Η Hilton, εκτός από το νέο Conrad στo εμβληματικό ακίνητο της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, θέλει να επιστρέψει ως… Hilton στην Αθήνα, αλλά και να τριπλασιάσει την παρουσία της σε όλη τη χώρα σε σχέση με τα 14 ξενοδοχεία που ήδη λειτουργεί ή έχει δρομολογήσει εντός και εκτός Αθηνών. Ο έτερος ξενοδοχειακός κολοσσός, η Marriott, συνεχίζει την επιθετική πολιτική και ετοιμάζεται να εισάγει ακόμη ένα δικό του brand, τα JW Marriott, σε έναν από τους κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, πέραν του νέου ξεκινήματος 5 αστέρων από φέτος σε έναν πιο εναλλακτικό ελληνικό προορισμό – ο λόγος για την Πάτμο. Στην Κρήτη επίσης ετοιμάζεται για είσοδο το 2024 και ο όμιλος της Intercontinental, ενώ στην Πάτμο ετοιμάζεται να αποκτήσει παρουσία και ο γαλλικός ξενοδοχειακός κολοσσός της Accor. Αντίστοιχα, στην Πάρο συζητεί να κάνει ντεμπούτο η Hyatt, ενώ η Radisson συνεχίζει την ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, έχοντας ήδη δρομολογήσει τα επόμενα ανοίγματα εντός και εκτός Αθηνών.

Mε τη διείσδυση των ξένων αλυσίδων στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά να είναι με βάση τις εκτιμήσεις σε μονοψήφιο ποσοστό, κάτω του 10%, τα μεγάλα brands του εξωτερικού βλέπουν μπροστά πεδίο δόξης λαμπρό στην Ελλάδα και «χτίζουν» συνεχώς θέση στους ελληνικούς προορισμούς. Γι’ αυτό και η διετία 2024- 2025 επιφυλάσσει ουκ ολίγες νέες αφίξεις, συμπεριλαμβανομένων των resorts που έχουν ανακοινωθεί εδώ και καιρό, αλλά καθυστέρησαν να ανοίξουν, όπως το One & Only στην Τζια που ανοίγει από τη φετινή θερινή σεζόν, από τις αρχές Μαΐου. Ακόμη πιο φιλόδοξα είναι τα πλάνα στο μέτωπο των μεγαλύτερων επενδύσεων, στρατηγικών και μη, που πάνε μεν για λίγο αργότερα με δεδομένο και το μεγάλο ύψος των projects, αξίας πολλών δεκάδων ή και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, έχουν «κλείσει» όμως με μεγάλα ονόματα: αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της αμερικανικής αλυσίδας των 1 Hotels στην Κρήτη με τη Μirum, του brand της Six Senses του ομίλου Intercontinental σε Πεταλιούς και Πελοπόννησο, της Waldorf Astoria του ομίλου Hilton επίσης στην Πελοπόννησο, των νέων projects για Four Seasons σε Μύκονο και Πελοπόννησο, για νέο Aman στη Μύκονο κ.o.κ.

Ευνοϊκό timing

Η συγκυρία είναι τώρα παραπάνω από ευνοϊκή όπως εξηγεί ο κ. Αλαν Μάντιν, διευθύνων σύμβουλος Ανάπτυξης της Hilton στη Νότια Ευρώπη, ο οποίος είχε βρεθεί στην Αθήνα με αφορμή την παρουσίαση της στρατηγικής συνεργασίας του ομίλου με την αλυσίδα Brown Hotels για δύο ξενοδοχεία λίγο έξω από την Αθήνα και την Κρήτη: «Πρώτος βασικός λόγος είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η Ελλάδα ως μία από τις σημαντικότερες πλέον αγορές της Μεσογείου, έχοντας ισχυροποιήσει το τελευταίο διάστημα το brand της διεθνώς και διαθέτοντας παράλληλα μικρή παρουσία ξένων αλυσίδων. Το θετικό timing για τις ξένες αλυσίδες έχει να κάνει και με το γεγονός ότι οι προοπτικές για την τουριστική κίνηση στη χώρα είναι και φέτος ανοδικές, γεγονός που ευνοεί ακόμη περισσότερο τις νέες κινήσεις στην αγορά. Δεύτερος βασικός λόγος είναι ότι πλέον σε πολλά ελληνικά ξενοδοχεία, που αποτελούνται κυρίως από πιο μικρές επιχειρήσεις οικογενειακού χαρακτήρα, έχει αναλάβει η επόμενη, δεύτερη γενιά που είναι σαφώς πιο δεκτική στις συνεργασίες με ξένες αλυσίδες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

