search icon

Τεχνολογία

WeRide: Η κινέζικη startup που φέρνει τα ρομποτικά οχήματα ακόμα πιο κοντά

Η WeRide είναι η έβδομη εταιρεία που έλαβε άδεια δοκιμής αυτόματων οχημάτων χωρίς την παρουσία οδηγού

Μπορεί ένα μέλλον στο οποίο το δίπλωμα οδήγησης θα θεωρείται ένα περιττό «αξεσουάρ» και τη μετακίνηση μας θα φροντίζει ένα αυτοκίνητο-ρομπότ να φαντάζει σκηνή από ταινία επιστημονικής φαντασίας, όμως οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι πιο κοντά από ποτέ.

Ήδη, αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν δισεκατομμύρια στην αυτόνομη οδήγηση, με στόχο να αποκτήσουν προβάδισμα σε αυτό που πολλοί θεωρούν την επόμενη σελίδα στην σύγχρονη αυτοκίνηση, εγκαινιάζοντας μια χρυσή εποχή που θα βελτιώσει τις μεταφορές, θα μειώσει τα δυστυχήματα, τη συμφόρηση καθώς και τις εκπομπές άνθρακα.

Η κινεζική startup WeRide είναι η τελευταία εταιρεία που εξασφάλισε άδεια για τη δοκιμή δύο επιβατικών αυτό-οδηγούμενων οχημάτων σε καθορισμένους δρόμους στην Καλιφόρνια, στην πόλη που πρωταγωνιστεί στην αυτοματοποίηση του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα αυτοκινούμενα οχήματα που θα κινηθούν στους δρόμους της Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, έχουν συγκεκριμένο όριο ταχύτητας που δεν υπερβαίνει τα 45 μίλια την ώρα, δήλωσε το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων (DMV), η ρυθμιστική αρχή που έχει ορίσει η πολιτεία για τα αυτόματα οχήματα. Οι δοκιμές θα διεξάγονται κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αποφεύγοντας φαινόμενα έντονης ομίχλης ή βροχής.

Η WeRide με έδρα το Guangzhou, είναι η έβδομη εταιρεία που έλαβε άδεια δοκιμής αυτόματων οχημάτων χωρίς την παρουσία οδηγού, ακολουθώντας τις εταιρείες Waymo, Baidu, AutoX με την υποστήριξη της Alibaba, Cruise and Zoox, που ανήκει στην General Motors. Επί του παρόντος, 56 εταιρείες έχουν επίσης εξασφαλίσει άδεια για τη δοκιμή αυτόνομων οχημάτων, στα οποία όμως είναι απαιτείται η επίβλεψη από οδηγό ασφαλείας, ο οποίος πρέπει να είναι σε επιφυλακή ώστε να επέμβει σε περίπτωση ανάγκης. Μεταξύ των εταιριών αυτών είναι η Tesla και η Volkswagen.

Η WeRide πραγματοποιεί ήδη από το 2017 δοκιμές αυτο-οδηγούμενων οχημάτων και στην πόλη Guangzhou της Κίνας και αποτελεί την πρώτη startup στον κόσμο που κατέχει άδειες δοκιμής οχημάτων χωρίς οδηγό τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ.

Μια startup που πηγαίνει σφαίρα

Η WeRide ιδρύθηκε το 2017 από τους Qing Lu, Tony Han και Yan Li, και αποτελεί μια startup μεταφορών που υποστηρίζεται από τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και Robotics. Η εταιρεία κατάφερε από πολύ νωρίς να εξασφαλίσει μια στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Alliance Ventures, την κορυφαία παγκόσμια συμμαχία αυτοκινητοβιομηχανίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Απασχολεί σήμερα περισσότερους από 200 υπαλλήλους παγκοσμίως, εκ των οποίων το 70% απασχολούνται με την έρευνα και ανάπτυξη. Η βασική της ομάδα διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία στην έρευνα και σε επιχειρηματικές δραστηριότητες τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ, έχοντας εργαστεί σε εταιρείες όπως η Google, το Facebook, η Microsoft και άλλες.

Στα τέλη του 2019, η WeRide λάνσαρε μια υπηρεσία μεταφοράς επιβατών με χρήση αυτόνομων οχημάτων με προϋπόθεση, όμως, τη συνδρομή οδηγών ασφαλείας, τα λεγόμενα «ρομποταξί», στην πόλη Guangzhou, καλύπτοντας έκταση 144 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Το πρώτο έτος λειτουργείας της υπηρεσίας, τα ρομποταξί μετέφεραν 60.000 επιβάτες σε συνολικά 147.128 ταξίδια.

