Πιο πίσω λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και άλλων βασικών παραμέτρων όπως η αβέβαιη ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδίων πάει η ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης στην Ευρώπη με τις εκτιμήσεις της βιομηχανίας να εμφανίζονται μετριοπαθείς και να βλέπουν πλήρη επιστροφή στα νούμερα του 2019 το… 2025.

Αυτό τουλάχιστον θεωρεί ως επικρατέστερο σενάριο το Eurocontrol, ο οργανισμός για την ασφάλεια των πτήσεων, τοποθετώντας την ανάκαμψη φέτος στο 50% του 2019 ως πιθανό σενάριο, με βάση τη νέα έρευνα για την πορεία του κλάδου τα επόμενα χρόνια και τις επιπτώσεις από την πανδημία.

Ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού μάλιστα, κ. Eamonn Brennan, επισημαίνει ότι οδεύοντας προς το καλοκαίρι «η κατάσταση παραμένει δύσκολη για την ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία με πολλους περιορισμούς να παραμένουν σε ισχύ παρά την πρόοδο των εμβολιαστικών προγραμμάτων.

Ετσι, αν και περιμένουμε να υπάρξει άνοδος στην κίνηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το πιο πιθανό μεσοπρόθεσμο σενάριο είναι να υπάρξει πιο συντονισμένη άρση των περιορισμών έως τους πρώτους μήνες του 2022, γεγονός το οποίο θα διευκολύνει περισσότερο τα ταξίδια των πιο μακρινών αποστάσεων. Γι’ αυτό και αναμένουμε το 2021 σε επίπεδο κίνησης το 50% του 2019 (5,5 εκατ. πτήσεις).

Εως το τέλος της επόμενης χρονιάς, το 2022, η κίνηση αναμένεται να ανακάμψει στο 72% των επιπέδων του 2019 και θα φτάσουμε στα επίπεδα προ πανδημίας έως το 2025».

Το Eurocontrol έχει επεξεργαστεί τρία διαφορετικά σενάρια, το πιο αισιόδοξο, το ενδιάμεσο και το πιο απαισιόδοξο. Αναλυτικότερα:

Το πρώτο -αισιόδοξο- σενάριο προβλέπει να επιστρέψει η κίνηση στην Ευρώπη στα επίπεδα του 2019 έως το 2024, με βασικές προϋποθέσεις καταρχάς τον εκτεταμένο εμβολιασμό σε ολη την Ευρώπη κι επιπλέον τη συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών καθώς και την επανεκκίνηση ταξιδιωτικών ροών από πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο με τα σημερινά δεδομένα ως προς την πορεία των εμβολιασμών και τη συνεννόηση μεταξύ των κρατών αυτή θεωρείται στην παρούσα φάση αισιόδοξη εκτίμηση.

Το δεύτερο- πιο πιθανό- σενάριο προβλέπεται ότι το 2024 η κίνηση θα ανακάμψει στο 95% των επιπέδων του 2019, με εμβόλια και συντονισμό ως βασικές προϋποθέσεις προκειμένου να υπάρξει και χαλάρωση των περιορισμών διεθνώς στα ταξίδια μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 για να υπάρξουν περισσότερες πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Το τρίτο και πιο απαισιόδοξο σενάριο, προβλέπει ότι το 2024 η κίνηση θα φτάσει μόνο στο 74% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, με πλήρη ανάκαμψη όχι πριν από το… 2029! Σε αυτή την περίπτωση ωστόσο λαμβάνεται υπόψη ότι οι περιορισμοί θα παραμείνουν απόρροια των μη εκτεταμένων εμβολιασμών, των μεταλλάξεων του ιού και της έλλειψης εμπιστοσύνης από πλευράς του επιβατικού κοινού.

Διαβάστε ακόμη: 

Χρηματιστήριο: Το sell off στις τράπεζες βύθισε τον Γενικό Δείκτη 

Άνοιξε το MyBusinessSupport για την αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού 

Εθνική και Eurobank στο Bloomberg: Δεν σχεδιάζουμε αύξηση κεφαλαίου