Της Στεφανίας Σούκη

Νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης για τις τουριστικές επιχειρήσεις που θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο, νέα καμπάνια για ενιαία τουριστική ταυτότητα με το brand «Ελλάδα» και σχέδιο νόμου για τον θεματικό τουρισμό και τα ώριμα θεματικά προϊόντα περιλαμβάνονται στον άμεσο σχεδιασμό του υπουργείου Τουρισμού όπως τον περιέγραψε χθές η υπουργός Τουρισμού παρουσιάζοντας και τις νέες δράσεις του ΕΟΤ.

«Μέχρι το τέλος της εβδομάδας βγαίνει σε διαβούλευση το πρώτο κομμάτι του νομοσχεδίου που έχει να κάνει με τον θεματικό τουρισμό και τα ώριμα θεματικά προϊόντα, για το οποίο έχει γίνει ήδη σημαντική επεξεργασία και συζήτηση με τους φορείς. Αφορά εκτός από τον πολιτιστικό τουρισμό που είναι ο πρωταγωνιστής, τον ιαματικό, τον ιατρικό, τον αθλητικό τουρισμό αναψυχής και περιπέτειας, τον εκπαιδευτικό τουρισμό κ.τ.λ. με στόχο να οριοθετήσουμε και να προσδιορίσουμε το κάθε κομμάτι του θεματικού τουρισμού για να βγάλουμε Υπουργικές Αποφάσεις κριτήρια και προδιαγραφές για κάθε είδος τουρισμού», επεσήμανε χαρακτηριστικά η κ. Ελενα Κουντουρά.

Η ίδια αναφέρθηκε και στην μεγάλη ανταπόκριση που είχε το πρόγραμμα για την «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Επιχειρήσεων» του ΕΣΠΑ, ύψους 120 εκατ. ευρώ, όπου κατατέθηκαν 7.300 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους 2,3 δισ. ευρώ. «Για το λόγο αυτό, από τον Σεπτέμβριο θα βγεί ένα ακόμη πρόγραμμα, μεγαλύτερης αξίας, ώστε να μπορέσουν να συμμετέχουν περισσότερες νέες επιχειρήσεις», είπε η υπουργός. Υπενθυμίζεται εδώ ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Νέων Επιχειρηματιών ΑΠΠ, ως κύριος φορέας εκπροσώπησης νέων και υπό-ίδρυση ΜμΕ, δήλωσε ότι, με βάση τα νούμερα, ούτε μία στις δέκα επιχειρήσεις δεν θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί, ενώ έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα τα παράπονα αναφορικά με την χαμηλή δημόσια δαπάνη της σχετικής δράσης.

15 εκατ. ευρώ το πρόγραμμα του ΕΟΤ

Οσον αφορά το πρόγραμμα για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, αφορά ένα κονδύλι κοντά στα 15 εκατ. ευρώ (πλήν των λειτουργικών εξόδων), όταν άλλες χώρες όπως η Ισπανία έχουν κονδύλια «άνω των 400 εκατ. ευρώ» όπως ανέφερε η κ. Κουντουρά. «Εχουμε ένα πάρα πολύ μικρό προϋπολογισμό για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, αποκομίζοντας ωστόσο πολλαπλάσια οφέλη. Βλέποντας τους προϋπολογισμούς άλλων χωρών εμείς έχουμε επιτύχει ένα μικρό …θαύμα. Δεδομένου ότι έχουμε την στήριξη της κυβέρνησης, μπορεί φέτος να έχουμε κάποια χρήματα παραπάνω στον προϋπολογισμό και για τις νέες αγορές». Τα κεφάλαια διατίθενται για την προβολή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο, συνδιαφήμιση και συμμετοχές σε εκθέσεις- άμεσα μάλιστα προγραμματίζεται να ξεκινήσει η δαιφημιστική προβολή σε κορυφαία ονόματα και μέσα όπως Google, Twitter, Υahoo, Expedia, CNN κ.τ.λ..

«Επιπλέον, μία νέα καμπάνια branding πρόκειται να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου για να έχουμε μία ενιαία ταυτότητα για όλη την Ελλάδα», ανέφερε η κ. Κουντουρά.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας επεσήμανε ότι «σε εφαρμογή της εθνικής και περιφερειακής τουριστικής πολιτικής με στόχο 365 ημέρες το χρόνο τουρισμό, ο ΕΟΤ ως ο αρμόδιος φορέας υλοποιεί ένα πολύ δυναμικό, πολυεπίπεδο πρόγραμμα στην παγκόσμια προώθηση και προβολή και την εξωστρέφεια της Ελλάδας. Το 2018 έχουμε ακόμη πιο δυναμικές και στοχευμένες δράσεις, ώστε η Ελλάδα να βρίσκεται, να ακούγεται, να προβάλλεται παντού και περισσότερο από ποτέ».

Συγκεκριμένα παρουσίασε τις εξής δράσεις για το 2018:

– Τη συμμετοχή του ΕΟΤ σε 45 Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις το 2018 και επιπλέον τη συμμετοχή στα Ποσειδώνια και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
– Τη συνδιαφήμιση συνολικά με 124 διεθνείς αλλά και εξειδικευμένους tour operators και αεροπορικές εταιρείες σε περισσότερες από 30 ξένες αγορές.
– Την έναρξη για πρώτη φορά συνδιαφήμισης στην Ινδία για την προώθηση των ταξιδίων για ζευγάρια, του γαμήλιου τουρισμού και για το γυναίκειο ταξιδιωτικό κοινό.
– Την άμεση έναρξη της διαφημιστική προβολής σε κορυφαία διεθνή online και στα μεγαλύτερα ξένα και διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CNN.
– Τη διοργάνωση του μεγαλύτερου από ποτέ αριθμού ταξιδίων εξοικείωσης, πενταπλάσιο σε σχέση με το παρελθόν, περίπου 200 κατά μέσο όρο ανά έτος την τελευταία τριετία. Το 2018 έχουν προγραμματιστεί μέχρι τον Ιούλιο, στο πρώτο μέρος του προγράμματος,167 ταξίδια εξοικείωσης και στις 13 Περιφέρειες της χώρας, για σχεδόν 590 ξένους δημοσιογράφους, bloggers και εκπρόσωπους διεθνών ταξιδιωτικών ομίλων, από 27 συνολικά χώρες.

