Αργότερα σε σχέση με τους νησιωτικούς προορισμούς και τα resorts προβλέπεται η ανάκαμψη του τουρισμού της Αθήνας, η οποία χρειάζεται γι’ αυτό το λόγο εστιασμένη στρατηγική και προώθηση, με βασικό ‘’όπλο’’ και τα έργα αναβάθμισης που υλοποιούνται στις υποδομές της πρωτεύουσας, πέραν φυσικά των μεγάλων επενδύσεων που έχουν δρομολογηθεί στο παραλιακό μέτωπο για το «άνοιγμα» της πόλης προς τη θάλασσα.

Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, στο πλαίσιο της χθεσινής διαδικτυακής παρουσίασης του 7ου ‘’Travel Trade Athens’’, της συνάντησης που προβάλλει την Αθήνα στην παγκόσμια τουριστική αγορά, προσθέτοντας παράλληλα ότι «είμαστε κοντά στο τέλος, ωστόσο τα βήματα που κάνουμε όλοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά και σε συνέχεια με τη συνολική προσπάθεια που κάνει η χώρα για να ανοίξει».

Σύμφωνα μάλιστα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών κ. Γιάννη Παράσχη, έστω κι αν οι οποιεσδήποτε προβλέψεις εν μέσω πανδημίας είναι παραπάνω από παρακινδυνευμένες, «θα πρέπει να είμαστε πολύ ευχαριστημένοι αν επιτευχθεί ο στόχος για το 50% των επιδόσεων του 2019. Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι χαμένοι γιατί όλη η Ευρώπη βρίσκεται σε lockdown, επομένως η περίοδος φέτος για την Αθήνα έχει περιοριστεί, ελπίζουμε να αρχίσει να κινείται κάπως από το Μάιο, με το επίσημο άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού, να δούμε πώς θα κυλήσει το καλοκαίρι που είναι μπροστά και από το φθινόπωρο και μετά να υπάρξει μία πιο δυναμική ανάκαμψη. Τη χρονιά που διανύουμε, οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες για τον αστικό τουρισμό σε όλη την Ευρώπη -δεν είναι μόνο θέμα της ελληνικής πρωτεύουσας- έχει μεγαλύτερες δυσκολίες ανάκαμψης σε σχέση με την περιφέρεια γιατί δεν υπάρχουν συνέδρια ούτε τουρισμός Σαββατοκύριακου. Αυτό το πρώτο διάστημα είναι ούτως ή άλλως χαμένο γιατί δεν μπορεί να ανοίξει ο τουρισμός χωρίς να ανοίξει η πόλη, ίσως αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολα σε ένα resort, ωστόσο η πόλη θα πρέπει να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της. Η Αθήνα είχε καταφέρει να γίνει πόλος έλξης για city break προ πανδημίας και είχε κερδίσει ως ένα βαθμό το στοίχημα, ωστόσο τώρα θα πρέπει και πάλι να καλύψει το χαμένο έδαφος», ανέφερε σχετικά ο κ. Παράσχης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης ο οποίος ανέφερε ότι «το άνοιγμα του τουρισμού θα πρέπει να ακολουθήσει το άνοιγμα της κοινωνίας– δεν μπορεί ο τουρίστας να έρθει σε μία κλειστή πόλη που δεν λειτουργεί για τους κατοίκους της».

Οσον αφορά τον ίδιο το δήμο υποστήριξε ότι «σε πείσμα της πανδημίας είμαστε εδώ, η Αθήνα οργανώνεται για να κάνει βήματα προς τα εμπρός και στόχος είναι η επόμενη μέρα της κρίσης να βρεί μία πόλη έτοιμη για να ‘’τρέξει’’. Μία πολύ σημαντική θεματική που διατρέχει την ατζέντα του δήμου είναι το περιβάλλον, πολύ σημαντική τόσο για τον επισκέπτη και πολύ περισσότερο για τον ίδιο τον κάτοικο. Οφείλουμε να επενδύσουμε στην ίδια την πόλη και τις υποδομές της και γι’ αυτό το λόγο προχωρούμε σε εκτεταμένα έργα ασφαλτοστρώσεων για το μισό δίκτυο της πόλης, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για την ανάπλαση των λόφων Λυκαβηττού- Στρέφη, ανακαινίζουμε τα συντριβάνια, έχουμε έργα σε εξέλιξη στον Εθνικό κήπο, προχωράμε μέσα στο καλοκαίρι στο μεγαλύτερο πρόγραμμα αντιγκράφιτι στην Πλάκα, ενώ προχωράμε και σε μεγάλο πρόγραμμα οδοφωτισμού (σ.σ. ύψους 45 εκατ. ευρώ) για το οποίο απευθύναμε την περασμένη Δευτέρα αίτημα στο υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας. Για την προώθηση του προορισμού, ο δήμος έχει σημαντικούς εταίρους από τον ιδιωτικό τομέα την Αegean και το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, μέσω της συμμαχίας This is Athens. Για τη μετά Covid 19 περίοδο έχουμε ετοιμάσει και τη νέα καμπάνια για την προώθηση του προορισμού που θα παρουσιαστεί στο επόμενο διάστημα. Βάζουμε νέες βάσεις γι’ αυτό που ονομάζουμε τουριστικό προϊόν της Αθήνας».

