Με ρεκόρ επιβατών, στα 29,24 εκατομμύρια συνολικά, πάνω από το προ-πανδημικό 2019 αλλά και το 2022 που ήταν ακόμη καλύτερη χρονιά, έκλεισε το εννιάμηνο του 2023 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

H αύξηση σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου του 2022, είναι στο +8,3% σε σχέση με τα 27 εκατ. επιβατών του περυσινού εννιαμήνου και σε διψήφιο ποσοστό, στο +11,6% έναντι των 26,2 εκατ. επιβατών της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου, έκλεισε επίσης πολύ καλά για τα περιφερειακά αεροδρόμια με μία συνολική κίνηση στα 5,13 εκατ., αυξημένη κατά 7,2% έναντι του περυσινού Σεπτεμβρίου και ακόμη υψηλότερα, κατά 15% σε σχέση με τα 4,46 εκατ. επιβατών του αντίστοιχου μήνα προ πανδημίας.

Από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κώς, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) ολική …επαναφορά με αύξηση, έστω και οριακή έναντι του 2019, έχει κάνει η Θεσσαλονίκη, η οποία, όπως συμβαίνει και με την Αθήνα βρίσκεται τώρα σε τροχιά ανόδου, με περισσότερες νέες συνδέσεις αλλά και αύξησης στις συχνότητες από πλευράς των αεροπορικών: Με βάση τα στοιχεία του εννιαμήνου του 2023, το αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας άγγιξε το όριο των 5,5 εκατ. επιβατών- ακριβέστερα στα 5,46 εκατ- από τα 4,55 εκατ. του εννιαμήνου του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 20%, ενώ σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου του 2019 καταγράφεται οριακή άνοδος κατά 0,9%.

Σε δύο από τα περιφερειακά αεροδρόμια που συζητήθηκαν εντόνως φέτος το καλοκαίρι λόγω επιδόσεων κάτω των αρχικών προσδοκιών, στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, το συνολικό πρόσημο παραμένει αρνητικό έναντι της χρονιάς- ρεκόρ του 2022, αν και με αύξηση έναντι του 2019. Μάλιστα, ειδικά η Σαντορίνη είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά λόγω της μεγάλης αύξησης της κίνησης στο δίκτυο εσωτερικού. Ειδικότερα, στο νησί η επιβατική κίνηση, στα 2,4 εκατ. επιβάτες, εμφανίζεται με βάση τα επίσημα στοιχεία της Fraport Greece μόλις κατά 0,1% μειωμένη έναντι του ρεκόρ στο εννιαμήνο του 2022, με τη διεθνή κίνηση όμως να κινείται πτωτικά κατά 10,1%. Στον άλλο premium προορισμό της χώρας, στο νησί των Ανέμων, οι επιδόσεις του φετινού εννιαμήνου με 1,53 εκατ. επιβάτες, είναι μεν πτωτικές, στο -2,4% έναντι του περυσινού εννιαμήνου, ωστόσο έχουν κινηθεί τελικά καλύτερα του αρχικώς αναμενομένου. Με 271 χιλιάδες επιβάτες, ο Σεπτέμβριος στο νησί έκλεισε με πτώση μόλις στο 1% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2022, με μεγαλύτερη την πτώση στην κίνηση εξωτερικού (-4,2%).

Στον αντίποδα, τις απώλειες λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών έχει υπερ-καλύψει η Ρόδος, επιβεβαιώνοντας τη φήμη που την ακολουθεί ως ένας από τους κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς, έχοντας κερδίσει και φέτος την ψήφο εμπιστοσύνης του κοινού, των αεροπορικών και των tour operators. Με 5,29 εκατ. επιβάτες καταγράφεται στο εννιάμηνο αύξηση 4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εννιάμηνο, περίοδος κατά την οποία το νησί είχε σημειώσει επιδόσεις ρεκόρ.

Πολύ υψηλές επιδόσεις με διψήφιο ποσοστό ανόδου σημειώνουν φέτος και τα Χανιά με άνοδο κατά 11,1% έναντι του 2022 και 3,15 εκατ. επιβάτες, ενώ και στην περίπτωση του κορυφαίου προορισμού του Ιονίου, της Κέρκυρας επίσης καταγράφεται σημαντική άνοδος κατά 8,3% στα 3,67 εκατ. επιβάτες.

Διαβάστε ακόμη

Όλα τα σενάρια για μειωμένο ή «κανονικό» ΦΠΑ σε εισιτήρια, καφέ, και τουρισμό

Πόλεμος στο Ισραήλ: Γιατί πιάστηκαν στον ύπνο οι πιο εξελιγμένες υπηρεσίες ασφαλείας

Τσακλόγλου: Τι αλλάζει στην επαγγελματική ασφάλιση με το νέο νομοσχέδιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