O κ. Αλαν Μάντιν, διευθύνων σύμβουλος Ανάπτυξης της Hilton στη Νότια Ευρώπη

Ενας ακόμη σημαντικός λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι πλέον και στον τουρισμό είναι ολοένα μεγαλύτερη η ανάγκη για νέες τεχνολογίες, ψηφιοποίηση υπηρεσιών, σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ κ.ο.κ., τομείς τους οποίους οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έχουν αναπτύξει και μπορούν να μεταφέρουν τη σχετική τεχνογνωσία στα μικρότερα ξενοδοχεία ώστε να προσφέρουν ακόμη πιο ποιοτικό και σύγχρονο προϊόν».

Aκριβώς αυτό το έντονο ενδιαφέρον με τις τοποθετήσεις μεγάλων brands και αλυσίδων στην Ελλάδα, αλλά και η αλλαγή γενιάς καθώς ο ελληνικός τουρισμός φτάνει στην ωριμότητά του, με τη σκυτάλη της διαχείρισης των επιχειρήσεων να περνάει σε δεύτερες ή τρίτες γενιές, αποτέλεσαν το Σαββατοκύριακο 10-11/2 τα δύο κύρια θέματα στο διεθνές φόρουμ φιλοξενίας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, παράλληλα με την έκθεση της HORECA.

Hilton επί… 3 στην Ελλάδα

Tώρα, από πλευράς του αμερικανικού ξενοδοχειακού κολοσσού της Hilton, με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει 22 brands, σχεδόν 7.400 ξενοδοχεία με πάνω από 1,1 εκατομμύρια δωμάτια σε 124 χώρες και ένα πρόγραμμα πιστότητας με πάνω από 173 εκατομμύρια μέλη, ο κ. Μάντιν επισημαίνει στο «b.s.» ότι «μας ενδιαφέρουν οι προορισμοί που έχουν εύκολη πρόσβαση – και σε αυτό το σημείο εστιάζουμε στην Ελλάδα, μία αγορά που είναι ψηλά στις ζητήσεις και είναι επίσης πιο εύκολα προσβάσιμη τώρα από τους διεθνείς ταξιδιώτες».

Ο όμιλος μόλις πριν από μία τριετία, το 2021, είχε παρουσία στη χώρα μας με δύο ξενοδοχεία: το πρώην «Hilton» της Αθήνας, ιδιοκτησίας της Ιονική Ξενοδοχειακή, των ομίλων ΤΕΜΕΣ Α.Ε. και Olayan στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, το οποίο μεταμορφώνεται τώρα σε ένα σύνθετο προορισμό φιλοξενίας, κατοικιών και εμπορικών καταστημάτων και θα λειτουργήσει το 2025 ως το πρώτο Conrad της Αθήνας -ένα από τα εμβληματικά brands του ομίλου Ηilton-, καθώς και το Curio Collection στην Κρήτη με τον όμιλο Τρούλη.

«Πλέον έχουμε 14 ξενοδοχεία σε λειτουργία ή υπό σχεδιασμό στο χαρτοφυλάκιό μας, ενώ έχουμε αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες, πέραν του ομίλου Τρούλη με τον οποίο ξανασυνεργαζόμαστε τώρα στην Κρήτη, με την HIP, την Domes Resort και την Τσιλεδάκης στην Κρήτη. Δουλεύουμε επίσης με τον όμιλο Δουζόγλου για τις δύο νέες μονάδες στον Πειραιά, όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν το δεύτερο μισό του 2024 και στο πρώην “Πεντελικόν” από το 2025. Θέλουμε να συνεχίσουμε το στόρι της ανάπτυξης στην Ελλάδα, μας ενδιαφέρει η περαιτέρω επέκταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, σε Κέρκυρα, Μύκονο, Κω, Σκιάθο, Ρόδο».

