Η Marriott με ένα μερίδιο 16%, η Hyatt που τριπλασίασε το μερίδιό της από το 5% στο 15% μέσα σε μια διετία και η Hilton με ένα 8% είναι οι τρεις ξενοδοχειακοί κολοσσοί, και οι τρεις με προέλευση από τις ΗΠΑ, που μοιράζονται το 39% των «επώνυμων» ξενοδοχειακών δωματίων ανά την Ελλάδα, με τη χώρα μας, παρ’ όλ’ αυτά, να έχει ακόμη χαμηλή τη διείσδυση ξένων ή και εγχώριων brands στον κλάδο της φιλοξενίας.

Mε βάση τα στοιχεία από τη γνωστή εταιρεία συμβούλων και αναλύσεων gbr consulting, η οποία συνεργάζεται με τις Ενώσεις Ξενοδόχων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.ο.κ., μέχρι τον Οκτώβριο του 2025, ποσοστό μόλις 8% επί του συνόλου του ξενοδοχειακού δυναμικού ανά την Ελλάδα και 22% αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων, αποτελούν μέρος μιας διεθνούς, εγχώριας ή ακόμα και τοπικής ξενοδοχειακής αλυσίδας (σ.σ. η τελευταία αφορά την κατηγορία των μονάδων που λειτουργούν με μία ενιαία ταυτότητα στα στενά όρια μιας περιοχής/ νησιού).
Το (διψήφιο) ποσοστό διείσδυσης επί των δωματίων είναι εύλογο ότι υπερέχει έναντι αυτού (μονοψήφιου) των μεμονωμένων μονάδων με το δεδομένο ότι είθισται τα μεγάλα ξενοδοχεία, των εκατοντάδων δωματίων και κλινών συνήθως να εντάσσονται κάτω από μεγάλα brands σε σύγκριση με τις μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες που συνήθως αποτελούν μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις με καίριο το ρόλο ως προς τις καθημερινές λειτουργίες και αποφάσεις των ίδιων των ιδιοκτητών τους. Στην ανάλυση της εταιρείας έχουν ληφθεί υπόψη μονάδες σε όλη τη χώρα που εντάσσονται κάτω από την ομπρέλα ενός αναγνωρίσιμου brand- εξαιρουμένων αυτών που μπορεί να λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα γνωστών tour operators (βλ. TUI, Alltours κ.α.).

Τα μερίδια

Σύμφωνα με την ανάλυση λοιπόν για τα «επώνυμα» (branded) ξενοδοχεία στην Ελλάδα, το τοπ 5 των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα (αυτές δηλαδή που έχουν στην ομπρέλα τους ξενοδοχεία εντός κι εκτός Ελλάδος) απαρτίζουν οι Marriott International, Hyatt International, Hilton Worldwide, Sani/ Ikos Group (σ.σ. η μόνη εκτός ΗΠΑ και η πρώτη αλυσίδα με ελληνικό DNA που άνοιξε το δρόμο για επέκταση σε μεγάλες ξένες ευρωπαϊκές αγορές αρχής γενομένης από την Ισπανία κι εν συνεχεία στην Πορτογαλία) με μερίδιο 7% επί του συνόλου των δωματίων και η Wyndham Ηotels & Resorts επίσης με προέλευση από τις ΗΠΑ με μερίδιο 7%. Ακολουθούν η Zeus International Hotels & Resorts με μερίδιο 5%, Louis Group με 4%, Domes Resorts με 4%, Accor με 4% και IHG Intercontinental Hotels Group me 4%. Εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια είναι η άνοδος της Hyatt, από το 5% του 2023 στο 15% πλέον, ενώ η Hilton που είχε προ διετίας μερίδιο 7% πέρασε φέτος στο τοπ 3 παίρνοντας την τρίτη θέση από τον όμιλο της Wyndham.

Αυτή τη στιγμή 41 διεθνείς αλυσίδες έχουν παρουσία στη χώρα μας, με 399 μονάδες καταλυμάτων και συνολικά 37.298 δωμάτια. Επιπλέον, υπάρχουν 59 εγχώριες αλυσίδες (όμιλοι Grecotel, Μitsis, H Hotels, Εmpiria Group κ.ά.) με 351 μονάδες και 48.969 δωμάτια και 64 τοπικές αλυσίδες με 296 μονάδες και 29.948 δωμάτια.

Η διείσδυση των αλυσίδων είναι μεγαλύτερη στην κατηγορία των 5 αστέρων, όπου το 45% των ξενοδοχείων και το 53% των δωματίων είναι ενταγμένα στην ομπρέλα κάποιου ομίλου, ξένου ή εγχώριου. Ειδικά ως προς τα ξένα brands έχει ενδιαφέρον ότι στην υψηλότερη κατηγορία των 5άστερων, ποσοστό 19% των μονάδων και 18% των δωματίων συνδέονται με διεθνή αλυσίδα.

Στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτών που συνδέονται με κάποιο ξένο ή εγχώριο μεγαλύτερο όμιλο πέφτουν στο 15% όσον αφορά τον αριθμό των μονάδων και 27% ως προς τα δωμάτια, ενώ η διεθνής παρουσία, είναι πολύ χαμηλή, μόλις στο 2%, δεδομένου ότι τα περισσότερα ξενοδοχεία αυτής της κατηγορίας συνδέονται με εγχώρια brands.

Oι χαμηλότερες κατηγορίες από 1 έως 3 αστέρια λειτουργούν κατά κύριο λόγο ανεξάρτητα. Ενδεικτικά, μόλις ένα 2% των ξενοδοχείων στην κατηγορία 3 αστέρων συνδέεται με κάποια αλυσίδα και 5% των αντίστοιχων δωματίων, ενώ στην κατηγορία των 2 αστεριών τα αντίστοιχα ποσοστά πέφτουν μόλις στο 1%.
Γεωγραφικά, ως προς την παρουσία ξένων ομίλων, η μεγαλύτερη συγκέντρωση, όπως είναι εύλογο, υπάρχει σε κορυφαίους νησιωτικούς προορισμούς όπως οι Κυκλάδες ή σε νησιά όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, αλλά και στην Αττική, στην Αθήνα κ.α..

Διαβάστε ακόμη 

Νίκος Κουρέτας: Η Θεσσαλία διψά και δεν αντέχει άλλον Daniel

ΕΛΤΑ: Το γαλάζιο κομμάτι στο ντόμινο των αντιδράσεων και οι αποφάσεις Μητσοτάκη

Eurobank LTD: Σε θησαυροφυλάκιο του Ομίλου εξελίσσεται η Κυπριακή θυγατρική

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα