για δανειολήπτες & επενδυτές – Από ποια «δεξαμενή» θα προκύψουν νέα NPLs

Steve Forbes: Το comeback της ελληνικής οικονομίας παράδειγμα για τις άλλες χώρες (tweet)

High-tech: Σε ποιες περιφέρειες της ΕΕ απασχολούνται περισσότερες γυναίκες – Ουραγός η Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