Τις λιγοστές πιθανότητες να συρραφούν σε ενιαίο κείμενο οι ξεχωριστές πορισματικές εκθέσεις που κατέθεσαν τα κόμματα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη θα αναζητήσει η εξεταστική επιτροπή της Βουλής στην σημερινή τελική της συνεδρίαση. Μετά από 4 μήνες ερευνών και εξέτασης μαρτύρων οι κοινοβουλευτικές ομάδες κατέθεσαν ξεχωριστά συμπεράσματα για τις αιτίες που οδήγησαν στην σύγκρουση των τρένων το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 όπως επίσης κατέληξαν και σε διαφορετικά συμπεράσματα για τα πρόσωπα που ευθύνονται.

Το πολυσέλιδο πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας (723 σελίδες) καταγράφει τις 7 μοιραίες παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από τον σταθμάρχη Λάρισας και τους δύο μηχανοδηγούς. Σύμφωνα με την πλειοψηφία, επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής ότι εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Στο πόρισμα τονίζεται ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης, ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών.

Από την άλλη πλευρά ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι οι ευθύνες δεν περιορίζονται μόνο στο “ανθρώπινο λάθος” του σταθμάρχη και ζητά να παραπεμφθεί η υπόθεση στην τακτική δικαιοσύνη προκειμένου να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και άλλων πολιτικών προσώπων.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr