Εντυπωσιακά νούμερα, που έρχονται μάλιστα ως μία τελευταία τονωτική «ένεση» για τον τουρισμό της πόλης πρίν τη χαμηλή σεζόν του χειμώνα, παρουσίασε και φέτος ο Μαραθώνιος της Αθήνας. Με βάση τους υπολογισμούς του ΣΕΓΑΣ τα έσοδα για την αγορά του κέντρου της Αθήνας από τους επισκέπτες υπολογίζονται σε 45 εκατ. ευρώ κατά τις πέντε ημέρες της διοργάνωσης, με τις πληρότητες σε ξενοδοχεία του κέντρου, ειδικά το περασμένο Σαββατοκύριακο του Μαραθωνίου να ξεπερνά το 95%.

«Πρόκειται πράγματι για ένα αθλητικό γεγονός με πολύ θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό της Αθήνας, πολύ περισσότερο δεδομένου ότι δεν είναι μία απλή εκδήλωση αλλά έχει διεθνή εμβέλεια και επαναλαμβανόμενο χαρακτήρα», δηλώνει στο newmoney.gr ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ). «Η φετινή διοργάνωση, όπως και πέρυσι, είχε ικανοποιητική κίνηση, στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2022, που ήταν επίσης μία καλή περίοδος. Για την πόλη και τον τουρισμό της Αθήνας, είναι αναμφισβήτητα μία τελευταία, σημαντική «ένεση» τουριστικής κίνησης, πρίν τους δύσκολους μήνες του χειμώνα. Το ιδανικό για εμάς θα ήταν να καταφέρουμε σταδιακά ως προορισμός να κρατήσουμε περισσότερες ημέρες τους επισκέπτες μας στην πόλη, ακόμη και για την αποθεραπεία τους, συνδυάζοντας για παράδειγμα παραμονή στην Αθήνα με σύντομες αποδράσεις στα νησιά του Αργοσαρωνικού».

Σημειωτέον ότι σε ένα γενικότερο πλαίσιο η φετινή χρονιά εξελίσσεται πολύ καλά για τον τουρισμό της Αθήνας, ο οποίος έχει ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019 και συνεχίζει με πολύ υψηλά νούμερα στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, όπου- ενδεικτικά- για τον Οκτώβριο, η επιβατική κίνηση ανήλθε για πρώτη φορά σε 2,74 εκατ. επιβάτες, ενώ συνολικά στο δεκάμηνο του 2023 ανήλθε σε 24,42 εκατ., +24,9% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και +9,6% έναντι του 2019.

Ειδικά για το Μαραθώνιο, με βάση τα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, η οποία στηρίζει τα τελευταία χρόνια το θεσμό με πάνω από 25 ξενοδοχεία ‘’marathon hotels’’ (με ειδικό «καλοσώρισμα», πρωινό, διατροφικά μενού κ.τ.λ.) οι περισσότεροι επισκέπτες διαμένουν στο κέντρο της Αθήνας, ενώ μία μεγάλη μερίδα κατευθύνεται και στα πέριξ του Μαραθώνα. Ως προς το προφίλ των επισκεπτών, ενώ παλιότερα έρχονταν περισσότεροι με γκρούπ, πλέον, είναι πολλοί και οι μεμονωμένοι επισκέπτες, με αυξανόμενο το θετικό «αποτύπωμα» της διοργάνωσης.

Την ίδια στιγμή, πέραν των ξενοδοχείων, ένα σημαντικό μερίδιο των επισκεπτών της πόλης φέτος διοχετεύτηκε και σε καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων, μία τάση η οποία, ούτως ή άλλως βαίνει αυξανόμενη τα τελευταία χρόνια με δεδομένη και την επαναφορά της προσφοράς των καταλυμάτων της Αθήνας στα προ της πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το ΣΕΓΑΣ, τα φετινά νούμερα για τον 40ο Αυθεντικό Μαραθώνιο είναι εντυπωσιακά, με πάνω από 70.000 δρομείς από 140 χώρες, είτε στην κλασική διαδρομή είτε στους διάφορους άλλους παράλληλους δρομικούς αγώνες. Οι 18.000 από τους συμμετέχοντες δεν είναι Έλληνες και μάλιστα οι μισοί εξ αυτών ήρθαν για πρώτη φορά στη χώρα μας για τον αγώνα. Κατά μέσο όρο, η παραμονή των ξένων επισκεπτών στη χώρα διαρκεί με βάση τα στοιχεία του ΣΕΓΑΣ, τέσσερις ημέρες, σε μία περίοδο όπου η πόλη οδεύει προς τη χαμηλή σεζόν του χειμώνα, δεδομένου ότι η ελληνική πρωτεύουσα δεν θεωρείται τουριστικός προορισμός για τους ξένους τα Χριστούγεννα. Επιπλέον, σε σύνολο 18.000 δρομέων που έρχονται από το εξωτερικό, αντιστοιχούν τουλάχιστον 45.000 επισκέπτες στην Αθήνα, αφού κάποιοι έρχονται με τις οικογένειες τους και συνδυάζουν και διακοπές στην Αθήνα και στις γύρω περιοχές.

Διαβάστε ακόμη

«Τρέχει» η αποεπένδυση του ΤΧΣ – Το deal Alpha Bank με UniCredit και η σειρά της ΕΤΕ

Πλειστηριασμοί: Τα ιστορικά ονόματα και τα… μαγαζιά-φιλέτα που βγαίνουν στο σφυρί (pics)

Ηλεκτρικό ρεύμα: Έτοιμη η κοινή υπουργική απόφαση για τον υπολογισμό στα τιμολόγια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