Τα σχέδιά τους για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, πολλές από τις οποίες παραμένουν αποκλεισμένες από το τραπεζικό σύστημα ξεδίπλωσαν οι CEOs των Attica Bank, Optima Bank και Συνεταιριστικής Τράπεζας Καρδίτσας, κ. κ. Ελένη Βρεττού, Δημήτρης Κυπαρίσσης και Παναγιώτης Τουρναβίτης αντίστοιχα, διεκδικώντας – με αξιώσεις – τη θέση τους σε μία αγορά, η οποία μονοπωλείται σε ποσοστό 95% από τους συστημικούς Ομίλους.

«Ακούμε συχνά ότι υπάρχουν πελάτες, οι οποίοι είτε δεν λαμβάνουν την εξυπηρέτηση που επιθυμούν είτε δεν έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα. Πρόθεσή μας είναι να εστιάσουμε στις αδυναμίες που βλέπουμε», τόνισε, στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών η κυρία Βρεττού, αποκαλύπτοντας τα επόμενα βήματα της Attica Bank.

«Το τελευταίο διάστημα έχουμε επικεντρωθεί στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Για παράδειγμα, είμαστε η μοναδική τράπεζα που μπορεί να εκδώσει εγγυητική επιστολή την ίδια ημέρα της έγκρισης. Αυτή την ευελιξία θέλουμε να εφαρμόσουμε και στα υπόλοιπα προϊόντα της τράπεζας», σημείωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει: «Παράλληλα, σχεδιάζουμε το λανσάρισμα νέων προϊόντων, τόσο στο ψηφιακό κομμάτι, όσο και μέσω συνεργασιών με φορείς, όπως τα Επιμελητήρια που μπορούν να φέρουν μαζικότητα πελατών, αλλά και ξένες εταιρείες, οι οποίες προσφέρουν διαφορετικές υπηρεσίες και επιθυμούν την είσοδό τους στην Ελλάδα». Υπενθυμίζεται πως πριν λίγες ώρες η Attica Bank κατάφερε να ολοκληρώσει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 473 εκατ. ευρώ, που, όπως σημείωσε η κυρία Βρεττού, «όχι μόνο καλύπτει τους ελάχιστους εποπτικούς δείκτες, αλλά της εξασφαλίζει ένα αρκετά μεγάλο ‘μαξιλάρι’ ασφαλείας, προκειμένου να υλοποιήσει το πλάνο της».

Ήδη, πάντως, το α’ τρίμηνο του 2023 η τράπεζα κατέγραψε πιστωτική επέκταση και λειτουργική κερδοφορία.

Για το ταξίδι της Optima Bank που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια με στόχο να κάνει απλή τραπεζική, δηλαδή, να συγκεντρώνει καταθέσεις και να χρηματοδοτεί μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, μίλησε από την πλευρά του, ο κ. Κυπαρίσσης.

«Ήδη σήμερα είμαστε η μεγαλύτερη τράπεζα μετά τις συστημικές όσον αφορά στο υπόλοιπο των δανείων», τόνισε, εστιάζοντας στα ορόσημα: «Μπήκαμε στο lockdown με πέντε καταστήματα και βγήκαμε με 14. Στην πορεία, ενισχύσαμε δύο φορές τα κεφάλαια της τράπεζας και επεκτείναμε τη βάση των μετόχων μας (πλέον ο Όμιλος Βαρδινογιάννη κατέχει το 70% με το υπόλοιπο ποσοστό να ανήκει σε άλλους επενδυτές). Σχεδόν φτάσαμε τα δύο δισ. ευρώ σε δάνεια με μόλις τρία στον αριθμό να είναι σε καθυστέρηση πάνω από 90 ημέρες και τα 2,5 δισ. ευρώ σε καταθέσεις, ενώ από τον 18ο μήνα λειτουργίας μας είμαστε κερδοφόροι. Τον δεύτερο πλήρη χρόνο λειτουργίας μας κάναμε οργανικά κέρδη 10 εκατ. ευρώ (17 εκατ. ευρώ με κάποια one-offs) και τον τρίτο χρόνο τα υπερτετραπλασιάσαμε (πάνω από 40 εκατ. ευρώ), προσφέροντας απόδοση 23% στα κεφάλαια των μετόχων», εξήγησε.

Τέλος, στο επιτυχημένο μοντέλο της Συνεταιριστικής Τράπεζας Καρδίτσας αναφέρθηκε ο κ. Τουρναβίτης. «Είμαστε μία επιτυχημένη τράπεζα που στα 25 χρόνια λειτουργίας της έχει να επιδείξει μόνο κερδοφόρες χρήσεις, δεν έχει χρειαστεί ποτέ ανακεφαλαιοποίηση, δεν έχει κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο ούτε ένα ευρώ και θεωρείται από τις πιο υγιείς συνεταιριστικές τράπεζες σε Ελλάδα, αλλά και Ευρώπη. Σήμερα έχουμε ένα δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας που ξεπερνά το 20% και ισχυρή ρευστότητα, καταφέρνοντας να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όλο αυτό το διάστημα η διοίκηση της τράπεζας εργαζόταν σε έξι άξονες: την ψηφιακή αναβάθμιση, την προϊοντική εξέλιξη, την ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης, την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων μας, ώστε να καλύψει το κενό που αφήνουν οι συστημικές, την τόνωση της εξωστρέφειας και τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων.

«Ειδικότερα, χωρίς να αξιοποιήσουμε εργαλεία, όπως ο “Ηρακλής”, χωρίς να πουλήσουμε κομμάτι του χαρτοφυλακίου μας, μόνο με ενεργητική διαχείριση καταφέραμε να έχουμε ένα δείκτη κοντά στο 12%, ο οποίος ευελπιστούμε μέσα στην επόμενη χρονιά να είναι σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό», πρόσθεσε.

Όσον αφορά στη στήριξη της επιχειρηματικότητας, η τράπεζα έχει θέσει στο επίκεντρό της την πολύ μικρή επιχειρηματικότητα, τον πρωτογενή τομέα, την αγροδιατροφή, κλάδους που δύσκολα οι υπόλοιποι «παίκτες» ακουμπούν. Παράλληλα, στόχος της είναι να ενισχύσει τη φυσική της παρουσία, διπλασιάζοντας τα καταστήματα μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια, όπως και η επένδυση σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής τραπεζικής για τη διεύρυνση του πελατολογίου της.

Διαβάστε ακόμη

Ιωάννου (ΕΤΕ): Συζητήσεις με Fortress για κοινοπραξία χρηματοδότησης reperforming δανείων

Παπαγαρυφάλλου (Alpha Bank): Ανθεκτικές οι ελληνικές τράπεζες, έτοιμες να στηρίξουν νέα επενδυτικά σχέδια

Ξεπέρασαν τις προσδοκίες τα καθαρά κέρδη της Barclays – «Άλμα» 27% σε ετήσια βάση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