Αν και ο κ. Μάντιν αποφεύγει να αναφερθεί στον αριθμό ξενοδοχείων που θα ήθελε ιδανικά ο όμιλος στην Ελλάδα, δεδομένου «ότι κάτι τέτοιο εξαρτάται πάντα από τις συνθήκες στην αγορά αλλά και τα διαθέσιμα ακίνητα», γενικότερα ο στόχος για την Ελλάδα είναι να τριπλασιάσει την παρουσία του. Το σίγουρο είναι ότι ο όμιλος θα ήθελε να επαναφέρει το brand Hilton στην Αθήνα όταν βρεθεί το κατάλληλο σημείο, «όπως έκανε αντίστοιχα και στη Ρώμη, έστω κι αν χρειάστηκε κοντά μια δεκαετία για να συμβεί αυτό», καταλήγει ο κ. Μάντιν.

Eπιθετική πολιτική

Εξίσου επιθετική πολιτική σε αυτή τη φάση ακολουθούν και τα λοιπά μεγάλα ξένα ονόματα, με τον έτερο αμερικανικό κολοσσό, τη Marriott, έχοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πάνω από 30 μονάδες κάτω από την ομπρέλα της στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των πιο «ανεξάρτητων» Design Hotels, να έχει συμφωνήσει ήδη να φέρει και νέα brands στη χώρα μας. Το ολοκαίνουριο «JW Marriott Crete Resort & Spa» θα ανοίξει τη σεζόν του 2025 φέρνοντας για πρώτη φορά το brand JW Marriott σε έναν κορυφαίο προορισμό όπως είναι τα Χανιά.

Πρόκειται για το νέο 5άστερο ξενοδοχείο της A. Βασιλάκης ΑΕΒΕ, με δραστηριότητα στον κλάδο της ξυλείας, των δομικών κατασκευών και πιο πρόσφατα στον ξενοδοχειακό τομέα μέσω της επένδυσης στο Μαράθι, αρχικού προϋπολογισμού κοντά στα 32 εκατ. ευρώ. Τα JW Marriott, με παρουσία αυτή τη στιγμή σε 35 αγορές διεθνώς και πάνω από 100 ξενοδοχεία, έχουν το προφίλ πολυτελών resorts «σε μοναδικές τοποθεσίες με υπηρεσίες και εμπειρίες για το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα των επισκεπτών», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Νωρίτερα, από το φετινό καλοκαίρι, ο όμιλος της Marriott ετοιμάζεται να κάνει ντεμπούτο στην Πάτμο με το brand The Luxury Collection στο «Patmos Aktis Suites & Spa», το ξενοδοχείο που είναι στην ομπρέλα του επενδυτικού ταμείου SMERemediumCap (SMERC) με πρόεδρο τον κ. Νίκο Καραμούζη.

O όμιλος της Marriott ετοιμάζεται να κάνει ντεμπούτο στην Πάτμο με το brand The Luxury Collection στο «Patmos Aktis Suites & Spa»

Στην Πάτμο, με τα χαρακτηριστικά ενός πιο εναλλακτικού προορισμού, ετοιμάζεται κατά πληροφορίες να «κλείσει» θέση και ο όμιλος της Accor με ένα από τα κορυφαία brands του στην ανώτερη κατηγορία, πέραν των συζητήσεων που έχει σε εξέλιξη για την Αθήνα και τις Κυκλάδες. Την ίδια στιγμή, στον πλέον αναπτυσσόμενο προορισμό των Κυκλάδων, και δη στην Πάρο, η Hyatt είναι σε συζητήσεις προκειμένου να βάλει την υπογραφή της σε ένα από τα ολοκαίνουρια ξενοδοχεία που χτίζονται στο νησί από τοπικούς παίκτες αυτή την περίοδο, ενώ από αυτή τη σεζόν κάνει ντεμπούτο και στη Χαλκιδική ανοίγοντας κάτω από το brand Zoëtry το πολυτελές all inclusive resort που θα αποτελέσει το δεύτερο ξενοδοχείο με το brand Zoëtry Wellness & Spa Resorts στην Ευρώπη.