Από την πλευρά του, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι η Aegean έδειξε μέσα στην κρίση ότι στηρίζει και θα συνεχίσει να στηρίζει τον προορισμό, «ακόμη και σε αυτό το δεύτερο lockdown, έστω και με σχεδόν άδεια αεροπλάνα, έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε για να δώσουμε τη δυνατότητα για τις αναγκαίες μετακινήσεις. Η φετινή χρονιά θα είναι μία σταδιακή, δύσκολη επαναφορά. Σε αυτή τη φάση, πρώτο μέλημα παραμένει η υγεία, δεύτερο η διαστήτηση του brand της Αθήνας και της Ελλάδας και τρίτο μέλημα του πώς χτίζουμε την πόλη για την επόμενη μέρα. Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικά τα μεγάλα έργα που αναδεικνύουν και το θαλάσσιο μέτωπο όπως π.χ. η επικείμενη υπογραφή για το Ελληνικό και όταν με το καλό ξεκινήσουν εκ νέου τα ταξίδια, είναι σίγουρο ότι η πόλη θα έχει ωριμάσει με τρόπο θετικό. Η βασική αρχή που έχει φανεί το τελευταίο διάστημα είναι ότι σίγουρα θέλουμε να φέρουμε περισσότερους ανθρώπους σαν επισκέπτες αλλά παράλληλα θέλουμε και επαγγελματίες να έρθουν στην Ελλάδα και να δουλεύουν από την Αθήνα, κάτι που μπορεί να δώσει νέα πνοή στην πόλη». Ερωτηθείς για την ίδια την ανάπτυξη της εταιρείας και τα μελλοντικά της πλάνα ακόμη και πτήσεων στις ΗΠΑ, ο ίδιος σχολίασε ότι «έχουμε πολλά να κάνουμε για να γυρίσουμε στην κανονικότητα που ήμασταν το 2019, ας εστιάσουμε τώρα σε αυτό».

Στην ανοδική πορεία της ελληνικής πρωτεύουσας που ανακόπηκε λόγω πανδημίας αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών, επισημαίνοντας ότι το 2013, οι ξένοι επισκέπτες της Αθήνας ήταν 2,5 εκατομμύρια και το αεροδρόμιο είχε 12,5 εκατ. επιβάτες.

«Το 2019 τα αντίστοιχα νούμερα έφθασαν τα 6,7 εκατομμύρια και το Ελ. Βενιζέλος τα 25,5 εκατ. επιβάτες. Από την 1η Απριλίου μέχρι τις 31/3 είχαμε περίπου 5 εκατ. επιβάτες στο αεροδρόμιο της Αθήνας που δείχνει το μέγεθος του προβλήματος. Η επόμενη μέρα για τον αστικό τουρισμό θα είναι σε τρείς άξονες: υγεία και ασφάλεια στο ταξίδι, το τουριστικό προϊόν και τις υποδομές, ψηφιακός μετασχηματισμός, βιωσιμότητα επίσης στο ταξίδι και το τουριστικό προϊόν. Στον τομέα της βιωσιμότητας, σαν αεροδρόμιο της Αθήνας είμαστε στην πρωτοπορία με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα από το 2016 και θα κάνουμε τη μετάβαση με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα τα επόμενα χρόνια, ώστε να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον. Παρά τις δυσκολίες έχουμε επιλέξει στρατηγικά ότι θα συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο εφαρμόζοντας το σχέδιο ‘’ROUTE 2025’’, το οποίο αποτελεί τη δέσμευσή του αεροδρομίου για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2025 για την παραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για αυτοκατανάλωση, με σκοπό την κάλυψη του 100% των αναγκών της εταιρείας του αεροδρομίου σε ηλεκτρική ενέργεια».

Οι συναντήσεις στο 7o Travel Trade Athens

Στο πλαίσιο του 7ου Travel Trade Athens, συνολικά 147 εκπρόσωποι από κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας συμμετείχαν φέτος διαδικτυακά στη διοργάνωση-θεσμό, που υλοποιήθηκε από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ).

Κατά τη διάρκεια των δύο ημερών του Travel Trade, 81 ελληνικές επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου ήρθαν σε επαφή με 66 εκπροσώπους της διεθνούς αγοράς, πραγματοποιώντας συνολικά περισσότερες από 1.200 online συναντήσεις, με στόχο τη σύναψη συμφωνιών για μελλοντικές συνεργασίες, σε μια κρίσιμη περίοδο για την «επόμενη μέρα» της τουριστικής βιομηχανίας.

Μέσω του Travel Trade, η ελληνική πρωτεύουσα «απευθύνθηκε» σε βασικές αγορές– στόχους από την Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία. Στη διοργάνωση συμμετείχαν εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών εταιρειών από συνολικά 22 χώρες, μεταξύ των οποίων οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία, οι οποίοι εκδήλωσαν το έντονο ενδιαφέρον τους για τον προορισμό της Αθήνας.

Διαβάστε ακόμη: 

Κυριάκος Φιλίππου: Από το γαλακτοπωλείο στην εξοχική Πατησίων, στη Fage International 

Πλειοψηφικό ποσοστό στη «Δωδώνη» αποκτά η CVC Capital Partners 

Τριπλή ένεση ρευστότητας για το άνοιγμα των επιχειρήσεων