Πρόσφατα υπέγραψε μια πολύ σημαντική συμφωνία με την κινέζικη εταιρεία Alibaba παρέχοντας τα αυτόνομα οχήματά της στην πλατφόρμα χαρτών του τεχνολογικού κολοσσού, Amap, επίσης γνωστή ως Autonavi. Πλέον οι πολίτες στο Guangzhou μπορούν να καλέσουν ένα από τα αυτοκινούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της WeRide μέσω της εφαρμογής.

Τον Ιούλιο του 2020, η WeRide έγινε η πρώτη εταιρεία στην Κίνα και η δεύτερη στον κόσμο που εκτελεί δοκιμές σε αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, χωρίς την παρουσία οδηγού, σε ανοιχτούς δρόμους.

Μετά την στρατηγική χρηματοδότηση του ομίλου Alliance Ventures,οι επενδυτικές κινήσεις – ορόσημα τόσο για το μέλλον της startup όσο και για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζονται. Τη σκυτάλη πήρε τον Ιανουάριο του 2021, ο Όμιλος Yutong, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην έρευνα την ανάπτυξη αυτόνομων αστικών λεωφορείων, επενδύοντας συνολικά 310 εκατομμύρια. Η νέα συνεργασία φαίνεται ήδη να αποδίδει καρπούς, καθώς η δημιουργία ενός αυτοκινούμενου μίνι λεωφορείου, χωρίς τιμόνι, επιταχυντή ή φρένα, βρίσκεται στα σκαριά.

Πλησιάζει το τέλος για τα παραδοσιακά αυτοκίνητα;

Η μετάβαση στη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι γεγονός. Το ζήτημα είναι το πότε. «Οι επενδύσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα επειδή οι εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει το ρόλο που θα έχουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα στο μέλλον και δεν θέλουν να χάσουν τους πιθανούς ηγέτες στην αυτόνομη οδήγηση» δήλωσε εκπρόσωπος της WeRide.

Σε πρωτοστάτη αυτής της της νέας τεχνολογικής επανάστασης έχει αναδειχθεί η Καλιφόρνια, φιλοξενώντας το μεγαλύτερο μέρος έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα, η οποία έχει θεσπίσει ρυθμιστική αρχή (DMV) με αποκλειστική αρμοδιότητα στα αυτοκινούμενα οχήματα και συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, αίροντας πολλούς από τους περιορισμούς που υπήρχαν στο παρελθόν.

Οι αρχικές δοκιμές, στο πρώιμο στάδιο της ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων, απαιτούσαν την ανθρώπινη παρουσία πίσω από το τιμόνι του ρομποτικού οχήματος, για να διασφαλιστεί η ασφάλεια. Δεν άργησε όμως η μετάβαση στις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό, οι οποίες εισάγουν τη νέα πραγματικότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία και αποτελούν απαραίτητο βήμα για τις εταιρείες που θέλουν να διατηρήσουν τα ηνία στην υπηρεσίες μεταφορών.

Οι εταιρείες που λαμβάνουν τις άδειες για τα αυτοκινούμενα οχήματα χωρίς οδηγό πρέπει να πληρούν ειδικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, πρέπει να προσκομίσουν αποδεικτικά στοιχεία ασφάλισης ή εγγύηση ίση με 5 εκατομμύρια δολάρια και να ακολουθήσουν διάφορους άλλους κανόνες, όπως η διαρκής παρακολούθηση και εκπαίδευση των απομακρυσμένων χειριστών.

Η πολιτεία της Καλιφόρνια, μάλιστα, εισήγαγε πρόσφατα νομοσχέδιο το οποίο θέτει ως στόχο τη μηδενική εκπομπή ρύπων από τα αυτοκινούμενα οχήματα έως το 2025. Οι προβλέψεις για την πορεία των δοκιμών και το μέλλον των αυτό-οδηγούμενων οχημάτων ποικίλουν. Σύμφωνα πάντως, με δήλωση του ερευνητή της ρομποτικής, Henrik Christensen το 2017 «τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα δεν θα χρειαστεί να οδηγήσουν αυτοκίνητο. Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα είναι σε 10 – 15 χρόνια στους δρόμους».

Διαβάστε ακόμη:

Ενοίκια: Ξεκίνησε η καταβολή αποζημιώσεων για τα κουρέματα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου

Κυριάκος Φιλίππου: Από το γαλακτοπωλείο στην εξοχική Πατησίων, στη Fage International (pics)

Κλιμακωτή μείωση του προστίμου για τις ηλεκτρονικές αποδείξεις

Exit mobile version