Σε πολύ υψηλά επίπεδα ή αλλιώς ‘’ultra high’’ βρίσκεται η επιθυμία των Ευρωπαίων για ταξίδια για το πρώτο μισό του 2023, σε συνέχεια της τάσης που εμφανίστηκε ως απόρροια της πανδημίας και φαίνεται ισχυρή και τη φετινή χρονιά.

Με βάση την τελευταία μελέτη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ταξιδίων ETC (Δεκέμβριος 2022) για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ποσοστό 77% των Ευρωπαίων σχεδιάζουν να ταξιδέψουν, νούμερο κατά 16% αυξημένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Επιπλέον 3 στους 4 Ευρωπαίους και παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που έχουν λειτουργήσει αρνητικά για τα εισοδήματά τους σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα ή τουλάχιστον τα ίδια για τα ταξίδια τους, ενώ τα τοπ 3 κριτήρια για την επιλογή του επόμενου προορισμού είναι ο καιρός (18%), η τιμή και οι ελκυστικές προσφορές (17%) και σε ποσοστό 12% η φιλοξενία και η φιλικότητα των κατοίκων στον προορισμό.

Σε σχέση με τις προτιμώμενες χώρες για τους Ευρωπαίους στο επόμενό τους ταξίδι στο εξωτερικό για το πρώτο μισό του 2023, όπως προκύπτει από την έρευνα που χειρίζεται για λογαριασμό του ETC η MINDHAUS, Tourism Marketing Strategy, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Γαλλία και ακολουθούν Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση. Τη δεκάδα συμπληρώνουν Κροατία, Αυστρία, Πορτογαλία, Τουρκία και Βέλγιο σε έναν αριθμό συνολικά 4.655 ερωτώμενων από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Το προϊόν «Ηλιος και Θάλασσα», που είναι και το κυρίαρχο για τη χώρα μας παραμένει ο αγαπημένος τύπος ταξιδιού για τους Ευρωπαίους (17%) και ακολουθούν τα city breaks για σύντομες αποδράσεις (16%), τα ταξίδια με έμφαση τον πολιτιστικό τους χαρακτήρα (15%). Σε επίπεδο εμπειριών, το να απολαμβάνει κανείς το φυσικό περιβάλλον (19%), τη γαστρονομία και την τοπική κουζίνα (17%) και την τοπική κουλτούρα (15%) είναι αυτή την στιγμή στο τοπ των προτιμήσεων.

Σε σχέση με την …τσέπη των Ευρωπαίων καταναλωτών και το πώς οι πιέσεις στα εισοδήματα μπορεί να επηρεάσουν τα ταξίδια φέτος– κάτι που θα καθορίσει εν πολλοίς και τις επιδόσεις όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό και στη χώρα μας τη φετινή χρονιά- είναι χαρακτηριστικό ότι οι ταξιδιώτες σκοπεύουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα: α) μειώνοντας τις αγορές στον προορισμό (18%), β) κάνοντας κρατήσεις σε καταλύματα που δεν είναι τόσο ακριβά (16%), γ) επιλέγοντας πιο φθηνά εστιατόρια (15%) ή δ) διαμένοντας σε πιο οικονομικά all inclusive resorts, ενώ επιπλέον, οι κρατήσεις γίνονται νωρίτερα, στο κυνήγι των προσφορών για «όσο πιο νωρίς, τόσο πιο οικονομικά».

Παρά τη δεδομένη ανησυχία στο οικονομικό πεδίο, οι Ευρωπαίοι θα διαθέσουν αντίστοιχες ημέρες και budget για τις διακοπές τους, όπως πριν από έναν χρόνο. Σχεδόν 4 στους 10 (39%) σχεδιάζουν ταξίδια των 4- 6 διανυκτερεύσεων (+6% σε ετήσια βάση), ενώ ποσοστό 37% σκοπεύει να ξοδέψει μεταξύ 1.000 -2.000 ευρώ κατ’ άτομο για το επόμενο ταξίδι διακοπών. Επιπλέον 19% σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερο, πάνω από το όριο των 2.000 ευρώ.

Θετικές είναι οι ενδείξεις και για τα αεροπορικά ταξίδια, παρά το γεγονός ότι οι τιμές των εισιτηρίων, κατά κοινή ομολογία, είναι πιο ψηλά. Το νούμερο των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να φτάσουν αεροπορικώς στον προορισμό τους (54%) είναι το υψηλότερο από το 2020 και αυξημένο κατά 10% σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2021, ενώ ένα 29% σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του και ένα 10% το τρένο.

Διαβάστε ακόμη

«Ελευθέρας» στους servicers να κάνουν πλειστηριασμούς – Πώς μπορούν οι δανειολήπτες να σώσουν το σπίτι τους 

Γιατί τρέχει το ΧΑ, ο… Χορταρέας και η ΜΙG, οι φήμες για την Brown, ο στρατηγός της CIA και το KKR 

«Πόλεμος» για τα +200 δισ. δολάρια της βιομηχανίας των videogames