eot Syn Typou

Ο σχεδιασμός της διετίας 2018- 2019

Οσον αφορά τις στρατηγικές αναπτυξιακές προτεραιότητες που έχει θέσει το Υπουργείο και περιλαμβάνουν άμεσα για την επόμενη διετία αυτές περιλαμβάνουν, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τα εξής:

– Δράσεις υποστήριξης της επιχειρηματικότητας για την περαιτέρω αύξηση της διαθεσιμότητας των κλινών και την βελτίωση της ποιότητάς τους (την τελευταία 3ετία προστέθηκαν 25.000 κλίνες 4 και 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα)

– Δημιουργία ενός συνολικού πλαισίου για την εξειδίκευση του τουριστικού τομέα στα θεματικά τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες, με επιπλέον κίνητρα για την επιχειρηματικότητα, εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης, και την επιδότηση για την ενίσχυση της δημιουργίας νέων εξειδικευμένων θέσεων εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώνεται το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ώριμες θεματικές τουριστικές δραστηριότητες, που εντάσσεται σε νομοσχέδιο και θα τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση.

– Σχεδιασμό και υλοποίηση ειδικού προγράμματος «Τουριστικές Επιχειρήσεις Ανοικτές 365 ημέρες το χρόνο» για περιοχές τουριστικά ώριμες να το υποστηρίξουν, ξεκινώντας πιλοτικά από την Κρήτη και τη Ρόδο, με επόμενο σταθμό την Πελοπόννησο.

– Δημιουργία ενός πιο ανταγωνιστικού πλαισίου στην προσέλκυση επενδύσεων, μεταξύ άλλων σε νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, δίκτυα μαρίνων μεγάλου και μεσαίου μεγέθους, στην περαιτέρω ανάπτυξη λιμανιών για προορισμό κρουαζιέρας, στην ανάπτυξη του ιατρικού και του ιαματικού τουρισμού, θεματικών πάρκων και στη δημιουργία τουριστικών χωριών για τη διαμονή των Ευρωπαίων Πολιτών και τη μεταφορά της φορολογικής τους έδρας στην Ελλάδα.

– Διερεύνηση της δυνατότητας εφαρμογής ειδικών τουριστικών ζωνών για τουριστική ανάπτυξη 365 ημέρες το χρόνο με έμφαση στον ιατρικό τουρισμό, τον συνεδριακό, το γκολφ, την Τρίτη ηλικία κ.α.

– Σχεδιασμό και υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων για τη διασύνδεση του τουρισμού με την αγροτική παραγωγή.

– Ανάπτυξη σύγχρονου συστήματος δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης που να απαντά στις σύγχρονες ανάγκες της τουριστικής αγοράς.
Ψηφιακή μετάβαση των υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, της ηλεκτρονικής πύλης Visit Greece, και της τουριστικής εκπαίδευσης.

Το βίντεο του ΕΟΤ

Η κ. Κουντουρά και ο κ. Τσέγας βράβευσαν τον σκηνοθέτη του βίντεο παραγωγής ΕΟΤ «Greece A 365 Day Destination» κ. Αντώνη Θεοχάρη Κιούκα (κεντρ. φωτ.) και τον ευχαρίστησαν για τη συμβολή του στη δημιουργία αυτής της πολύ επιτυχημένης ταινίας που προβάλλει μοναδικά την Ελλάδα και τον ελληνικό τουρισμό διεθνώς. To βίντεο του κ. Κιούκα έχει αποσπάσει 6 διεθνείς διακρίσεις σε διάστημα δέκα μηνών:

– Ψηφίστηκε το κορυφαίο βίντεο τουριστικής προβολής ευρωπαϊκού προορισμού από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών
– το Χρυσό Βραβείο στο Τουριστικό Φεστιβάλ του Veliko Tarnovo της Βουλγαρίας
– το ειδικό βραβείο στο 6o Διεθνές Φεστιβάλ Τουριστικών Ταινιών στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας
– το δεύτερο βραβείο παγκόσμιου προορισμού, και το πρώτο στην Ευρώπη, στο φεστιβάλ τουριστικών ταινιών του Βερολίνου Golden City Gate 2018.
– το Αργυρό Βραβείο στο 11ο Φεστιβάλ Τουριστικών Ταινιών στη Ρίγα της Λετονίας
– Το αργυρό βραβείο στο Διεθνές Αμερικανικό Φεστιβάλ US International Film & Video Festival στην Καλιφόρνια, την προηγούμενη εβδομάδα.

Συνολικά έχει σχεδιαστεί ειδική σειρά δράσεων για την προώθηση και προβολή του βίντεο «Greece A 365 Day Destination» που περιλαμβάνουν τη μετάφρασή του σε 7 γλώσσες (Αραβικά Κινέζικα, Ρωσικά, Γερμανικά, Ιταλικά Ισπανικά και Σέρβικα), εκδοχές, εκδοχή 30 δευτερολέπτων του βίντεο για χρήση σε διεθνή κανάλια και προβολή του σε μακρινές (long-haul) πτήσεις αεροπορικών εταιρειών.