Συνωστισμός διεθνών παικτών καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην Κρήτη, όπου φέτος μία πολυαναμενόμενη άφιξη στο νησί είναι αυτή για το «Intercontinental Resort Crete», στο ξενοδοχείο που έχει περάσει ήδη από το 2020 στο δίδυμο των ξένων επενδυτών Hines – Ηenderson Park στον Αγιο Νικόλαο, δίπλα στην έτερη μονάδα «Niko Seaside Resort», της ίδιας ιδιοκτησίας, που λειτουργεί ήδη αναβαθμισμένη από το 2022 σε συνέχεια και της συμφωνίας με τον όμιλο της Accor.

To «Intercontinental Resort Crete» αναμένεται να ανοίξει φέτος στον Αγιο Νικόλαο, στην Κρήτη

Για το 2025, από την Κρήτη, έχει προγραμματιστεί η είσοδος στην Ελλάδα της διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων πολυτελείας Rosewood Hotels & Resorts, έχοντας εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της το «Blue Palace Resort & Spa» στην Κρήτη, των Phāea (Golf Residences S.A.), όπου συν-διευθύνουσες σύμβουλοι είναι οι κυρίες Αγάπη και Κωστάντζα Σμπώκου.

Για το 2025 έχει προγραμματιστεί η είσοδος στην Ελλάδα της διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων πολυτελείας Rosewood Hotels & Resorts, έχοντας εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της το «Blue Palace Resort & Spa» στην Κρήτη

Η Rosewood Hotels & Resort διαχειρίζεται 32 μοναδικά πολυτελή ξενοδοχεία, θέρετρα και κατοικίες σε 19 χώρες, ενώ υπό ένταξη βρίσκονται 28 νέα ακίνητα.

Η Κρήτη βρίσκεται στο ραντάρ και του ομίλου της Radisson, που έχει ακολουθήσει επίσης πολύ επιθετική πολιτική στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια εντός και εκτός Αθηνών, σε Σαντορίνη, Μύκονο, Σκιάθο, ενώ συνεχίζει με νέες μονάδες στην Αθήνα που έχουν προγραμματιστεί για τη διετία 2024-2025, αλλά και αργότερα στην Πελοπόννησο.

Στην Αθήνα έχει ποντάρει προ πολλού και η Brown Hotels, η αλυσίδα που ξεκίνησε από το Ισραήλ στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας με ιδρυτές τους Λέον Αβιγκαντ και Νιτζάν Πέρι και έχει επεκταθεί πλέον ανά την Ευρώπη, έχοντας έντονη παρουσία και στη χώρα μας από το 2020. Από τα 12 ξενοδοχεία που λειτουργούν ήδη κάτω από την ομπρέλα της, τα 6 βρίσκονται στην Αθήνα σε σημεία και γειτονιές του κέντρου, κυρίως γύρω από την Ομόνοια, με τον κ. Αβιγκαντ να δηλώνει ότι «ήδη η πλατεία Ομονοίας έχει αλλάξει πολύ και δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν πριν από έξι χρόνια».

Η αλυσίδα λειτουργεί και resorts σε Χαλκίδα, Ερέτρια, Κέρκυρα, Χανιά και Αγίους Θεοδώρους, με τα δύο τελευταία ειδικά να λειτουργούν φέτος σε συνεργασία με τη Hilton κάτω από το brand της Curio Collection. «Για το 2024 θα προχωρήσουμε με νέα ανοίγματα στην Αθήνα, στην οδό Πειραιώς και δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο, και στην Κρήτη.

Σε αυτή τη φάση δεν είναι αυτοσκοπός για εμάς να ανοίξουμε νέα ξενοδοχεία, θέλουμε να δημιουργήσουμε περισσότερο αξία και αναγνωρισιμότητα με ένα ποιοτικό προϊόν», αναφέρει ο κ. Αβιγκαντ.

*Στην κεντρική φωτογραφία, το ξενοδοχείο της Brown Hotels στα Χανιά που λειτουργεί φέτος σε συνεργασία με τη Hilton κάτω από το brand της Curio Collection 

Διαβάστε ακόμη

Μαγνήτης επενδύσεων τα logistics: Κεφάλαια 1,5 δισ. σε δύο project

«The K-Project»: Η βίλα αριστούργημα του Τσίλερ στην Κηφισιά που έγινε co-working space

Δημήτρης Καιρίδης: Στα σκαριά έξι συμφωνίες για εισαγωγή εργαζομένων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